MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY1012 Öğrenme Kuramları ve Davranışsal Psikoloji Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN
Dersin Amacı: Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını açıklayabilen, öğrenme kuramlarının insan davranışlarına ilişkin farklı bakış açılarını açıklayabilen, öğrenmenin temel ilkeleri ve bu ilkelerin insan davranışını değiştirmede nasıl kullanılabileceğini kavramış, tarihsel ve güncel olay ve olgularla öğrenme psikolojisi arasındaki ilişkileri kurabilen bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 İnsanın nasıl öğrendiği ile ilgili olarak temel bilgilerin kazanılması
2 Öğrenme ile ilgili kavramların kavranması
3 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri sıralanması
4 Öğrenme kuramlarının ve uygulamalarının açıklanması
5 Öğrenme ortamlarında bireysel farklılıkların öneminin kavranması
6 Davranış değişikliklerinde öğrenmenin rolünü tanımlar
7 Öğrenmenin psikolojik danışma ortamında uygulanmasının anlaşılması

Dersin İçeriği

Öğrenme Psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
Bilişsel Öğrenme: Temel kavramlar: özümseme, uyumsama, dengeleme, şema
Klasik koşullanma
Bitişiklik kuramı & Araçsal koşullanma
Edimsel Koşullanma
Sosyal Öğrenme Kuramı
Algı ve Algı Yasaları, İçgörüsel Öğrenme
Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme
Bilgiyi İşleme Kuramı
Geştalt Öğrenme Kuramı
Nörofizyolojik Öğrenme
Yapılandırmacı Yaklaşım

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi
2) Öğrenme Psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
3) Bilişsel Öğrenme (Piaget): Temel kavramlar: özümseme, uyumsama, dengeleme, şema
4) Klasik koşullanma (Pavlov)
5) Bitişiklik kuramı (Watson & Guthrie) & Araçsal koşullanma (Thorndike)
6) Edimsel Koşullanma
7) Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
8) Algı ve Algı Yasaları, İçgörüsel Öğrenme
9) Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme (Maslov, Rogers): İhtiyaçlar Hiyerarşisi – Benlik Algısı
10) Bilgiyi İşleme Kuramı
11) Geştalt Öğrenme Kuramı
12) Nörofizyolojik Öğrenme
13) Yapılandırmacı Yaklaşım
14) Ders Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Bower, G. H. Ve Hilgard, E.R (1982). Theories of Learning. (Fifty edition). Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc. Hergenhahn, B. R. & Olson, M. H. (2008) An introduction to the theories of learning, Prentice-Hall, USA.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 35
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı