ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6024 Uygulamalı Sinir-dilbilim ve İkinic Dil Araştırmaları Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLİN TEKİNER TOLU
Dersin Amacı: Bu ders, beyindeki dil edinimi, kullanımı, kavranması ve üretimindeki nöral mekanizmalar üzerine odaklanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Nörolinguistik alanındaki araştımaları okuyup eleştirel bir şekilde sunmak
2. Nörolinguistik alanındaki güncel gelişmeleri ve ana konuları sentezlemek
3. Nörolinguistik alanında kullanılan temel deneysel araştırma tekniklerini tanımak
4. Özgün deneysel araştırma önerisi yazmak

Dersin İçeriği

Bilişsel nörobilim araştırmaları, beyin görüntüleme teknikleri, konuşmanın algılanması, kelimelerin tanınması, okuma ve söylem süreci, üretim, dil edinimi ve iki dillilik gibi dil ve beyin konusundaki araştırmalar doğrultusunda dil işlemini inceler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Bilişsel nörobilime giriş
3) Sözyitimi sendromu: Klinik değerlendirmeler
4) Sözyitimi bulguları, nörogörüntüleme ve elektrofizyoloji
5) Yöntemsel değerlendirmeler Lezyon çalışmaları Beyin görüntüleme Elektrofizyoloji
6) Teorik değerlendirmeler Birimsellik Kaynak ayırma Nöral bağlantılar
7) Sözcükler ve anlamları
8) Ses yapısı
9) Sağ lobun dil gelişimindeki etkisi
10) Sağ lobun dil gelişimindeki etkisi (dvm)
11) Cümle oluşturma
12) Cümle oluşturma (dvm)
13) Yaşlanmada beynin organizasyonu ve dilin geri edinimi
14) Sağ lobu hasarlı bireyler Split brain hastaları Nörogörüntüleme
15) Final araştırma projesi sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: • Alexander, M. 2000. Aphasia I: Clinical and Anatomic Issues. In M. Farah & T. Feinberg (eds.). Patient-based approaches to cognitive neuroscience. MIT Press, pp. 165-181. • Goodglass, H. & Kaplan, E. 1972. The Assessment of Aphasia and Related Disorders, ch. 1 and 2, pp. 1-12. • D’Esposito, M. Zarahn, E., and Aguirre, G.K. 1999. Event-related functional MRI: Implications for cognitive psychology. Psychological Bulletin, 125, 155-164. • Pascual-Leone, A., Walsh, V., and Rothwell, J. 2000. Transcranial magnetic stimulation in cognitive neuroscience – virtual lesion, chronometry, and functional connectivity. Current Opinions in Neurobiology, 10, 232-237. • Kutas, M. and Van Petten, C.K. 1994. Psycholinguistics electrified. In M. Gernsbacher, Ed. Handbook of Psycholinguistics. Academic Press. Read pp. 1-20. • Horitz, B., Tagamets, M.-A., and McIntosh, A.R. 1999. Neural modeling, functional brain imaging and cognition. Trends in Cognitive Science, 3, 91-98.
Diğer Kaynaklar: • Alexander, M. 2000. Aphasia I: Clinical and Anatomic Issues. In M. Farah & T. Feinberg (eds.). Patient-based approaches to cognitive neuroscience. MIT Press, pp. 165-181. • Goodglass, H. & Kaplan, E. 1972. The Assessment of Aphasia and Related Disorders, ch. 1 and 2, pp. 1-12. • D’Esposito, M. Zarahn, E., and Aguirre, G.K. 1999. Event-related functional MRI: Implications for cognitive psychology. Psychological Bulletin, 125, 155-164. • Pascual-Leone, A., Walsh, V., and Rothwell, J. 2000. Transcranial magnetic stimulation in cognitive neuroscience – virtual lesion, chronometry, and functional connectivity. Current Opinions in Neurobiology, 10, 232-237. • Kutas, M. and Van Petten, C.K. 1994. Psycholinguistics electrified. In M. Gernsbacher, Ed. Handbook of Psycholinguistics. Academic Press. Read pp. 1-20. • Horitz, B., Tagamets, M.-A., and McIntosh, A.R. 1999. Neural modeling, functional brain imaging and cognition. Trends in Cognitive Science, 3, 91-98.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 10 % 15
Sunum 1 % 25
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 1 % 50
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 10 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 1 30 30
Ödevler 8 15 120
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 10 20
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 252

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı