|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giris, ders tanıtımı, sunum dagılımları, proje konuları |
yok |
2) |
Öğretmen Eğitimi kavramı
a. Öğretmen eğitiminin anlamı ve niteliği
b. Öğretmen eğitiminde ihtiyaç, kapsam ve amaçlar
c. Türkiye'de öğretmen eğitiminin bağlamının değiştirilmesi
d. Küresel olarak öğretmen eğitiminin bağlamının değiştirilmesi |
Yok |
3) |
Türkiye'de öğretmen eğitiminin gelişimi
a. Türkiye'de 1970'lerden önce öğretmen eğitimi
b. Türkiye'de 1970'lerden sonra öğretmen eğitimi
c. Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nde öğretmen eğitimi |
İlgili kitap bolumlerinin ve makalelerin Okunması |
4) |
Türkiye'de öğretmen eğitiminin gelişimi
a. Türkiye'de 1970'lerden önce öğretmen eğitimi
b. Türkiye'de 1970'lerden sonra öğretmen eğitimi
c. Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nde öğretmen eğitimi |
Okumalar |
5) |
Öğretmen Eğitimi Kurumları
a. Milli seviyede öğretmen eğitimi kurumları, rolleri ve işlevleri: MEB, YOK
b. Uluslararası düzeyde öğretmen eğitimi kurumları, rolleri ve işlevleri: UNESCO |
Okumalar |
6) |
Okul öncesi ve İlkokul seviyesinde öğretmen eğitimi |
Okumalar |
7) |
Orta okul ve lise seviyesinde öğretmen eğitimi |
Okumalar |
8) |
Öğretmen eğitiminde temel konular ve problemler |
Okumalar |
9) |
Öğretmen eğitiminde yenilikçi uygulamalar
a. Kooperatif ve işbirlikçi öğretmen eğitimi
b. Yapılandırmacı ve Yansıtıcı öğretmen eğitimi
c. e- Öğretmen eğitimi
d. Değer yönelimli öğretmen eğitimi yöntemleri |
Okumalar |
10) |
Öğretmen eğitiminde araştırma
a. Öğretmen eğitimi araştırmalarının niteliği ve kapsamı
b. Öğretmen eğitiminde araştırma alanları (Öğretme, öğretmen özellikleri, öğretmen performansı, öğretmen eğitmenleri, öğretmen eğitimi kurumları)
c. Öğretmen eğitimi araştırmalarında eğilimler
d. Öğretmen eğitimi araştırmalarında çıkarımlar |
Okumalar |
11) |
Meslek olarak öğretmen eğitimi
a. Uzmanlık ve profesyonellik kavramları
b. Profesyonelleşme ve Etik
c. Etkili öğretmenliğin anlamı ve bileşenleri
d. Öğretmenlerin ve öğretmen eğitmenlerinin performans değerlendirmesiyle etkililiklerinin ölçülmesi ve geliştirilmesi |
Okumalar |
12) |
Proje sunumları |
sunum hazırlanması |
13) |
Proje sunumları |
Sunum hazırlanması |
14) |
Donem sonu degerlendirmesi |
yok |
Ders Notları: |
Dunking, Michael, J. (1987) The International Encyclopaedia of
Teaching and Teacher Education Oxford, Pergamon Press.
McNergney, Robert F. and Herbert, Joanne M. (2001)
Foundations of Education : The Challenge of Professional
Practice Boston Allyn and Bacon.
Cummins, J. & Davison,C. (2007). International Handbook of English Language Teaching. Springer.
Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press.
Richards, J. & Farrell, T. (2005). Professional Development for Language Teachers. CUP
Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. NY: Arnold.
|
Diğer Kaynaklar: |
Dunking, Michael, J. (1987) The International Encyclopaedia of
Teaching and Teacher Education Oxford, Pergamon Press.
McNergney, Robert F. and Herbert, Joanne M. (2001)
Foundations of Education : The Challenge of Professional
Practice Boston Allyn and Bacon.
Cummins, J. & Davison,C. (2007). International Handbook of English Language Teaching. Springer.
Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press.
Richards, J. & Farrell, T. (2005). Professional Development for Language Teachers. CUP
Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. NY: Arnold.
|