HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4210 Abdi İbrahim - Kısıtlı Pazarlar için Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları Bahar 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Dersin Amacı: Bu ders, öğrenciye Türk sağlık sistemi ve uygulamaları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, özellikle ilaç endüstrisi olmak üzere kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır. Ayrıca, profesyonellerin deneyimleri paylaşılacaktır.

Dersin hedefleri şunlardır:

1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamalarını anlamak ve konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak
2. Türk sağlık sisteminin yapısını ve kısıtlamalarını tanımlamak
3. Promosyon ilkelerinin genel kurallarını öğrenmek
4. İletişim kanallarını tanımlamak ve farklı uygulama örneklerini değerlendirmek
5. Kısıtlı pazarlarda bir markanın nasıl yaratıldığını ve bir marka geliştirmek için gereken faaliyetleri öğrenmek.
6. Bu endüstrilerdeki kariyer olanaklarını değerlendirmek
7. Kısıtlı ortamlarda pazarlama uygulamaları ve yaratıcılık deneyimine sahip olmak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgiye sahip olabilmek,
2. Kısıtlı pazarlarda tanıtım prensipleri ve iletişim kanallarının kullanımı hakkında genel kurallardan bahsedebilmek,
3. Kısıtlı pazarlarda bir marka yaratmak için gereken faaliyetleri bilebilmek,
4. Türk sağlık sistemini ve kısıtlamaları tanımlayabilmek.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Okuma, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma şeklindedir.
Öğrenci, kısıtlı pazarlarda, özellikle ilaç endüstrisinde ve profesyonellerin kendi deneyimleri hakkında kişisel paylaşımlarında pazarlama penceresi aracılığıyla herhangi bir ortamda yaratıcılık ve pazarlama hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) İlaç Endüstrisinin Temelleri, İlaç Endüstrisinin Genel Tanımı, Müşteri kimdir? İlaç endüstrisindeki paydaşlar, İlaç endüstrisindeki düzenlemeler ve kısıtlamalar
3) İlaç sektöründe çalışmak, Organizasyonel yapılar, Mediko-pazarlama yaklaşımı
4) Segmentasyon ve Hedefleme, Konumlandırma
5) İlaç sektöründe yeni marka geliştirme ve lansmanı
6) Pazar Araştırması ve Müşteri İçgörüsü
7) Alternatif Kanallar: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
8) Vize Sınavı
9) Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri
10) Diğer kısıtlı pazarlarda pazarlama – Konuk konuşmacı, Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri
11) Saha Gücünün Önemi
12) Satış Gücü Mükemmellik Yaklaşımları
13) OTC Ürünlerinde Pazarlama, İlaç Endüstrisinde Gelecekteki Trendler ve Küreselleşme
14) İlaç Endüstrisinde Gelecek Trendler ve Küreselleşme

Kaynaklar

Ders Notları: Janice MacLennan (2007): İlaç Sektöründe Marka Yönetimi / Brand Planning for the Pharmaceutical Industry. Arthur G. Cook (2007): İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri/Forcasting for Pharmaceutical Industry Ayla Okay (2007): Sağlık İletişimi TC Health Ministration Web-site, www.saglik.gov.tr/TR: Sağlık Mesleği Mensuplarıyla İlişkiler ve Beşeri Tıbbi Ürünlerin Sağlık Mesleği Mensuplarına Tanıtımı İlkeler
Diğer Kaynaklar: Philip Kotler (2009): Kotler ve Pazarlama/Kotler and Marketing Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’, Industrial Pharmacy Cutting Edge Information (2006): Pharmaceutical Market Segmentation: Spending, Strategy and Implementation Smith, Brian D, (2012): ‘Two tribes’, Pharmaceutical Market Europe Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’ Brian D Smith, Gower (2011): The Future of Pharma – Evolutionary Threats and Opportunities,

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme