İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6020 İkinci Dil Ediniminde İleri Düzey Seminer Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. DERİN ATAY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DERİN ATAY
Dersin Amacı: Bu, bir disiplin olarak bir dizi konuyu araştıran ikinci dil edinimi üzerine ileri düzeyde bir derstir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. İkinci dil öğrenimi konusunda uzman bir anlayış geliştirir
2. SLA alanındaki kuram, yöntem ve bulgulara aşina olur
3. Seçtiğiniz bir SLA konusunu inceleyen bir araştırma projesi yürütme ve raporlama sürecinden geçerek, L2 edinim teorisinin L2 öğretilen ortamlarda öğretim metodolojilerini nasıl bilgilendirdiğini yansıtır

Dersin İçeriği

Bu konular aşağıdaki gruplandırmalarda incelenebilir:
a) SLA'da Kuramlar
b) L2 öğreneninin ve L2 öğrenme sürecinin, edinimin doğasını ve rotasını belirleyen evrensel özellikleri, örneğin yaş ve kritik dönem
c) Yetenek, motivasyon ve duygulanım gibi bir L2'deki edinim ve nihai başarı oranının farklılaşmasıyla ilgili bireysel etkiler.
d) Yönlendirilmiş SLA

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders programının ve ödevlerin incelenmesi
2) SLL erken dönem teorileri, Bilişsel Yaklaşımlar, Beceri Kazanımı
3) SLL erken dönem teorileri, Bilişsel Yaklaşımlar, Beceri Kazanımı
4) Sosyokültürel perspektifler
5) Karmaşıklık Kuramı
6) Yaş
7) Yaş
8) Bireysel faktörler ve SLA; Yetenek
9) Bireysel faktörler ve SLA; Yetenek
10) Motivasyon, Tutum, Öz Belirleme teorisi
11) Motivasyon, Tutum, Öz Belirleme teorisi
12) Pozitif psikoloji
13) Pozitif psikoloji
14) Araştırma sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Al-Hoorie, A. & MacIntyre, P. (2020). Contemporary Language Motivation Theory 60 Years Since Gardner and Lambert (1959). Bristol: Multilingual Matters. Ellis, R. (2015). Understanding second language acquisition. Oxford: OUP. Lantolf, J. P., Poehner, M. E., & Swain, M. (2018). The Routledge handbook of sociocultural theory and second language development. London: Routledge. Loewen, S., & Sato, M. (2019). The Routledge handbook of instructed second language acquisition. London: Routledge. Gregersen, T., & Mercer, S. (2022). The Routledge handbook of positive psychology of language learning and teaching. London: Routledge. Mitchell, R., Myles, F., & Marsden, E. (2013). Second language learning theories. London: Routledge. Muray, G., Gao, A. & Lamb, T. (2011). Identity, motivation and autonomy in language learning. Bristol: Multilingual Matters. Ortega, L. (2009). Understanding second language acquisition. London: Hodder. Ortega, L., & Han, Z. (2017). Complexity theory and language development: In celebration of Diane Larsen-Freeman. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. Van Patten, B. & Williams, J. (2015). Theories in second language acquisition. New York: Routledge. Zhisheng, W., Sparks, R., Biedroń, A., & Teng, M.F. (2023). Cognitive individual differences in second language acquisition. Berlin: Walter de Gruyer.
Diğer Kaynaklar: Abrahamsson, N., & Hyltenstam, K. (2008). The robustness of aptitude effects in near-native second language acquisition. Studies in Second Language Acquisition, 30, 4, 481-509. Artamonova, T. (2020). L2 learners’ language attitudes and their assessment. Foreign Language Annals, 53, 807-826. DeKeyser, R. M. (2000). The robustness of critical period effects in second language acquisition, 22(4), 499-533. Dollmann, J. , Kogan, I., & WeiBmannn, M. (2020). Speaking accent-free in L2 beyond the critical period: The compensatory role of individual abilities and opportunity structures. Applied Linguistics, 41, 5, 787-809. Ellis, N. (1999). Cognitive approaches to SLA. Annual Review of Applied Linguistics, 19, 22-42. Fenyvesi, K. (2020). English learning motivation of young learners in Danish primary schools. Language Teaching Research, 24(5), 690-713. Higgins, C. (2015). Intersecting scapes and new millennium identities in language learning. Language Teaching, 48(3), 373-389. Isidro, X. S., & Lasabagaster, D. (2022). Students’ and families’ attitudes and motivations to language learning and CLIL: a longitudinal study. The Language Learning Journal, 50(1), 119-134. Jaekel, N., Schurig, M., van Ackern, I., Ritter, M. (2022). The impact of early foreign language learning on language proficiency development from middle to high school. System, in press. Jamalifar, G., & Salehi, H. (2020). The effects of rehearsal and strategic task planning on L2 Willingness to Communicate. The Language Learning Journal, 48(2), 162-169. Mahan, K. R. (2022). The comprehending teacher: scaffolding in content and language integrated learning (CLIL). The Language Learning Journal, 50(1), 74-88. McEowen, M. S., & Oga-Baldwin, W. L. Q. (2019). Self-determination for all language learners: New applications for formal language education. System, 86, 1-11. Miller, Z.F. & Godfroid, A. (2020). Emotions in incidental language learning: An individual differences approach. Studies in Second Language Acquisition, 42(1),115-141. Montero, L., Serrano, R., & Llanes, A. (2017). The influence of learning context and age on the use of L2 communication strategies. The Language Learning Journal, 45(1), 117-132. Norton, B., & De Costa, P. I. (2018). Research tasks on identity in language learning and teaching. Language Teaching, 51(1), 90-112. Pfenninger, S. & Singleton, D. (2016). Affect trumps age: A person-in-context relational view of age and motivation in SLA. Second Language Research, 32(3), 311-346. OR Pfenninger, S. (2017). Not so individual after all: An ecological approach to age as an individual difference variable in a classroom. Studies in Second Language Learning and Teaching, 7(1), 19-46. Polat, N. & Schallert, D. L. (2013), Kurdish adolescents acquiring Turkish: Their self-determined motivation and identification with L1 and L2 communities as predictors of L2 accent attainment. Modern Language Journal, 97, 745–763. Resnik, P., & Dewaele, J.-M. (2020). Trait emotional intelligence, positive and negative emotions in first and foreign language classes: A mixed-methods approach. System, 94, 102324. Rivers, D. J., & Ross, A. S. (2020). L1/L2 communication self-efficacy beliefs and the contribution of personality. The Language Learning Journal, 48(6), 700-714. doi: 10.1080/09571736.2018.1441895 Russell, V. (2020) Language anxiety and the online learner. Foreign Language Annals, 53, 338-352. Suzuki, Y., Nakata, T., & Dekeyser, R. (2019). Optimizing second language practice in the classroom:Perspectives from cognitive psychology. The Modern Language Journal, 103.5. Syed, H., & Kuzborska, I. (2020). Dynamics of factors underlying willingness to communicate in a second language. The Language Learning Journal, 48(4), 481-500. Takahashi, C. & Im, S. (2020). Comparing self-determination theory and the L2 motivational self system and their relationships to L2 proficiency. Studies in Second Language Learning and Teaching, 10, 4, 673-696. Zhang, Z. (2020). Learner engagement and language learning: a narrative inquiry of a successful language learner. The Language Learning Journal, Ahead-of-Print, 1-15.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 35
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi 1 % 35
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Sunum / Seminer 1 40 40
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 40 40
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 290

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı