ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6022 Erken Yaşta Çiftdillilik Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Dersin Amacı: *Çift dilli eğitimin geçmişi üzerine konuşulması
*İngiliz Dili öğrencilerinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve yerleştirilmesi sürecinin açıklanması
*Çift dilli eğitimin ve çift dilliliğin dünyada nasıl algılandığını da kapsayarak çift dilli eğitime dair konular ve farklı bakış açılarına dair farkındalık yaratılması
*Çift dilliliğe farklı yaklaşımların açıklanması
*Çift dilli eğitim modelleri üzerine belirli ayrıntıların verilmesi; farklı çift dilli eğitim modellerinin amaçları ve karakteristik özellikleri ve etkililiği üzerine yapılan araştırma sonuçlarının incelenmesi
*Etkili bir çift dilli ve çok kültürlü öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması
*Çift dilli öğrencilerin duygusal, bilişsel ve dilsel ihtiyaçlarını karşılayan öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
*Çift dilli eğitimin geçmişi üzerine tartışabilmek
*İngiliz Dili öğrencilerinin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve yerleştirilmesi sürecinin açıklayabilmek
*Çift dilli eğitimin ve çift dilliliğin dünyada nasıl algılandığını da kapsayarak çift dilli eğitime dair konular ve farklı bakış açılarına dair farkındalık gösterebilmek
*Kültürel etkileşim ve asimilasyon arasındaki farkı vurgulayarak Çift dilli kimliği destekleyen bir eğitim programı oluşturmanın önemini tartışabilmek
*Çift dilliliğe farklı yaklaşımların açıklayabilmek
*Çift dilli eğitim modelleri üzerine belirli ayrıntıların verebilmek; farklı çift dilli eğitim modellerinin amaçları ve karakteristik özellikleri ve etkililiği üzerine yapılan araştırma sonuçlarının inceleyebilmek
*Farklı çift dilli eğitim modellerini kullanarak programa en uygun eğitsel kararlar alabilmek ve uygun strateji ve materyalleri seçebilmek
*Etkili bir çift dilli ve çok kültürlü öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması
*Çift dilli öğrencilerin duygusal, bilişsel ve dilsel ihtiyaçlarını karşılayan öğrenme ortamı yaratmanın açıklanması

Dersin İçeriği

Çift dilli eğitimin tarihsel, hukuksal ve teorik temellerinin incelenmesi ve program dizaynlarının gözden geçirilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giris Yok
2) Çift Dilli Eğitim Türleri -Çift Dilli Eğitimin tarihi Okumalar
3) Çift Dilli Eğitimin Ortaya Çıkışı Okumalar
4) Çift Dilliliğin Gelişimi Okumalar
5) Çift dillilikte bilişsel teoriler ve müfredat -Çiftdillilik ve Biliş Okumalar
6) Çift dilliliğin ölçülmesi Okumalar
7) Gerçek hayatta çift dilli öğretmenler Okumalar
8) Çift dillilik ve çift dilde okuryazarlık eğitimi Okumalar
9) Çift dilli sınıflarda etkili öğretme Okumalar
10) Çift dilli eğitimin etkililiği Okumalar
11) Çift dilli öğrenciler için etkili okul ve sınıflar Okumalar
12) Çift dilli eğitimde kimlik ve güçlendirme Okumalar
13) Proje sunumu yok
14) Proje sunumu Yok

Kaynaklar

Ders Notları: Baker, C. (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism, 5th ed. Clevedon, UK: Multilingual Matters, Ltd.
Diğer Kaynaklar: Baker, C. (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism, 5th ed. Clevedon, UK: Multilingual Matters, Ltd.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 50
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 1 % 20
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 30 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 35 35
Proje 1 50 50
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 40 80
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 257

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı