İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6021 | Öğretmen Eğitiminde İleri Düzey Seminer | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. DERİN ATAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. DERİN ATAY Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimi alanındaki teori ve uygulamaları dünyanın farklı yerlerinden örneklerle incelemek ve bunları Türkiye'deki dil öğretmeni eğitimiyle ilişkili olarak analiz etmektir. Bu, öğrencilerin kapsamlı okuma ve kütüphane araştırması yapmaları ve sınıf tartışmalarıyla ilgili olarak ilgili bilgilere katkıda bulunmaya hazır olmaları beklenen doktora düzeyinde bir derstir. Öğretmen eğitimindeki tüm konuların bir dönem içinde ele alınmasının mümkün olmadığı unutulmamalıdır; bu nedenle ders programının hazırlanmasında bağlamımızla ve öğrencilerin ihtiyaçlarıyla en ilgili olduğu düşünülen konulara öncelik verilmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler: *Öğretmen eğitimi programlarının yararları hakkında fikir sahibi olur *Öğretmen eğitimine yönelik kendi programlarını tasarlamak için ayrıntılı bir plan oluşturur *Dil öğretmeni eğitiminde araştırma yürütür *Öğretmen eğitimindeki konular, sorunlar ve yenilikçi uygulamaları anlar |
İlgilenilen bazı konular şunlardır: Öğretmen bilgisi, öğretmen kimliği, öğretmen araştırması, işbirlikçi öğretmen araştırması, anadili İngilizce olmayan öğretmen hareketi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | İkinci Dil Öğretmen Eğitimi ve Öğretmen Bilgisinin Görünümü | ||
3) | Öğretmen bilgisi-Öğretmen rolleri | ||
4) | Hizmet öncesi öğretmen eğitimi | ||
5) | Öğretmen kimliği | ||
6) | Öğretmen özerkliği/yetkisi | ||
7) | Öğretmen özerkliği/yetkisi | ||
8) | Öğretmenin sosyal duygusal öğrenmesi ve iyi oluşu Öğretmen tükenmişliği | ||
9) | Öğretmenin sosyal duygusal öğrenmesi ve iyi oluşu Öğretmen tükenmişliği | ||
10) | Profesyonel öğretmen gelişimi | ||
11) | Öğretmen mesleki gelişimi | ||
12) | Öğretmen araştırması | ||
13) | Öğretmen araştırması | ||
14) | Araştırma sunumları |
Ders Notları: | Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Press. Johnson, K. E., & Golombek, P. R. (2016). Mindful L2 teacher education: A sociocultural perspective on cultivating teachers' professional development. Routledge. Johnson, K. E. (2009). Second Language Teacher Education. A Sociocultural Perspective. New York: Routledge. Selvi, A. F., & Yazan, B. (Eds.). (2021). Language teacher education for global Englishes: A practical resource book. Routledge. Teaching and Teacher Education, Foreign Language Annals, Journal of Teacher Education, Asia Pacific Teacher Education, Professional Development Journal , The Curriculum Journal |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 50 | 50 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 226 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür. | |
2) | Dil eğitimiyle ilişkili disiplinler (dilbilim, psikodilbilim, sosyolingvistik, nörolinguistik vb.) arasında kuramsal bağlamda bütüncül ilişkiler kurar. | |
3) | Erken yaşta iki dillilik ve çok dillilik alanlarında disiplinler arası bilgi üretir ve yeni araştırma soruları geliştirir. | |
4) | İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür. | |
5) | Dil eğitimi teknolojilerini pedagojik yaklaşımlarla bütünleştirerek yenilikçi öğretim materyalleri ve yöntemleri geliştirir. | |
6) | İkinci dil edinimi ve yabancı dil öğretimi kuramları ışığında sınıf içi uygulamaları değerlendirebilir ve geliştirebilir. | |
7) | Farklı yaş gruplarına yönelik etkili dil öğretim stratejileri tasarlar; kültürel, bireysel ve toplumsal farklılıkları dikkate alarak uygulama önerileri sunar. | |
8) | Dil öğretiminde cinsiyet, kimlik, kültür ve güç ilişkilerini ele alan eleştirel söylem analizleri yapar ve bu analizleri öğretim sürecine entegre eder. | |
9) | Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda etkili iletişim kurabilir; kültürlerarası farkındalıkla eğitimsel çözümler üretir. | |
10) | Yabancı dil testleri ve değerlendirme sistemleri üzerine derinlikli bilgi sahibi olur; geçerlilik, güvenirlik ve ölçme teorileri doğrultusunda değerlendirme araçları geliştirir. | |
11) | İngiliz dili eğitimi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda etkin sunum yapar ve yayın etiğine uygun şekilde araştırmalarını yayımlar. | |
12) | Alanına katkı sağlayacak nitelikte özgün, yayına değer akademik çalışmalar üretir; araştırmalar yoluyla kuramsal bilgiye katkıda bulunur. | |
13) | Akademik liderlik göstererek, alanı ile ilgili güncel sorunlara çözüm üretmeye yönelik projeler geliştirir. | |
14) | Toplumsal katkı bilinciyle İngiliz dili eğitiminin sosyal işlevlerini değerlendirir ve çözüm odaklı eğitim politikaları önerir. | |
15) | İleri düzey bilişsel beceriler kullanarak eleştirel düşünür, yaratıcı çözümler üretir ve yenilikçi öğretim yaklaşımları önerir. | |
16) | Etik değerlere ve akademik dürüstlüğe bağlı kalarak bağımsız çalışabilir; disiplinler arası ekiplerle etkili şekilde iş birliği yürütür. |