ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4411 | Bosch-Rexroth Hidrolik Güç ve Uygulamaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere hidrolik güç sistemlerinin temel teorik ve uygulama bilgilerini kazandırmaktır. Öğrenciler hidroliğin temel ilkelerini, hidrolik uygulamalarda kullanılan akışkanları ve özelliklerini, hidrolik devreleri ve devre elemanı sembollerini öğrenecek, çok sayıda hidrolik güç uygulamasını tanıyacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Hidrostatik ve hidrodinamik hesaplamalar yapar, 2) Bir uygulamaya yönelik uygun hidrolik sıvısını seçer, 3) Bir hidrolik devre diyagramını inceler ve devre elemanlarını tanır, 4) Motor, silindir gibi hidrolik devre elemanlarının çalışma ilkelerini açıklar, 5) Hidrolik ve diğer elektromekanik eylemdiricileri birbiriyle karşılaştırır, 6) Önemli hidrolik uygulamaları tanımlar, 7) Belirli bir uygulamaya en uygun tasarım ve hidrolik bileşenleri seçer. |
Hidroliğin temel kavramları, hidrolik devreler ve devre eleman sembolleri, hidrolik akışkanlar ve özellikleri, hidrolik pompalar, motorlar ve vanalar, laboratuarda pompa karakteristiklernin belirlenmesi, laboratuvarda değişik tipte vanaların karakteristiklerinin incelenmesi, laboratuvarda kontrol vanalarının ve vana etkileşiminin incelenmesi, Mobil hidrolik uygulamalarının tanıtımı, sServis uygulamalarının tanıtımı, preslerde ve endüstriyel otomasyondaki uygulamaların tanıtımı, gemi sanayindeki hidrolik uygulamalarının tanıtımı, enerji verimliliğine yönelik hidrolik güç sistemlerinin tanıtımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Hidroliğin Temel Kavramları | ||
2) | Hidrolik Devreler ve Eleman Sembolleri | ||
3) | Hidrolik akışkanlar ve özellikleri | ||
4) | Hidrolik pompalar ve motorlar | ||
5) | Hidrolik vanalar | ||
6) | Laboratuvar-I | ||
7) | Laboratuvar-II | ||
8) | Laboratuvar-III | ||
9) | Mobil hidrolik uygulamalarının tanıtımı | ||
10) | Mobil hidrolik uygulamalarının tanıtımı (Devam) | ||
11) | Servis uygulamalarının tanıtımı | ||
12) | Preslerde ve endüstriyel otomasyondaki uygulamaların tanıtımı | ||
13) | Gemi sanayindeki hidrolik uygulamalarının tanıtımı | ||
14) | Enerji Verimliliğine yönelik hidrolik güç sistemlerinin tanıtımı |
Ders Notları: | 1) Akder, “Hidrolik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri”, TMMOB yayın no: MMO/292/3, ISBN: 975-395-489-1. 2) Bosch Rexroth, “Akışkanlar Tekniğinin Temel Esasları ve Elemanları-Hidrolik Eğitimi Cilt 1”, 5th ed., 2008, ISBN: 3-8023-0266-4. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 3 | % 30 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 3 | 33 |
Laboratuvar | 3 | 3 | 9 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |