ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6027 | Yabancı Dil Eğitiminde Eğitim Teknolojisi ve Uygulamaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, bilgisayar destekli dil öğretimi ve ikinci/yabancı dil öğretiminde bilgisayar ve web tabanlı uygulamaları ve teorilerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; *Bilgisayar destekli dil öğretiminde önceki ve güncel çalışmaların eleştirilmesi *Bilgisayar destekli dil öğretiminde yaklaşım ve teorilerin değerlendirilmesi *Hizmetiçi eğitim ve stajyer öğretmenler için yeni teknolojiler üzerine bir ders hazırlanmasına katkıda bulunmak *İkinci dil öğretiminde kaynakların, yazılımların ve araçların karşılaştırılması *Bilgisayar destekli dil öğretiminde teori, yaklaşım ve uygulamaların güçlü ve zayıf yönlerinin değerlendirilmesi *Bilgisayar destekli dil öğretimine dair etkinlik ve kaynakların bulunduğu elektronik portfolyo oluşturulması *Dil eğitiminde yeni teknolojilerin kullanılmasına yönelik bir araştırma projesinin tamamlanması |
Ders boyunca, öğrenciler alandaki bilgileri keşfedip yabancı dil eğitimini ve alandaki araştırmaları destekleyen etkileşimli bilgisayar uygulamadını ve yazılımları bir araya getirdikleri bir portfolyo oluştururlar. Teknoloji ve dil eğitimi konusunda araştırma yürütürler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | İkinci dil edinimi, dil öğretimi ve teknoloji Geçmişten bugüne bilgisayar destekli dil öğretimi | ||
3) | Uygulamalı Dilbilim ve ikinci dil edinimi alanındaki araştırmalar ve teknoloji bazlı projeler | ||
4) | *İletişimsel dil öğretimi *İkinci dil ediniminde yapı ve anlam ilişkisi *Araştırma temelli teknoloji kullanımı *Öğretmenlerin bilgisayar destekli dil öğretimi algıları | ||
5) | Bireysel öğrenme farklılıkları ve bilgisayar destekli dil öğretimi Bilgisayar destekli dil öğretimine karşı öğrenci tutumları | ||
6) | İkinci dil ve bilgisayar okur yazarlığı Hiperortam, internet iletişimi ve okur yazarlığın yeniden tanımlanması | ||
7) | Dil becerilerinin test edilmesi ve teknoloji | ||
8) | Online dilbilgisi, kelime bilgisi ve beceriler | ||
9) | Eş zamanlı ve eş zamanlı olmayan iletişim | ||
10) | Güncel eğilimler: Mobil öğrenme ve akıllı tahta | ||
11) | Güncel eğilimler 2: oyun destekli öğrenme, simulasyonlar, öğretmenin işlediği konuyu video gibi teknolojik araçlarla zenginleştirerek işlemesi ve sosyal ağ kurma | ||
12) | Çokortamlı yazılımların tasarımı ve değerlendirilmesi | ||
13) | Video oluşturma ve düzenleme | ||
14) | Uzaktan eğitim ve online dil eğitimi | ||
15) | Final araştırma projesi ve elektronik portfolyo sunumları |
Ders Notları: | Bax, S. (2003). CALL-past, present and future. System, 31, 13-28. Beld, T. (2004). The technology enhanced language classroom: Pedagogically informed technology for second language acquisition. In Y. Saito-Abott, Donovan, R. & Abbot, T. Emerging Technologies in Teaching Languages and Culture. (pp. 43-48). San Diego, CA: LARC Press. Brantmeier, C. (2004). Technology and the individual: Students in control of advanced second language acquisition. Emerging Technologies in Teaching Languages and Culture. 279-299. Chapelle, C. A. (2001). Computer Applications in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Chapelle, C. (2007). Technology and second language acquisition. Annual Review of Applied Linguistics, 27, 98-114. Liu, M, Moore,Z., Graham, L., Lee, S. (2003) A Look at the Research on Computer-Based Technology Use in Second Language Learning: A Review of the Literature from 1990-2000. Journal of Research on Technology in Education, 34 (3) 250-273. Stanley, G. (2013). Language learning with technology: Ideas for integrating technology in the classroom. Cambridge, UK: Cambridge University Press Ramirez, L. (2010). Empower English language learners with tools from the web. Thousand Oaks, CA: Corwin. Wang, Y. (2004). Supporting synchronous distance language learning with desktop videoconferencing. Language Learning and Technology. 8(3), 1-37. http://llt.msu.edu |
Diğer Kaynaklar: | Bax, S. (2003). CALL-past, present and future. System, 31, 13-28. Beld, T. (2004). The technology enhanced language classroom: Pedagogically informed technology for second language acquisition. In Y. Saito-Abott, Donovan, R. & Abbot, T. Emerging Technologies in Teaching Languages and Culture. (pp. 43-48). San Diego, CA: LARC Press. Brantmeier, C. (2004). Technology and the individual: Students in control of advanced second language acquisition. Emerging Technologies in Teaching Languages and Culture. 279-299. Chapelle, C. A. (2001). Computer Applications in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Chapelle, C. (2007). Technology and second language acquisition. Annual Review of Applied Linguistics, 27, 98-114. Liu, M, Moore,Z., Graham, L., Lee, S. (2003) A Look at the Research on Computer-Based Technology Use in Second Language Learning: A Review of the Literature from 1990-2000. Journal of Research on Technology in Education, 34 (3) 250-273. Stanley, G. (2013). Language learning with technology: Ideas for integrating technology in the classroom. Cambridge, UK: Cambridge University Press Ramirez, L. (2010). Empower English language learners with tools from the web. Thousand Oaks, CA: Corwin. Wang, Y. (2004). Supporting synchronous distance language learning with desktop videoconferencing. Language Learning and Technology. 8(3), 1-37. http://llt.msu.edu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 5 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 8 | 48 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 | 27 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 5 | 15 | 75 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 242 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |