ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1302 | Dale Carnigie ile Etkili İletişim Becerileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler iş hayatı sırasında özgüven, iletişim, topluluk önünde konuşma, insan ilişkileri, pozitif tutum, stres yönetimi ve kişisel liderlik alanlarında kendilerini geliştirebilecek ve bu alanların gerektirdiği becerileri kazanabilecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Kaynakları etkin olarak kullanır. -Ulaştığı bilgiyi tanımlar ve sentezler. -Sunum tekniklerini tanır, topluluk önünde sunum yaparken bu teknikleri kullanır. -İş ve insan ilişkilerini geliştirebilmek için gözlem yapar. -İnsan ilişkileriyle ilgili edindiği bilgileri günlük yaşamında uygular. |
Kariyer odaklı kişisel gelişim ve iletişim metodları öğretilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hafıza İlişkilendirme Tekniği | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
2) | Vizyon Yazma – Gelişim Döngüsü – İş İlişkilerinde Uyum Sağlama | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
3) | İsim Hatırlama Tekniği (pegging) – İlişkileri Derinleştirmek | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
4) | Yaşamda İz Bırakan Olaylar Sunum – İnteraktif İletişim - Dinleme | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
5) | İçgörü (değerler) | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
6) | Etkili Sunumlar Nasıl Olmalı? | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
7) | Güvenirliği Artırmak – Karmaşık Bilginin Sunumu – Görsellerin Hazırlığı | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
8) | Gönüllü İşbirliği Sağlamak | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
9) | Günümüz İş Dünyası Gerçeği | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
10) | Zaman Yönetimi | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
11) | Takdir – Geribildirim Verme ve Alma | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
12) | Vizyon Üzerinde Çalışma | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
13) | Esneklik | Dale Carnegie Training Ders Notları | |
14) | İkna Etme Sanatı | Dale Carnegie Training Ders Notları |
Ders Notları: | Dale Carnegie Training Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Dale Carnegie Training Course Notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |