|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Köprüüstü Kaynak Yönetimi yöntemleri uygulaması(etkili iletişim,kara verme,liderlik,motivasyon, farkındalık) |
|
1) |
Genel yönetim ve liderlik prensiplerinin tanıtılması ve bu prensiplerin gemideki uygulamaları |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
2) |
Astlar ile iyi ilişkiler kurmak, onları kontrol etmek, eğitim yöntemleri |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
3) |
Personelin tutumu ,otoritenin kullanılması, grup davranışı |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
4) |
Gemide çalışma koşulları |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
5) |
Gemide eğitim,toplanma,role talimleri |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
6) |
Gemiadamları ile ilgili uluslararası mevzuatın anlaşılması |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
7) |
Gemiadamları ile ilgili uluslararası mevzuatın anlaşılması |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
8) |
Gemiadamları ile ilgili uluslararası mevzuatın anlaşılması |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
9) |
Görevlerin icra ve planlaması,yöntemleri ve uygulaması (planlama,koordinasyon ve görev için personel görevlendirmesi) |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
10) |
Görevi planlama ve yerine yetirme,yöntemler ve uygulama (görevlendirme ve gemi role çizelgesi) |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
11) |
Görevin planlaması ve icrası, yöntemler, uygulama (Zaman ve kaynakların efektif kullanımı, önceliklendirme) planlama ve koordinasyon,personelin uygun göreve atanması.
|
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
12) |
Kaynak yönetimi kurallarının uygulanması(kaynakların önceliklere göre tahsis edilmesi) |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
13) |
Köprüüstü Kaynak Yönetimi uygulamaları(etkili iletişim,karar verme,liderlik,motivasyon,durumsal farkındalık) |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
14) |
Karar verme teknikleri uygulamaları |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Matematik, fen bilimleri ile ilgili denizcilik sektöründe kullanılacak konularda yeterli bilgi birikimi. |
|
2) |
2. Karmaşık problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) |
|
4) |
4. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
5. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
6) |
6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
|
7) |
7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
8) |
8. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
|
9) |
9. Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
10) |
10. Denizcilik sektöründeki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi ve çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
11) |
11. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW 78 düzenlemelerini ve kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme becerisi. |
|
12) |
12. Ticaret gemilerinde gemi yönetimi ve elleçleme konularında hizmetler verebilme bilgisi ve becerisi. |
|