|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlaç endüstrisine giriş
|
Yok |
2) |
Pay sahipleri ve organizasyon yapıları
|
Yok |
3) |
Hasta merkezli pazarlama
|
Yok |
4) |
Bir ilacın kayıt, fiyatlandırma, geri ödeme ve patent işlemleri
|
Yok |
5) |
Pazarı tanıma: Araştırma, segmentasyon ve satış tahmini
|
Yok |
6) |
Satış gücü mükemmelliği
|
Yok |
7) |
İlaç tanıtımı ve pazarlamasında düzenlemeler ve kısıtlamalar
|
Yok |
8) |
Vize Sınavı |
Yok |
9) |
İlaç Endüstrisinde Yeni Marka Geliştirme |
Yok |
10) |
Tütün ve Alkollü İçeceklerde Pazarlama |
Yok |
11) |
Şans Oyunları Endüstrisinde Pazarlama ve Hijyenik Ürünler |
Yok |
12) |
Yeniden konumlandırma ve yeniden başlatma
|
Yok |
13) |
Küresel ve yerel kısıtlı pazarlarda gelecekteki eğilimler
|
Yok |
14) |
Dönem projesi ile ilgili kuralların genel tekrarı ve açıklaması (final)
|
Yok |
15) |
DÖNEM SONU PROJESİ (FİNAL)
|
Yok |
Ders Notları: |
Janice MacLennan (2007): İlaç Sektöründe Marka Yönetimi / Brand Planning for the Pharmaceutical Industry.
Arthur G. Cook (2007): İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri/Forcasting for Pharmaceutical Industry
Ayla Okay (2007): Sağlık İletişimi
TC Health Ministration Web-site, www.saglik.gov.tr/TR: Sağlık Mesleği Mensuplarıyla İlişkiler ve Beşeri Tıbbi Ürünlerin Sağlık Mesleği Mensuplarına Tanıtımı İlkeler |
Diğer Kaynaklar: |
Philip Kotler (2009): Kotler ve Pazarlama/Kotler and Marketing
Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’, Industrial Pharmacy
Cutting Edge Information (2006): Pharmaceutical Market Segmentation: Spending, Strategy and Implementation
Smith, Brian D, (2012): ‘Two tribes’, Pharmaceutical Market Europe
Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’
Brian D Smith, Gower (2011): The Future of Pharma – Evolutionary Threats and Opportunities,
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|