İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0613 Seçimler ve Kampanya Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Dersin Amacı: Öğrencilerimiz ülke meseleleri ile daha yakından ilgilenecek, bilinçli seçmen olmanın önemini öğrenecek, iletişim/reklamın ikna üzerindeki yoğun etkisini görecektir. Siyasal iletişim kampanya danışmanlığı aynı zamanda öğrencilerimiz için yeni bir kariyer alanı olarak da öne çıkmaktadır. Bu ders farkındalık oluşturarak öğrencilerimizin bu alana yönelmelerini de sağlayabilecektir. Bu ders, seçim süreci esnasındaki siyasal davranışları, siyasal kampanyalarda kullanılan stratejileri ve söz konusu kampanyaların yönetimini açıklamak ve tartışmak amacıyla tasarlanmıştır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci siyasal iletişimdeki temel nosyon ve teorileri tanır.
Öğrenci, bir siyasal iletişim kampanyasının temel bileşenlerini bilir
Öğrenci, ekip çalışması içinde bir siyasal iletişim kampanyası tasarlar.
Seçmen davranışı üzerine teorileri anlayacak
Siyasal katılım ve partizanlık altında yatan psikososyal faktörleri tartışabilecek
Siyasal araştırmalar için öğrendiği metodolojileri uygulayabilecek
İkna yöntemlerinin seçim kampanyalarında nasıl kullanıldığını belirleyebilecek ve tartışabilecek
Siyasal bir kampanya tasarlayabilecek ve yönetebilecek

Dersin İçeriği

Seçimler ve Kampanya Yönetimi dersi, seçim süreçlerini ve kampanya yönetimini detaylı bir şekilde ele almayı hedefler. İlk bölümde, temel kavramlar ve siyasi ideolojiler üzerine yoğunlaşılır. Bu kapsamda, seçim sistemlerinin tarihsel gelişimi, kampanya stratejilerinin teorik temelleri ve bu süreçlerde etkili olan ideolojik faktörler tartışılır. Öğrenciler, bu kavramların seçim süreçleri üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GEP0613 Dersine giriş Tanışma – Syllabus Tanıtımı
2) Temel Kavramlar / Siyasi İdeolojiler
3) Seçim Sistemleri / Parti Sistemleri
4) Seçmen Katılım Düzeyleri & Davranış Modelleri
5) Siyasal İletişim & Propaganda
6) Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1950 -1970)
7) Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1970 -1990)
8) Ara Sınav
9) Türkiye’deki Siyasi  Partilerin Kampanya  Şarkıları ve Afişleri  (1990-2002)
10) Türkiye’deki Siyasi  Partilerin Kampanya  Şarkıları ve Afişleri (2002-2024
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Siyasal İletişim, Prof. Dr. Aysel Aziz – Nobel Yayınları
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
1) 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 4
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.