ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT6020 İkinci Dil Ediniminde İleri Düzey Seminer Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DERİN ATAY
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bireysel farklılıklara dair kavramları ve ikinci dil öğreniminde bireysel farklılıkların rolünü incelemek, güncel araştırmaları incelemek ve nasıl geliştirilebileceğine dair eleştirel bakış açısı ortaya koymaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İkinci dil edinimi ve uygulamalarında temel kavramları tanıma
2.İkinci dil ediniminde araştırmaları ve teorik ilkeleri anlama
3. Dil öğretme sürecinde en önemli ikinci dil edinimi bulgularını yorumlama
4.Öğretme uygulamalarına katmak için, ikinci dil edinimi ilkeleri ve öğretme arasında bağlantı kurma becerisi geliştirme
5.İkinci dil edinimi alanında kendi seçtikleri bir konuda araştırma yapma ve rapor yazma

Dersin İçeriği

İleri seviyede İkinci Dil Edinimi ve yabancı dil pedagojisi için tasarlanan bu ders, ikinci dil öğrenmenin sınıftaki sosyal ve psikolojik süreçlerine odaklanmaktadır. Ders dört kısımdan oluşmaktadır. İlk kısım İkinci Dil Edinimindeki temel konu ve görüşleri ele alır. İkinci kısım birkaç konuyu daha derinlemesine incelemek şansı elde etmek için araştırma konuları adına verilen derslerdir. Üçüncü kısım, öğrenciler tarafında anlatılan ders sunumlarından oluşmaktadır. Son kısım, dil sınıflarına ikinci Dil Ediniminin entegre edilmesi için eylem araştırması yapılmasını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders programının ve ödevlerin incelenmesi İkinci Dil Edinimi konuları Okumalar
2) Yaş, diller arası etkileşimler ve dilsel çevre Okumalar
3) Biliş, dilin gelişimi, yabancı dile yatkınlık Okumalar
4) İkinci dil ediniminde motivasyon ve istek Okumalar
5) İkinci dil öğrenmenin sosyal boyutları Okumalar
6) İkinci dil ediniminde bilgi kuramıyla ilgili konular Okumalar
7) İkinci dil öğreniminde bireysel farklılıklar Okumalar
8) İkinci dil ediniminde fosilleşme Okumalar
9) İkinci dil ediniminde girdi ve etkileşim Okumalar
10) İkinci dil ediniminde girdi ve çıktı hipotezleri Okumalar
11) Sınıfta ikinci dil öğrenimi Okumalar
12) Konu sunumları Araştırma
13) Konu sunumları Araştırma
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: De Bot, K., W. Lowie, & M. Verspoor. (2005). Second language acquisition. An advanced resource book. London: Routledge. Doughty, C.J., & M.H. Long. (2003). The handbook of second language acquisition. Oxford: Blackwell Publishing. Gass, S. M., & L. Selinker. (2001). Second language acquisition: An introductory course. (2nd Edition). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. [G&S] Lightbown, P.M., & N. Spada. (2006). How languages are learned. Oxford: Oxford University Press. Ortega, L. (2009). Understanding second language acquisition. London, UK: Hodder. VanPatten. B. (2003). From input to output. A teacher’s guide to second language acquisition. Boston, MA: McGraw Hill.
Diğer Kaynaklar: De Bot, K., W. Lowie, & M. Verspoor. (2005). Second language acquisition. An advanced resource book. London: Routledge. Doughty, C.J., & M.H. Long. (2003). The handbook of second language acquisition. Oxford: Blackwell Publishing. Gass, S. M., & L. Selinker. (2001). Second language acquisition: An introductory course. (2nd Edition). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. [G&S] Lightbown, P.M., & N. Spada. (2006). How languages are learned. Oxford: Oxford University Press. Ortega, L. (2009). Understanding second language acquisition. London, UK: Hodder. VanPatten. B. (2003). From input to output. A teacher’s guide to second language acquisition. Boston, MA: McGraw Hill.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 2 % 30
Arazi Çalışması 2 % 20
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 1 30 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 40 80
Proje 1 50 50
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 2 40 80
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı