DİYALİZ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1304 | Müzik Sektörü ve Türk Müzik Endüstrisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders Türk Müzik Endüstrisindeki temel uygulama bilgisini artırmayı isteyen veya daha sonra bu alanda çalışmayı düşünen öğrencilere yöneliktir. Derse, kariyer gelişimleri müzik ve eğlence endüstrilerinde olan konuk konuşmacılar katılacaktır. Sınıfta bilgi aktarılırken müzik sektöründeki pratik uygulamalar vurgulanacak ve bunlardan yararlanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenci: -Müzik endüstrisindeki temel aktörler, kayıt yapma, üretme, hukusal sorunlar, paketleme, dijital müzik endüstrisi konularında bilgi sahibi olur. - Müzik endüstrisinde profesyonel bir kariyer başlangıcı ve kariyer sürdürmek için gerekli becerileri kazanır. |
Bu ders müzik endüstrisi uygulamalarının temel kavramları ve Türk Müzik Endüstrisi’nin aktörleri konularına giriş niteliğindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Müzik Endüstrisinin Temel Aktörleri | Doküman | |
2) | Müzik ve Müzisyenler | Doküman | |
3) | Müzik Kaydı ve Kayıt Sektörü | Doküman | |
4) | Müzik Üretimi | Doküman | |
5) | Hukuksal konular ve Ambalaj | Doküman | |
6) | Personel Yönetimi ve Rezervasyon Temsilcisi | Doküman | |
7) | Müzik Organizasyonları, Festivaller ve Konser Düzenleyicileri | Doküman | |
8) | Dijital Müzik Endüstrisi | Doküman | |
9) | Vize | ||
10) | Müzik Toplumları | Doküman | |
11) | Müzik Yayımcıları | Doküman | |
12) | Müzik TV’leri, radyoları ve dergileri | Doküman | |
13) | Müzik Eğitimi | Doküman | |
14) | Müzik dükkanları, dağıtım, enstrüman tamiri, tasarımı | Doküman |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Mike King (2009) Music Marketing: Press, Promotion, Distribution, and Retail. ISBN 978-0876390986 David Baskerville (2009) Music Business Handbook ISBN 978-1412976794 Shelly Field (2004) Career Opportunities In The Music Industry. ISBN 978-0816059966 Paul Allen (2011) Artist Management for the Music Business, Second Edition ISBN 978-0240815015 Mike King (2009) Music Marketing: Press, Promotion, Distribution, and Retail. ISBN 978-0876390986 David Baskerville (2009) Music Business Handbook ISBN 978-1412976794 Shelly Field (2004) Career Opportunities In The Music Industry. ISBN 978-0816059966 Paul Allen (2011) Artist Management for the Music Business, Second Edition ISBN 978-0240815015 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 10 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 1 |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 1 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 1 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme. | 1 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme. | 1 |
7) | Diyaliz makinesini işlem için hazırlayabilme | 1 |
8) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilme | 1 |
9) | Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirebilme. | 1 |