İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6026 İkinci Dil Ediniminde Sosyokültürel Teori Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi UFUK KELEŞ
Dersin Amacı: 1. Sosyokültürel teori ile ilgili tememl prensip ve kavramları tanıtmak,
2. Sosyokültürel teori kullanarak ikinci dil ediniminde yapılmış çalışmaları öğrencilere tanıtmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin bitiminden önce, öğrenciler;
-sosyokültürel teorinin ana prensiplerini ve ikinci dil edinimi için içeriğini anlayabilecek,
-ikİnci dil ediniminin birçok alanında ve sosyokültürel teori arasında bağ kurabilecek,
-ikinci dil ediniminin belli bir alanında, sosyokültürel bakış açısını kullanarak bir araştırma projesi yazabilecek.

Dersin İçeriği

Bu ileri seviyede seminer kursu, Vygotsky'nin sosyokültürel teorisinin ikinci dil edinimine katkısını inceleyecek. Özellikle, sosyokültürel teori, insan gelişimi ve modern kültürel tarihi psikoloji, aktivite teorisi gibi konulardan faydalanan ikinci dil öğrenimi ve eğitimi ile ilgili konular tartışılacak. Bazı temel konular şunlardır: sosyokültürel teorinin tarihi, genetik metod, kültğrel tarihi aktivite teorisi, proksimal gelişme bölgesi, sosyokültürel araştırma ve dil pedgojisi arasındaki arayüz, sosyokültürel açıdan dilde ölçme ve değerlendirme, dinamik değerlendirme, birinci ve ikinci dilde kimlik, işbirlikçi öğrenme, ve sosyokültürel teorinin ikinci dil edinimine katkısı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vygotsky ve Sosyokültürel Teori'ye Giriş Bölüm 1: Giriş
2) Genetik Model Bölüm 2: Genetik Model
2) Materyal Değerlendirme ve Geliştirmede Anahtar Terimler 1. Glossary of basic terms for materials development in language teaching (Tomlinson, 2011); 2. Introduction: Are materials developing? (Tomlinson, 2013)
3) Sosyokültürel teoriyi oluşturan ana kavramlar Bölüm 3: Teorik Çerçeve
4) Sosyokültürel teorideki öğrenme modelleri ve ikinci dil edinimi Bölüm 4: Öğrenme Modelleri ve İkinci Dil Edinimi
5) Sosyokültürel teori ve İkinci dil edinimi Bölüm 5: Öğrenme Modelleri ve İkinci Dil Edinimi
6) Sosyokültürel teori ve içselleştirme Bölüm 6: İçselleştirme
7) Sosyokültürel teori ve içselleştirme Bölüm 7: İçselleştirme
8) Ara sınav Ara sınav
9) Aktivite teorisi Bölüm 8: Activite Teorisi
10) Aktivite teorisi Bölüm 9: Aktivite Teorisi ve İkinci Dil Edinimi
11) proksimal öğrenme bölgesi, geribildirim, dil eğitimi Bölüm 10: Proximal Gelişim Bölgesi
12) İkinci dil edinimindeki çalışmalardan örnekler Bölüm 11: Pedagoji
13) Ikinci dil ediniminde sosyokütürel teori tarafından beselen değerlendirme şekilleri Bölüm 12: Pedagoji
14) Araştırma proje önerilerinin sunumu Araştırma proje önerilerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları: Lantolf, J. P., & Thorne, S. L. (2006). Sociocultural theory and the genesis of second language development. Oxford: Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Yok/None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 35 70
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 40 40
Proje 1 45 45
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 60 60
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 299

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür.
2) Dil eğitimiyle ilişkili disiplinler (dilbilim, psikodilbilim, sosyolingvistik, nörolinguistik vb.) arasında kuramsal bağlamda bütüncül ilişkiler kurar.
3) Erken yaşta iki dillilik ve çok dillilik alanlarında disiplinler arası bilgi üretir ve yeni araştırma soruları geliştirir.
4) İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür.
5) Dil eğitimi teknolojilerini pedagojik yaklaşımlarla bütünleştirerek yenilikçi öğretim materyalleri ve yöntemleri geliştirir.
6) İkinci dil edinimi ve yabancı dil öğretimi kuramları ışığında sınıf içi uygulamaları değerlendirebilir ve geliştirebilir.
7) Farklı yaş gruplarına yönelik etkili dil öğretim stratejileri tasarlar; kültürel, bireysel ve toplumsal farklılıkları dikkate alarak uygulama önerileri sunar.
8) Dil öğretiminde cinsiyet, kimlik, kültür ve güç ilişkilerini ele alan eleştirel söylem analizleri yapar ve bu analizleri öğretim sürecine entegre eder.
9) Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda etkili iletişim kurabilir; kültürlerarası farkındalıkla eğitimsel çözümler üretir.
10) Yabancı dil testleri ve değerlendirme sistemleri üzerine derinlikli bilgi sahibi olur; geçerlilik, güvenirlik ve ölçme teorileri doğrultusunda değerlendirme araçları geliştirir.
11) İngiliz dili eğitimi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda etkin sunum yapar ve yayın etiğine uygun şekilde araştırmalarını yayımlar.
12) Alanına katkı sağlayacak nitelikte özgün, yayına değer akademik çalışmalar üretir; araştırmalar yoluyla kuramsal bilgiye katkıda bulunur.
13) Akademik liderlik göstererek, alanı ile ilgili güncel sorunlara çözüm üretmeye yönelik projeler geliştirir.
14) Toplumsal katkı bilinciyle İngiliz dili eğitiminin sosyal işlevlerini değerlendirir ve çözüm odaklı eğitim politikaları önerir.
15) İleri düzey bilişsel beceriler kullanarak eleştirel düşünür, yaratıcı çözümler üretir ve yenilikçi öğretim yaklaşımları önerir.
16) Etik değerlere ve akademik dürüstlüğe bağlı kalarak bağımsız çalışabilir; disiplinler arası ekiplerle etkili şekilde iş birliği yürütür.