|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Vygotsky ve Sosyokültürel Teori'ye Giriş |
Bölüm 1: Giriş |
2) |
Genetik Model |
Bölüm 2: Genetik Model |
2) |
Materyal Değerlendirme ve Geliştirmede Anahtar Terimler
|
1. Glossary of basic terms for materials development in language teaching (Tomlinson, 2011);
2. Introduction: Are materials developing? (Tomlinson, 2013)
|
3) |
Sosyokültürel teoriyi oluşturan ana kavramlar |
Bölüm 3: Teorik Çerçeve |
4) |
Sosyokültürel teorideki öğrenme modelleri ve ikinci dil edinimi |
Bölüm 4: Öğrenme Modelleri ve İkinci Dil Edinimi |
5) |
Sosyokültürel teori ve İkinci dil edinimi |
Bölüm 5: Öğrenme Modelleri ve İkinci Dil Edinimi |
6) |
Sosyokültürel teori ve içselleştirme |
Bölüm 6: İçselleştirme |
7) |
Sosyokültürel teori ve içselleştirme |
Bölüm 7: İçselleştirme |
8) |
Ara sınav |
Ara sınav |
9) |
Aktivite teorisi |
Bölüm 8: Activite Teorisi |
10) |
Aktivite teorisi |
Bölüm 9: Aktivite Teorisi ve İkinci Dil Edinimi |
11) |
proksimal öğrenme bölgesi, geribildirim, dil eğitimi |
Bölüm 10: Proximal Gelişim Bölgesi |
12) |
İkinci dil edinimindeki çalışmalardan örnekler |
Bölüm 11: Pedagoji |
13) |
Ikinci dil ediniminde sosyokütürel teori tarafından beselen değerlendirme şekilleri |
Bölüm 12: Pedagoji |
14) |
Araştırma proje önerilerinin sunumu |
Araştırma proje önerilerinin sunumu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür. |
|
2) |
Dil eğitimiyle ilişkili disiplinler (dilbilim, psikodilbilim, sosyolingvistik, nörolinguistik vb.) arasında kuramsal bağlamda bütüncül ilişkiler kurar. |
|
3) |
Erken yaşta iki dillilik ve çok dillilik alanlarında disiplinler arası bilgi üretir ve yeni araştırma soruları geliştirir. |
|
4) |
İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür. |
|
5) |
Dil eğitimi teknolojilerini pedagojik yaklaşımlarla bütünleştirerek yenilikçi öğretim materyalleri ve yöntemleri geliştirir. |
|
6) |
İkinci dil edinimi ve yabancı dil öğretimi kuramları ışığında sınıf içi uygulamaları değerlendirebilir ve geliştirebilir. |
|
7) |
Farklı yaş gruplarına yönelik etkili dil öğretim stratejileri tasarlar; kültürel, bireysel ve toplumsal farklılıkları dikkate alarak uygulama önerileri sunar. |
|
8) |
Dil öğretiminde cinsiyet, kimlik, kültür ve güç ilişkilerini ele alan eleştirel söylem analizleri yapar ve bu analizleri öğretim sürecine entegre eder. |
|
9) |
Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda etkili iletişim kurabilir; kültürlerarası farkındalıkla eğitimsel çözümler üretir. |
|
10) |
Yabancı dil testleri ve değerlendirme sistemleri üzerine derinlikli bilgi sahibi olur; geçerlilik, güvenirlik ve ölçme teorileri doğrultusunda değerlendirme araçları geliştirir. |
|
11) |
İngiliz dili eğitimi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda etkin sunum yapar ve yayın etiğine uygun şekilde araştırmalarını yayımlar. |
|
12) |
Alanına katkı sağlayacak nitelikte özgün, yayına değer akademik çalışmalar üretir; araştırmalar yoluyla kuramsal bilgiye katkıda bulunur. |
|
13) |
Akademik liderlik göstererek, alanı ile ilgili güncel sorunlara çözüm üretmeye yönelik projeler geliştirir. |
|
14) |
Toplumsal katkı bilinciyle İngiliz dili eğitiminin sosyal işlevlerini değerlendirir ve çözüm odaklı eğitim politikaları önerir. |
|
15) |
İleri düzey bilişsel beceriler kullanarak eleştirel düşünür, yaratıcı çözümler üretir ve yenilikçi öğretim yaklaşımları önerir. |
|
16) |
Etik değerlere ve akademik dürüstlüğe bağlı kalarak bağımsız çalışabilir; disiplinler arası ekiplerle etkili şekilde iş birliği yürütür. |
|