ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6021 Öğretmen Eğitiminde İleri Düzey Seminer Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DERİN ATAY
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Dersin Amacı: Bu ders, aşağıdakilerin kavranmasını sağlar:
• "Öğretmen eğtimi" kavramı ve geliştirilmesi.
• Farklı seviyelerde öğretmen eğitimi programları
*Öğretmen eğitimi ihtiyacı
•Öğretmen eğitiminde konular, sorunlar ve yenilikçi uygulamalar
• Öğretmen eğitiminde araştırma ve profesyonellik

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenciler:
*Öğretmen eğitimi programlarının yararları hakkında fikir sahibi olabilecekler
*Öğretmen eğitimine yönelik kendi programlarını tasarlamak için ayrıntılı bir plan oluşturabilecekler
*Dil öğretmeni eğitiminde araştırma yürütebilecekler
*Öğretmen eğitimindeki konular, sorunlar ve yenilikçi uygulamaları anlayabilecekler

Dersin İçeriği

Öğretmen Eğitimi kavramı, Türkiye'de Öğretmen Eğitiminin gelişmesi, Öğretmen Eğitimi Kurumları, Farklı Seviyelerde Öğretmen Eğitimi: Amaçlar, Yapı, Müfredat ve işlevler, Öğretmen Eğitiminde Konular, Sorunlar ve Yenilikler, Öğretmen Eğitiminde Araştırma ve Profesyonelizm

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giris, ders tanıtımı, sunum dagılımları, proje konuları yok
2) Öğretmen Eğitimi kavramı a. Öğretmen eğitiminin anlamı ve niteliği b. Öğretmen eğitiminde ihtiyaç, kapsam ve amaçlar c. Türkiye'de öğretmen eğitiminin bağlamının değiştirilmesi d. Küresel olarak öğretmen eğitiminin bağlamının değiştirilmesi Yok
3) Türkiye'de öğretmen eğitiminin gelişimi a. Türkiye'de 1970'lerden önce öğretmen eğitimi b. Türkiye'de 1970'lerden sonra öğretmen eğitimi c. Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nde öğretmen eğitimi İlgili kitap bolumlerinin ve makalelerin Okunması
4) Türkiye'de öğretmen eğitiminin gelişimi a. Türkiye'de 1970'lerden önce öğretmen eğitimi b. Türkiye'de 1970'lerden sonra öğretmen eğitimi c. Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nde öğretmen eğitimi Okumalar
5) Öğretmen Eğitimi Kurumları a. Milli seviyede öğretmen eğitimi kurumları, rolleri ve işlevleri: MEB, YOK b. Uluslararası düzeyde öğretmen eğitimi kurumları, rolleri ve işlevleri: UNESCO Okumalar
6) Okul öncesi ve İlkokul seviyesinde öğretmen eğitimi Okumalar
7) Orta okul ve lise seviyesinde öğretmen eğitimi Okumalar
8) Öğretmen eğitiminde temel konular ve problemler Okumalar
9) Öğretmen eğitiminde yenilikçi uygulamalar a. Kooperatif ve işbirlikçi öğretmen eğitimi b. Yapılandırmacı ve Yansıtıcı öğretmen eğitimi c. e- Öğretmen eğitimi d. Değer yönelimli öğretmen eğitimi yöntemleri Okumalar
10) Öğretmen eğitiminde araştırma a. Öğretmen eğitimi araştırmalarının niteliği ve kapsamı b. Öğretmen eğitiminde araştırma alanları (Öğretme, öğretmen özellikleri, öğretmen performansı, öğretmen eğitmenleri, öğretmen eğitimi kurumları) c. Öğretmen eğitimi araştırmalarında eğilimler d. Öğretmen eğitimi araştırmalarında çıkarımlar Okumalar
11) Meslek olarak öğretmen eğitimi a. Uzmanlık ve profesyonellik kavramları b. Profesyonelleşme ve Etik c. Etkili öğretmenliğin anlamı ve bileşenleri d. Öğretmenlerin ve öğretmen eğitmenlerinin performans değerlendirmesiyle etkililiklerinin ölçülmesi ve geliştirilmesi Okumalar
12) Proje sunumları sunum hazırlanması
13) Proje sunumları Sunum hazırlanması
14) Donem sonu degerlendirmesi yok

Kaynaklar

Ders Notları: Dunking, Michael, J. (1987) The International Encyclopaedia of Teaching and Teacher Education Oxford, Pergamon Press. McNergney, Robert F. and Herbert, Joanne M. (2001) Foundations of Education : The Challenge of Professional Practice Boston Allyn and Bacon. Cummins, J. & Davison,C. (2007). International Handbook of English Language Teaching. Springer. Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press. Richards, J. & Farrell, T. (2005). Professional Development for Language Teachers. CUP Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. NY: Arnold.
Diğer Kaynaklar: Dunking, Michael, J. (1987) The International Encyclopaedia of Teaching and Teacher Education Oxford, Pergamon Press. McNergney, Robert F. and Herbert, Joanne M. (2001) Foundations of Education : The Challenge of Professional Practice Boston Allyn and Bacon. Cummins, J. & Davison,C. (2007). International Handbook of English Language Teaching. Springer. Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press. Richards, J. & Farrell, T. (2005). Professional Development for Language Teachers. CUP Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. NY: Arnold.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 1 % 25
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 1 % 25
Projeler 1 % 40
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 30 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 35 35
Proje 1 50 50
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 40 80
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 257

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı