ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6023 Uygulamalı Psikodilbilim ve İkinci Dil Araştırmaları Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dilin kullanımı, anlaşılması, edinilmesi ve gelişimi, iletilerin kodlanması, beyin ve dil, nöron bağlantıları ve dilin gelişimi gibi psikolingustik çalışmaları öğrencilere aktarmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dilin kullanımı ve anlaşılmasındaki psikolojik ve linguistik süreçlerin işlenmesi
2. İkinci dil edinimi ve psikolinguistik çalışmalarda kullanılan deneysel yöntemlerin araştırılması ve uygulanması
3. Deneysel psikolinguistik araştırmalar hakkındaki makalelerin eleştirisi
4. Kendi deneysel psikolinguistik araştırma önerilerinin yazılması

Dersin İçeriği

Öğrenciler, ikinci dil edinimi ve psikolinguistik çalışmalarda kullanılan çeşitli deneysel yöntemlerin tasarımı ve uygulanmasında aktif bir deneyim kazanırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Dil çalışmaları İçsel sözlük ve işleme
3) Sözcüksel işleme: İki dilli zihinsel sözcüklerin düzenlenmesi
4) Sözcüksel işleme: Dil değiştirme, ket vurma, bilişsel kontrol
5) Sözcüksel işleme: Dil değiştirme, ket vurma, bilişsel kontrol
6) Sözcüksel işleme ve öğrenme: dilbilgisi faktörleri
7) Cümle oluşturma: Shallow Structure Hipotezi
8) Cümle oluşturma: Birinci ve ikinci dil benzerlikleri ve farklılıkları
9) Diller arası ve aynı dil içinde sözcük dizimi
10) Beyin ve dil
11) Kısa süreli bellek
12) Konuşmanın algılanması: edinim yaşı
13) İki dilli beyin
14) Dil bozuklukları ve iki dillilik
15) Final araştırma projesi sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Field, John (2003) Psycholinguistics, London and New York: Routledge
Diğer Kaynaklar: Harley, Trevor (2001) The Psychology of Language: From Data to Theory, Hove and New York: Psychology Press Ltd. Steinberg, Danny, Hiroshi Nagata and David Aline (2001, 2nd ed.) Psycholinguistics: Language, Mind and World, Harlow: Longman Libben, Gary (2010). Psycholinguistics: The Study of Language Processing. In: W. O’Grady et al. (eds) Contemporary Linguistics: An Introduction. 6th edition (pp 429-456). Boston: Bedford/St. Martin's. Carroll, David W. (2004). Psychology of Language, 4th edition. Belmont: Wadsworth/Thomson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 10 % 15
Sunum 2 % 25
Projeler 1 % 50
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 5 15 75
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 30 30
Ödevler 5 15 75
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 20 40
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 262

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı