HAVACILIK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4210 | Abdi İbrahim - Kısıtlı Pazarlar için Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye Türk sağlık sistemi ve uygulamaları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, özellikle ilaç endüstrisi olmak üzere kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır. Ayrıca, profesyonellerin deneyimleri paylaşılacaktır. Dersin hedefleri şunlardır: 1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamalarını anlamak ve konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak 2. Türk sağlık sisteminin yapısını ve kısıtlamalarını tanımlamak 3. Promosyon ilkelerinin genel kurallarını öğrenmek 4. İletişim kanallarını tanımlamak ve farklı uygulama örneklerini değerlendirmek 5. Kısıtlı pazarlarda bir markanın nasıl yaratıldığını ve bir marka geliştirmek için gereken faaliyetleri öğrenmek. 6. Bu endüstrilerdeki kariyer olanaklarını değerlendirmek 7. Kısıtlı ortamlarda pazarlama uygulamaları ve yaratıcılık deneyimine sahip olmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgiye sahip olabilmek, 2. Kısıtlı pazarlarda tanıtım prensipleri ve iletişim kanallarının kullanımı hakkında genel kurallardan bahsedebilmek, 3. Kısıtlı pazarlarda bir marka yaratmak için gereken faaliyetleri bilebilmek, 4. Türk sağlık sistemini ve kısıtlamaları tanımlayabilmek. |
Dersin öğretim yöntemleri Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Okuma, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma şeklindedir. Öğrenci, kısıtlı pazarlarda, özellikle ilaç endüstrisinde ve profesyonellerin kendi deneyimleri hakkında kişisel paylaşımlarında pazarlama penceresi aracılığıyla herhangi bir ortamda yaratıcılık ve pazarlama hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | İlaç Endüstrisinin Temelleri, İlaç Endüstrisinin Genel Tanımı, Müşteri kimdir? İlaç endüstrisindeki paydaşlar, İlaç endüstrisindeki düzenlemeler ve kısıtlamalar | ||
3) | İlaç sektöründe çalışmak, Organizasyonel yapılar, Mediko-pazarlama yaklaşımı | ||
4) | Segmentasyon ve Hedefleme, Konumlandırma | ||
5) | İlaç sektöründe yeni marka geliştirme ve lansmanı | ||
6) | Pazar Araştırması ve Müşteri İçgörüsü | ||
7) | Alternatif Kanallar: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri | ||
10) | Diğer kısıtlı pazarlarda pazarlama – Konuk konuşmacı, Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri | ||
11) | Saha Gücünün Önemi | ||
12) | Satış Gücü Mükemmellik Yaklaşımları | ||
13) | OTC Ürünlerinde Pazarlama, İlaç Endüstrisinde Gelecekteki Trendler ve Küreselleşme | ||
14) | İlaç Endüstrisinde Gelecek Trendler ve Küreselleşme |
Ders Notları: | Janice MacLennan (2007): İlaç Sektöründe Marka Yönetimi / Brand Planning for the Pharmaceutical Industry. Arthur G. Cook (2007): İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri/Forcasting for Pharmaceutical Industry Ayla Okay (2007): Sağlık İletişimi TC Health Ministration Web-site, www.saglik.gov.tr/TR: Sağlık Mesleği Mensuplarıyla İlişkiler ve Beşeri Tıbbi Ürünlerin Sağlık Mesleği Mensuplarına Tanıtımı İlkeler |
Diğer Kaynaklar: | Philip Kotler (2009): Kotler ve Pazarlama/Kotler and Marketing Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’, Industrial Pharmacy Cutting Edge Information (2006): Pharmaceutical Market Segmentation: Spending, Strategy and Implementation Smith, Brian D, (2012): ‘Two tribes’, Pharmaceutical Market Europe Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’ Brian D Smith, Gower (2011): The Future of Pharma – Evolutionary Threats and Opportunities, |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |