ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL3352 Türk Siyasetindeki Konu ve Sorunlar Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, Türk siyasetini daha iyi anlamak ve analiz etmek amacını güder. Dersin ana temalarından biri, demokrasinin konsolidasyonu meselesidir. Son 60 yıl özelinde Türk siyasetini masaya yatıran ders, yükselen otoriteryenliğin anlaşılması için kurumlar ve ilkelerin geçirdiği dönüşümü masaya yatıracaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu döneminden itibaren modernizasyonu çabalarını tanımlar;
II. Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş ve yıkılış nedenlerini kavrar;
III. Türkiye Cumhuriyeti’nin temel siyasi yapılarını, aktör ve ideolojilerini tanımlar;
IV. Cumhuriyet Türkiyesi’nde tek partili sistemden çok partiye geçiş dinamiklerini bilir;
V. Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri arasındaki süreklilik ve değişimi betimler;
VI. Türk siyasetini incelemekte kullanılan temel analitik yaklaşımları özetler;
VII. Türkiye’de demokratik konsolidasyonun başarısızlığı arkasındaki nedenleri vurgular.

Dersin İçeriği

Demokrasi: Kavramsal meseleler; demokrasinin farklı kavramsallaştırmaları; diktatörlük çeşitleri; demokratikleşme teorileri; küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) Tanzimat ve İkinci Anayasal Dönem
3) Cumhuriyet (1923-1950)
4) Demokrat Parti Yılları
5) Türk Siyaseti (1960-1980)
6) 12 Eylül Rejimi
7) Değerlendirme ve Soru/Cevap
8) Bölünmüş Siyaset (1989-2002)
9) AKP Dönemi
10) Sunumlar
11) Sunumlar
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Değerlendirme ve Soru/Cevap

Kaynaklar

Ders Notları: Zürcher, Erik Jan. 2004. Turkey: A Modern History, Revised 3rd Edition, London – New York: I.B. Tauris. Ahmad, Feroz. 1977. The Turkish Experiment in Democracy, 1950-1975, Boulder: Westview Press. Ahmad, Feroz. 1993. The Making of Modern Turkey, London and New York: Routledge. Kasaba, Reşat (ed.), 2008. The Cambridge History of Turkey Volume 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press. Sayarı, Sabri and Esmer, Yılmaz (eds.). 2002. Politics, Parties and Elections in Turkey, Boulder and London: Lynne Rienner Publishers. Arat, Yeşim and Pamuk, Şevket. 2019. Turkey Between Democracy and Authoritarianism, New York: Cambridge University Press. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2006) ‘Linkage versus Leverage: Rethinking the International Dimension of Regime Change’, Comparative Politics 38(4), pp. 379-400. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2002) ‘Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism’, Journal of Democracy 13(2), pp. 51-65. Cas Mudde and C. R. Kaltwasser (2017) Populism: A Very Short Introduction New York: OUP Jan-Werner Müller (2016) What Is Populism? Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Diğer Kaynaklar: Mevcut Değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 10 30
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 116.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 1.5
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı