ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1303 TMI-Geleceğini Önceden Planla Güz
Bahar
3 0 3 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MERVE DURUL
Dersin Amacı: Öğrencinin beceri, ilgi ve değerlerini dikkate alarak ; uygun amaçlar belirlemesine ve bu amaçlara ulaşmak için doğru planlama yapabilme bilincine sahip olmasına destek olmaktır.
Kendini tanıması ve kendi potansiyelini keşfetmesi sonucu teorikle pratiği dengelemek ve kendi kariyer planında bireyin doğru stratejiyle bilinçli adımlar atmasını sağlamayı amaçlar.
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1. Kişilik envanteriniz hazır olacak
2. SWOT analiziniz hazır olacak
3. Kişiliğinize uygun hedeflerinizi belirleme noktasında farkındalığınız olacak
4. İş başvuruları için CV niz hazır olacak
5. Mülakat için gerekli hazırlıkları biliyor olacaksınız

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ben kimim ve ne yapmak istiyorum farkındalığına sahip olunacak.
2. Bir şirkete nasıl CV hazırlanır
3. Bir şirkete nasıl başvurulur
4. Bir şirketle mülakat öncesi ne gibi hazırlıklar olur
5. Bir şirketle mülakat esnasında neler yapılır öğrenilmiş olur.

Dersin İçeriği

Farkındalık çalışmaları, swot analizi, öz saygı ve öz güven kavramları, işi olanakları, CV hazırlama, mülakat çalışmaları, kariyer gelişimi ve ilham veren hikayeler. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, konuk, tartışma, uygulama, proje hazırlama ve işbirliğine dayalı öğrenme kullanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GEP1303 Dersine giriş Tanışma
2) SEN KİMSİN? Bireyin kendini tanımla- ması ve tanıması için yapılacak olan çalışmalar Sen kimsin? ve Ne olmak İstiyorsun? Neden?
3) FARKINDALIK ÇALIŞMALARI Kişilik tipleri neler? Sen Hangisisin? Human Design Çalışması ve meditasyon
4) SWOT ANALİZİ Swot Analizi nedir? Nasıl hazırlanır? Önemi nedir?
5) ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özsaygı nedir? Özgüven nedir?
6) ‘ÖZ KARDEŞLER’ Özdeğer nedir? Özşefkat nedir?
7) 1.Ara Sınav
8) İŞ OLANAKLARINI ARAŞTIRMA Sektörler ve çalışma Koşulları neler?
9) CV HAZIRLAMA CV nedir? Neden önemlidir? Nasıl hazırlanır?
10) MÜLAKAT Mülakat nedir? Neden önemlidir? Mülakat öncesi Hazırlıklar nelerdir?
11) MÜLAKAT Mülakat esnasında nelere dikkat edilmesi gerekir? Nasıl giyinilmesi gerekir? Nasıl davranılması gerekir?
12) BİREYSEL KARİYERİNGELİŞİMİ Kariyer basamaklarında her yaşın bir değeri vardır. Yaş aralıklarına göre kariyerin önemi nedir?
13) İLHAM VEREN KARİYER HİKAYELERİ İlham veren kariyer hikayelerinin anlatılması ve bir konuk ağırlama
14) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 0 0 0
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak 1
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 1
3) Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak 1
4) Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak 1
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
6) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak 1
7) Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak 1
8) Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak 1
9) Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak 1
10) Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak 1
11) Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1