YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY1012 | Öğrenme Kuramları ve Davranışsal Psikoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN |
Dersin Amacı: | Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını açıklayabilen, öğrenme kuramlarının insan davranışlarına ilişkin farklı bakış açılarını açıklayabilen, öğrenmenin temel ilkeleri ve bu ilkelerin insan davranışını değiştirmede nasıl kullanılabileceğini kavramış, tarihsel ve güncel olay ve olgularla öğrenme psikolojisi arasındaki ilişkileri kurabilen bireyler yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 İnsanın nasıl öğrendiği ile ilgili olarak temel bilgilerin kazanılması 2 Öğrenme ile ilgili kavramların kavranması 3 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri sıralanması 4 Öğrenme kuramlarının ve uygulamalarının açıklanması 5 Öğrenme ortamlarında bireysel farklılıkların öneminin kavranması 6 Davranış değişikliklerinde öğrenmenin rolünü tanımlar 7 Öğrenmenin psikolojik danışma ortamında uygulanmasının anlaşılması |
Öğrenme Psikolojisi ile ilgili temel kavramlar Bilişsel Öğrenme: Temel kavramlar: özümseme, uyumsama, dengeleme, şema Klasik koşullanma Bitişiklik kuramı & Araçsal koşullanma Edimsel Koşullanma Sosyal Öğrenme Kuramı Algı ve Algı Yasaları, İçgörüsel Öğrenme Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme Bilgiyi İşleme Kuramı Geştalt Öğrenme Kuramı Nörofizyolojik Öğrenme Yapılandırmacı Yaklaşım |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | ||
2) | Öğrenme Psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | ||
3) | Bilişsel Öğrenme (Piaget): Temel kavramlar: özümseme, uyumsama, dengeleme, şema | ||
4) | Klasik koşullanma (Pavlov) | ||
5) | Bitişiklik kuramı (Watson & Guthrie) & Araçsal koşullanma (Thorndike) | ||
6) | Edimsel Koşullanma | ||
7) | Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura) | ||
8) | Algı ve Algı Yasaları, İçgörüsel Öğrenme | ||
9) | Hümanistik Psikoloji ve Öğrenme (Maslov, Rogers): İhtiyaçlar Hiyerarşisi – Benlik Algısı | ||
10) | Bilgiyi İşleme Kuramı | ||
11) | Geştalt Öğrenme Kuramı | ||
12) | Nörofizyolojik Öğrenme | ||
13) | Yapılandırmacı Yaklaşım | ||
14) | Ders Değerlendirme |
Ders Notları: | Bower, G. H. Ve Hilgard, E.R (1982). Theories of Learning. (Fifty edition). Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc. Hergenhahn, B. R. & Olson, M. H. (2008) An introduction to the theories of learning, Prentice-Hall, USA. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 35 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. | |
2) | İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. | |
3) | İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. | |
4) | İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. | |
5) | Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. | |
6) | İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. | |
7) | İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. | |
8) | Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |
9) | İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser. | |
10) | Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. | |
11) | İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. |