ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6025 | Dil Eğitiminde Program Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | Bu ders; doktora öğrencilerinin dil öğretiminde müfredat geliştirme ve değerlendirmede temel ilkeleri kazanmasını amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; *Müfredat, ders programı, öğretim materyalleri ve bunlar arasındaki ilişki gibi kavramların tanımlayabilmek *Müfredat geliştirme ve değerlendirmede güncel eğilimleri inceleyebilmek *Farklı modellerdeki ders programlarının değerlendirebilmek *Bir öğretim programının müfredatını ve profesyonel gelişim ihtiyaçlarını değerlendirebilmek *Farklı müfredat tasarımlarının işlevlerini ve çıkarımlarını belirleyebilmek *Var olan müfredat ve ders programını değerlendirip kendi durumuna adapte edebilmek *EFL bağlamına uygun program tasarlayabilmek ya da değerlendirebilmek |
Bu ders, müfredat geliştirme, öğretim ve değerlendirmeden oluşan üç temel aşamayı teori, araştırma ve uygulama açısından ele almaktadır. Öğrenciler var olan ders programı ve müfredatı kendi durumlarına göre geliştirip değerlendirip adapte edebilecekler ve müfredat, ders programı ve öğretim gereçleri arasındaki ilişkiyi kavrayabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders programının incelenmesi | ||
2) | Dil öğretiminde ders programının yeri | Okumalar | |
3) | Sonuç ve Süreç odaklı ders programları | Okumalar | |
4) | Dil öğretiminde müfredat yaklaşımları | Okumalar | |
5) | Müfredattan ders programı tasarımına: Program tasarlamanın aşamaları | Okumalar | |
6) | Ders programı seçme ve entegre etme | Okumalar | |
7) | Ders planlama ve ders programı tasarlama | Okumalar | |
8) | Ders programı tasarlama ve değerlendirmede ihtiyaç analizinin rolü | Okumalar | |
9) | Program değerlendirme modelleri | Okumalar | |
10) | Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce müfredatının değerlendirmesi | Okumalar | |
11) | Konu sunumları | Okumalar | |
12) | Konu sunumları | Okumalar | |
13) | Genel tekrar | Okumalar | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları: | Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development. Heinle & Heinle Publishers. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B .R. (2010).Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines (4th Edition). Allyn & Bacon Krahnke, K. (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. Language in Education: Theory and Practice. Center for Applied Linguistics. Nunan, D. (2002). Syllabus Design. Oxford University Press. Richards, J. C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development. Heinle & Heinle Publishers. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B .R. (2010).Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines (4th Edition). Allyn & Bacon Krahnke, K. (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. Language in Education: Theory and Practice. Center for Applied Linguistics. Nunan, D. (2002). Syllabus Design. Oxford University Press. Richards, J. C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 2 | % 20 |
Arazi Çalışması | 2 | % 20 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 30 | 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 2 | 40 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Proje | 2 | 40 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 30 | 30 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |