MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6024 | Uygulamalı Sinir-dilbilim ve İkinic Dil Araştırmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, beyindeki dil edinimi, kullanımı, kavranması ve üretimindeki nöral mekanizmalar üzerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Nörolinguistik alanındaki araştımaları okuyup eleştirel bir şekilde sunmak 2. Nörolinguistik alanındaki güncel gelişmeleri ve ana konuları sentezlemek 3. Nörolinguistik alanında kullanılan temel deneysel araştırma tekniklerini tanımak 4. Özgün deneysel araştırma önerisi yazmak |
Bilişsel nörobilim araştırmaları, beyin görüntüleme teknikleri, konuşmanın algılanması, kelimelerin tanınması, okuma ve söylem süreci, üretim, dil edinimi ve iki dillilik gibi dil ve beyin konusundaki araştırmalar doğrultusunda dil işlemini inceler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Bilişsel nörobilime giriş | ||
3) | Sözyitimi sendromu: Klinik değerlendirmeler | ||
4) | Sözyitimi bulguları, nörogörüntüleme ve elektrofizyoloji | ||
5) | Yöntemsel değerlendirmeler Lezyon çalışmaları Beyin görüntüleme Elektrofizyoloji | ||
6) | Teorik değerlendirmeler Birimsellik Kaynak ayırma Nöral bağlantılar | ||
7) | Sözcükler ve anlamları | ||
8) | Ses yapısı | ||
9) | Sağ lobun dil gelişimindeki etkisi | ||
10) | Sağ lobun dil gelişimindeki etkisi (dvm) | ||
11) | Cümle oluşturma | ||
12) | Cümle oluşturma (dvm) | ||
13) | Yaşlanmada beynin organizasyonu ve dilin geri edinimi | ||
14) | Sağ lobu hasarlı bireyler Split brain hastaları Nörogörüntüleme | ||
15) | Final araştırma projesi sunumları |
Ders Notları: | • Alexander, M. 2000. Aphasia I: Clinical and Anatomic Issues. In M. Farah & T. Feinberg (eds.). Patient-based approaches to cognitive neuroscience. MIT Press, pp. 165-181. • Goodglass, H. & Kaplan, E. 1972. The Assessment of Aphasia and Related Disorders, ch. 1 and 2, pp. 1-12. • D’Esposito, M. Zarahn, E., and Aguirre, G.K. 1999. Event-related functional MRI: Implications for cognitive psychology. Psychological Bulletin, 125, 155-164. • Pascual-Leone, A., Walsh, V., and Rothwell, J. 2000. Transcranial magnetic stimulation in cognitive neuroscience – virtual lesion, chronometry, and functional connectivity. Current Opinions in Neurobiology, 10, 232-237. • Kutas, M. and Van Petten, C.K. 1994. Psycholinguistics electrified. In M. Gernsbacher, Ed. Handbook of Psycholinguistics. Academic Press. Read pp. 1-20. • Horitz, B., Tagamets, M.-A., and McIntosh, A.R. 1999. Neural modeling, functional brain imaging and cognition. Trends in Cognitive Science, 3, 91-98. |
Diğer Kaynaklar: | • Alexander, M. 2000. Aphasia I: Clinical and Anatomic Issues. In M. Farah & T. Feinberg (eds.). Patient-based approaches to cognitive neuroscience. MIT Press, pp. 165-181. • Goodglass, H. & Kaplan, E. 1972. The Assessment of Aphasia and Related Disorders, ch. 1 and 2, pp. 1-12. • D’Esposito, M. Zarahn, E., and Aguirre, G.K. 1999. Event-related functional MRI: Implications for cognitive psychology. Psychological Bulletin, 125, 155-164. • Pascual-Leone, A., Walsh, V., and Rothwell, J. 2000. Transcranial magnetic stimulation in cognitive neuroscience – virtual lesion, chronometry, and functional connectivity. Current Opinions in Neurobiology, 10, 232-237. • Kutas, M. and Van Petten, C.K. 1994. Psycholinguistics electrified. In M. Gernsbacher, Ed. Handbook of Psycholinguistics. Academic Press. Read pp. 1-20. • Horitz, B., Tagamets, M.-A., and McIntosh, A.R. 1999. Neural modeling, functional brain imaging and cognition. Trends in Cognitive Science, 3, 91-98. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 10 | % 15 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 1 | % 50 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 8 | 15 | 120 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 252 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |