ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6022 | Erken Yaşta Çiftdillilik | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Dersin Amacı: | *Çift dilli eğitimin geçmişi üzerine konuşulması *İngiliz Dili öğrencilerinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve yerleştirilmesi sürecinin açıklanması *Çift dilli eğitimin ve çift dilliliğin dünyada nasıl algılandığını da kapsayarak çift dilli eğitime dair konular ve farklı bakış açılarına dair farkındalık yaratılması *Çift dilliliğe farklı yaklaşımların açıklanması *Çift dilli eğitim modelleri üzerine belirli ayrıntıların verilmesi; farklı çift dilli eğitim modellerinin amaçları ve karakteristik özellikleri ve etkililiği üzerine yapılan araştırma sonuçlarının incelenmesi *Etkili bir çift dilli ve çok kültürlü öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması *Çift dilli öğrencilerin duygusal, bilişsel ve dilsel ihtiyaçlarını karşılayan öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; *Çift dilli eğitimin geçmişi üzerine tartışabilmek *İngiliz Dili öğrencilerinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve yerleştirilmesi sürecinin açıklayabilmek *Çift dilli eğitimin ve çift dilliliğin dünyada nasıl algılandığını da kapsayarak çift dilli eğitime dair konular ve farklı bakış açılarına dair farkındalık gösterebilmek *Kültürel etkileşim ve asimilasyon arasındaki farkı vurgulayarak Çift dilli kimliği destekleyen bir eğitim programı oluşturmanın önemini tartışabilmek *Çift dilliliğe farklı yaklaşımların açıklayabilmek *Çift dilli eğitim modelleri üzerine belirli ayrıntıların verebilmek; farklı çift dilli eğitim modellerinin amaçları ve karakteristik özellikleri ve etkililiği üzerine yapılan araştırma sonuçlarının inceleyebilmek *Farklı çift dilli eğitim modellerini kullanarak programa en uygun eğitsel kararlar alabilmek ve uygun strateji ve materyalleri seçebilmek *Etkili bir çift dilli ve çok kültürlü öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması *Çift dilli öğrencilerin duygusal, bilişsel ve dilsel ihtiyaçlarını karşılayan öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması |
Çift dilli eğitimin tarihsel, hukuksal ve teorik temellerinin incelenmesi ve program dizaynlarının gözden geçirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giris | Yok | |
2) | Çift Dilli Eğitim Türleri -Çift Dilli Eğitimin tarihi | Okumalar | |
3) | Çift Dilli Eğitimin Ortaya Çıkışı | Okumalar | |
4) | Çift Dilliliğin Gelişimi | Okumalar | |
5) | Çift dillilikte bilişsel teoriler ve müfredat -Çiftdillilik ve Biliş | Okumalar | |
6) | Çift dilliliğin ölçülmesi | Okumalar | |
7) | Gerçek hayatta çift dilli öğretmenler | Okumalar | |
8) | Çift dillilik ve çift dilde okuryazarlık eğitimi | Okumalar | |
9) | Çift dilli sınıflarda etkili öğretme | Okumalar | |
10) | Çift dilli eğitimin etkililiği | Okumalar | |
11) | Çift dilli öğrenciler için etkili okul ve sınıflar | Okumalar | |
12) | Çift dilli eğitimde kimlik ve güçlendirme | Okumalar | |
13) | Proje sunumu | yok | |
14) | Proje sunumu | Yok |
Ders Notları: | Baker, C. (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism, 5th ed. Clevedon, UK: Multilingual Matters, Ltd. |
Diğer Kaynaklar: | Baker, C. (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism, 5th ed. Clevedon, UK: Multilingual Matters, Ltd. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 30 | 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 35 | 35 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 40 | 80 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 257 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |