ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6023 | Uygulamalı Psikodilbilim ve İkinci Dil Araştırmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, dilin kullanımı, anlaşılması, edinilmesi ve gelişimi, iletilerin kodlanması, beyin ve dil, nöron bağlantıları ve dilin gelişimi gibi psikolingustik çalışmaları öğrencilere aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dilin kullanımı ve anlaşılmasındaki psikolojik ve linguistik süreçlerin işlenmesi 2. İkinci dil edinimi ve psikolinguistik çalışmalarda kullanılan deneysel yöntemlerin araştırılması ve uygulanması 3. Deneysel psikolinguistik araştırmalar hakkındaki makalelerin eleştirisi 4. Kendi deneysel psikolinguistik araştırma önerilerinin yazılması |
Öğrenciler, ikinci dil edinimi ve psikolinguistik çalışmalarda kullanılan çeşitli deneysel yöntemlerin tasarımı ve uygulanmasında aktif bir deneyim kazanırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Dil çalışmaları İçsel sözlük ve işleme | ||
3) | Sözcüksel işleme: İki dilli zihinsel sözcüklerin düzenlenmesi | ||
4) | Sözcüksel işleme: Dil değiştirme, ket vurma, bilişsel kontrol | ||
5) | Sözcüksel işleme: Dil değiştirme, ket vurma, bilişsel kontrol | ||
6) | Sözcüksel işleme ve öğrenme: dilbilgisi faktörleri | ||
7) | Cümle oluşturma: Shallow Structure Hipotezi | ||
8) | Cümle oluşturma: Birinci ve ikinci dil benzerlikleri ve farklılıkları | ||
9) | Diller arası ve aynı dil içinde sözcük dizimi | ||
10) | Beyin ve dil | ||
11) | Kısa süreli bellek | ||
12) | Konuşmanın algılanması: edinim yaşı | ||
13) | İki dilli beyin | ||
14) | Dil bozuklukları ve iki dillilik | ||
15) | Final araştırma projesi sunumları |
Ders Notları: | Field, John (2003) Psycholinguistics, London and New York: Routledge |
Diğer Kaynaklar: | Harley, Trevor (2001) The Psychology of Language: From Data to Theory, Hove and New York: Psychology Press Ltd. Steinberg, Danny, Hiroshi Nagata and David Aline (2001, 2nd ed.) Psycholinguistics: Language, Mind and World, Harlow: Longman Libben, Gary (2010). Psycholinguistics: The Study of Language Processing. In: W. O’Grady et al. (eds) Contemporary Linguistics: An Introduction. 6th edition (pp 429-456). Boston: Bedford/St. Martin's. Carroll, David W. (2004). Psychology of Language, 4th edition. Belmont: Wadsworth/Thomson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 10 | % 15 |
Sunum | 2 | % 25 |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 15 | 75 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 5 | 15 | 75 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 20 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 262 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |