HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH2005 | AutoCAD ile Teknik Resim | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. RESUL ÇALIŞKAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere temel teknik çizim alt yapısını kazandırmak ve pratik tecrübe sahibi yapmaktır. Teknik çizim kurallları ve teknikleri bu ders kapsamında öğretilecektir. Öğrencilerin elle çizim ve AUTOCAD bilgisayar çizimlerini anlaması ve bunları hazırlamak konusunda gerekli becerileri kazanması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Teknik çizim standartlarını tanımlayabilir 2- Teknik çizim tekniklerini uygulayabilir 3- Basit geometrik çizim yöntemlerini uygulayabilir 4- Üç boyutlu nesnelerin çok yönlü projeksiyon çizimlerini oluşturabilir 5- AUTOCAD çizim programını kullanarak teknik çizim yapabilir |
Çizim Aletleri, Teknik Resim Standartları, Temel geometrik şekiller, Çizgi standartları, Basit çizim teknikleri, Teğetler, Projeksiyonlar ve tekniklerinin tanımı, Ortografik Projeksiyon Yöntemleri, Ölçek tanımı, Üçüncü ve birinci açı projeksiyonu, Gizli ve görünür kenarların çizimi, Standart görüntüler, Yardımcı çizgiler, Eğri kenarların projeksiyonu, Bakış yönü, Düzlemsel kesit, Kesit çizgisi standartları, Tam ve yarım kesitler, Yardımcı kesitler, Kaydırmalı (ofset) kesitler, Boyutlandırma ve tolerans verme, Boyut çizgisi standartları, Birleşme parçaları, Temel makine elemanları, Bağlantı Elemanları, Perçin, mil ve kamalar, Montaj resmi çizim teknikleri, Malzeme tanımı, Aksonometrik ve izometrik projeksiyon çizim teknikleri, İzometrik kesitler Dersin öğretim yöntemleri anlatım ve problem çözme şeklindedir. The teaching methods of the course include lecture and problem-solving. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: Teknik Resim aletleri | ||
1) | Genel makina elemanları, İki boyutlu çizim örnekleri | ||
2) | Çizim teknikleri ve ipuçları: teknik resim standartları, basit geometri oluşturma | ||
3) | Çizgi standartları, Çizim teknikleri | ||
4) | Dairelere Teğet olan dairelerin çizimi | ||
5) | Çoklu görüntü çizimleri: projeksiyon ve projeksiyon tekniklerinin, ortografik projeksiyon yöntemlerinin tanımlanması | ||
6) | Ölçek tanımı, Birinci ve üçüncü açı projeksiyonu, görünür/görünmez köşelerin tanımlanması | ||
7) | Standart görüntüler, çizgi oluşturma, eğri köşelerin ortografik projeksiyonu | ||
8) | Makina Elemanlarının ortak özellikleri | ||
9) | Kesit Görünümleri, Kesme düzlemi, kesme çizgileri | ||
10) | Kesit tipleri: Yarı kesitler, ofset kesitler, yardımcı kesitler | ||
11) | Geometrik boyutlandırma ve tolerans | ||
12) | Temel makine elemanları, vidalar, bağlantı elemanları, pimler, perçinler, şaftlar ve anahtarlar için teknik çizim teknikleri | ||
13) | Montaj çizimleri: montaj çizimi teknikleri, malzemenin tasarımı | ||
14) | İzometrik projeksiyon, aksonomoetrik projeksiyon türleri, izometrik eksen ve türleri, izometrik projesiyon çizim teknikleri, izometrik kesitlendirme |
Ders Notları: | Technical Drawing 101 with AutoCAD2014, D. Smith, A. Ramirez, J. Schmidt, SDC Publications, 2013, ISBN: 978-1-58503-819-0 |
Diğer Kaynaklar: | Frederick E. Giesecke, Alva Mitchell, Henry Cecil Spencer, Ivan Leroy Hill, John Thomas Dygdon, James E. Novak, Shawna Lockhart, “Technical Drawing”, Prentice Hall, 14th Ed., ISBN-10: 0-13-272971, ISBN 13: 978-0-13-272971-0, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |