İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6021 | Öğretmen Eğitiminde İleri Düzey Seminer | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. DERİN ATAY Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders, aşağıdakilerin kavranmasını sağlar: • "Öğretmen eğtimi" kavramı ve geliştirilmesi. • Farklı seviyelerde öğretmen eğitimi programları *Öğretmen eğitimi ihtiyacı •Öğretmen eğitiminde konular, sorunlar ve yenilikçi uygulamalar • Öğretmen eğitiminde araştırma ve profesyonellik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler: *Öğretmen eğitimi programlarının yararları hakkında fikir sahibi olabilecekler *Öğretmen eğitimine yönelik kendi programlarını tasarlamak için ayrıntılı bir plan oluşturabilecekler *Dil öğretmeni eğitiminde araştırma yürütebilecekler *Öğretmen eğitimindeki konular, sorunlar ve yenilikçi uygulamaları anlayabilecekler |
Öğretmen Eğitimi kavramı, Türkiye'de Öğretmen Eğitiminin gelişmesi, Öğretmen Eğitimi Kurumları, Farklı Seviyelerde Öğretmen Eğitimi: Amaçlar, Yapı, Müfredat ve işlevler, Öğretmen Eğitiminde Konular, Sorunlar ve Yenilikler, Öğretmen Eğitiminde Araştırma ve Profesyonelizm |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giris, ders tanıtımı, sunum dagılımları, proje konuları | yok | |
2) | Öğretmen Eğitimi kavramı a. Öğretmen eğitiminin anlamı ve niteliği b. Öğretmen eğitiminde ihtiyaç, kapsam ve amaçlar c. Türkiye'de öğretmen eğitiminin bağlamının değiştirilmesi d. Küresel olarak öğretmen eğitiminin bağlamının değiştirilmesi | Yok | |
3) | Türkiye'de öğretmen eğitiminin gelişimi a. Türkiye'de 1970'lerden önce öğretmen eğitimi b. Türkiye'de 1970'lerden sonra öğretmen eğitimi c. Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nde öğretmen eğitimi | İlgili kitap bolumlerinin ve makalelerin Okunması | |
4) | Türkiye'de öğretmen eğitiminin gelişimi a. Türkiye'de 1970'lerden önce öğretmen eğitimi b. Türkiye'de 1970'lerden sonra öğretmen eğitimi c. Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nde öğretmen eğitimi | Okumalar | |
5) | Öğretmen Eğitimi Kurumları a. Milli seviyede öğretmen eğitimi kurumları, rolleri ve işlevleri: MEB, YOK b. Uluslararası düzeyde öğretmen eğitimi kurumları, rolleri ve işlevleri: UNESCO | Okumalar | |
6) | Okul öncesi ve İlkokul seviyesinde öğretmen eğitimi | Okumalar | |
7) | Orta okul ve lise seviyesinde öğretmen eğitimi | Okumalar | |
8) | Öğretmen eğitiminde temel konular ve problemler | Okumalar | |
9) | Öğretmen eğitiminde yenilikçi uygulamalar a. Kooperatif ve işbirlikçi öğretmen eğitimi b. Yapılandırmacı ve Yansıtıcı öğretmen eğitimi c. e- Öğretmen eğitimi d. Değer yönelimli öğretmen eğitimi yöntemleri | Okumalar | |
10) | Öğretmen eğitiminde araştırma a. Öğretmen eğitimi araştırmalarının niteliği ve kapsamı b. Öğretmen eğitiminde araştırma alanları (Öğretme, öğretmen özellikleri, öğretmen performansı, öğretmen eğitmenleri, öğretmen eğitimi kurumları) c. Öğretmen eğitimi araştırmalarında eğilimler d. Öğretmen eğitimi araştırmalarında çıkarımlar | Okumalar | |
11) | Meslek olarak öğretmen eğitimi a. Uzmanlık ve profesyonellik kavramları b. Profesyonelleşme ve Etik c. Etkili öğretmenliğin anlamı ve bileşenleri d. Öğretmenlerin ve öğretmen eğitmenlerinin performans değerlendirmesiyle etkililiklerinin ölçülmesi ve geliştirilmesi | Okumalar | |
12) | Proje sunumları | sunum hazırlanması | |
13) | Proje sunumları | Sunum hazırlanması | |
14) | Donem sonu degerlendirmesi | yok |
Ders Notları: | Dunking, Michael, J. (1987) The International Encyclopaedia of Teaching and Teacher Education Oxford, Pergamon Press. McNergney, Robert F. and Herbert, Joanne M. (2001) Foundations of Education : The Challenge of Professional Practice Boston Allyn and Bacon. Cummins, J. & Davison,C. (2007). International Handbook of English Language Teaching. Springer. Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press. Richards, J. & Farrell, T. (2005). Professional Development for Language Teachers. CUP Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. NY: Arnold. |
Diğer Kaynaklar: | Dunking, Michael, J. (1987) The International Encyclopaedia of Teaching and Teacher Education Oxford, Pergamon Press. McNergney, Robert F. and Herbert, Joanne M. (2001) Foundations of Education : The Challenge of Professional Practice Boston Allyn and Bacon. Cummins, J. & Davison,C. (2007). International Handbook of English Language Teaching. Springer. Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press. Richards, J. & Farrell, T. (2005). Professional Development for Language Teachers. CUP Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. NY: Arnold. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 25 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 25 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 30 | 30 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 35 | 35 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 2 | 40 | 80 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 257 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |