ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6025 Dil Eğitiminde Program Geliştirme Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu ders; doktora öğrencilerinin dil öğretiminde müfredat geliştirme ve değerlendirmede temel ilkeleri kazanmasını amaçlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
*Müfredat, ders programı, öğretim materyalleri ve bunlar arasındaki ilişki gibi kavramların tanımlayabilmek
*Müfredat geliştirme ve değerlendirmede güncel eğilimleri inceleyebilmek
*Farklı modellerdeki ders programlarının değerlendirebilmek
*Bir öğretim programının müfredatını ve profesyonel gelişim ihtiyaçlarını değerlendirebilmek
*Farklı müfredat tasarımlarının işlevlerini ve çıkarımlarını belirleyebilmek
*Var olan müfredat ve ders programını değerlendirip kendi durumuna adapte edebilmek
*EFL bağlamına uygun program tasarlayabilmek ya da değerlendirebilmek

Dersin İçeriği

Bu ders, müfredat geliştirme, öğretim ve değerlendirmeden oluşan üç temel aşamayı teori, araştırma ve uygulama açısından ele almaktadır. Öğrenciler var olan ders programı ve müfredatı kendi durumlarına göre geliştirip değerlendirip adapte edebilecekler ve müfredat, ders programı ve öğretim gereçleri arasındaki ilişkiyi kavrayabileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders programının incelenmesi
2) Dil öğretiminde ders programının yeri Okumalar
3) Sonuç ve Süreç odaklı ders programları Okumalar
4) Dil öğretiminde müfredat yaklaşımları Okumalar
5) Müfredattan ders programı tasarımına: Program tasarlamanın aşamaları Okumalar
6) Ders programı seçme ve entegre etme Okumalar
7) Ders planlama ve ders programı tasarlama Okumalar
8) Ders programı tasarlama ve değerlendirmede ihtiyaç analizinin rolü Okumalar
9) Program değerlendirme modelleri Okumalar
10) Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce müfredatının değerlendirmesi Okumalar
11) Konu sunumları Okumalar
12) Konu sunumları Okumalar
13) Genel tekrar Okumalar
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development. Heinle & Heinle Publishers. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B .R. (2010).Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines (4th Edition). Allyn & Bacon Krahnke, K. (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. Language in Education: Theory and Practice. Center for Applied Linguistics. Nunan, D. (2002). Syllabus Design. Oxford University Press. Richards, J. C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: Brown, J. D. (1995). The Elements of Language Curriculum: A Systematic Approach to Program Development. Heinle & Heinle Publishers. Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R., Worthen, B .R. (2010).Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines (4th Edition). Allyn & Bacon Krahnke, K. (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. Language in Education: Theory and Practice. Center for Applied Linguistics. Nunan, D. (2002). Syllabus Design. Oxford University Press. Richards, J. C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge University Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 2 % 20
Arazi Çalışması 2 % 20
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 30 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 2 40 80
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 40 40
Proje 2 40 80
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 30 30
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı