MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6116 Biliş, Öğrenme ve Teknoloji Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu derste temel anlamda, biliş, öğrenme ve öğretim teknolojisi, teknoloji yönetimi ve eğitimde teknoloji değerlendirmesi konuları çerçevesinde araştırma fikirleri/konuları ve temalarını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders çerçevesinde, öğrenciler;
1. Sınıf içi tartışmalara etkili biçimde katılacaklardır.
2. Bilgi hırsızlığının ne olduğunun farkına varcaklar ve bundan kaçınmak için gerekli ilkeleri anlayacaklar.
3. IU'ın bilgi hırsızlığı sertifika programını tamamlayacaklar.
4. Gelecekte yapacakları araştırmalar için bir ajenda ve plan yaratabileceklerdir.
5. Verilen okumalar çerçevesinde etkilii bir tartışma ve yönetme yeteneğine kavuşacaklarıdr.
6. Tartışmaları yönetirken mantıksal çerçeveyi anlayabileceklerdir.
7. Tartışmaları yönetirkenteknoloji entegrasyonu ve teknoloji yönetimini anlayabileceklerdir.
8. Öğretmenin gerçekleştirilmesi için teknoloji, dizaynını, teknoloji yönetiminive uygulamasını kavrayacaklarıdır.
9. Öğrenme çıktıları çerçevesinde kaliteli bir geri bildirim sağlayabileceklerdir.
10. Teknoloji ve teknoloji yönetimi üzerine 500 kelimelik bir yazı yazabileceklerdir.
11. Quiz den en az 150 puan almaları gerekecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere biliş, öğrenme, yenilikçilik teknoloji ve teknoloji yönetimi hakkında derinlemesine bilgi verir. Bu ders temel olarak, eğitsel teknoloji ve teknoloji yönetimi, öğrenme bilimi ve biliş ile bunların tarihsel, teorik, psikolojik ve felsefi bağlantılarının incelenmesini kapsar. Sonunda öğrenciler, yoğun okuma, video ve ilgili diğer materyalleri inceleyecekler ve dönem sonunda final sınavı olacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bu dersten beklentimiz ve ders izelencesindekilerin incelenmesi.
2) Gerçekten Teknoloji ve Teknoloji yönetimi nedir? Aktif katılım ve 5 daikalık yazı yazma
3) Teknoloji etkin öğrenme nedir? Okuma: Ertmer & Ottenbreit-­‐Leftwich (2013).
4) Biliş nedir? Okuma: Taylor (2005)
5) Gerçekten öğrenme nedir? Okuma: Houwer et al. (2013) İzleme: Learning in Schools https://www.youtube.com/watch?v=1ltswSGAroE&feature=youtu.be
6) Baddeley'a göre işler hafıza nedir? Okuma: Baddeley (2003) İzleme: Working memory https://youtu.be/vjFw3434SNo
7) İşler hafıza 2: Ne yapar? Okuma: Cowan (2014).
8) WM, EFL ve multimedya öğrenme: Bunlar birbirine nasıl bağlanır? Okuma: Kozan et al. (2015)
9) İki kötü: WM ve Uzun dönemli hafıza...Sadece bir tane uzun dönemli hafıza olabilir mi? Okuma: Foroughi et al. (2016); Delaney & Ericsson (2016)
10) WM, LTM and öğretim tasarımı: Bilişsel yük(WM yük) Okuma: Sweller (2016) İzleme: Cognitive load https://youtu.be/O6WtKeQrJmY
11) Peki ön bilgi nedir? Gerçekten önemli mi? Okuma: de Boer et al. (2016) İzleme: Prior knowledge https://www.youtube.com/watch?v=ZfpUcSdT57c&feature=youtu.be
12) Alana ait bilgi mi genel bilgi mi? Hangisini tercih edersiniz? Okuma: Tricot & Sweller (2014)
13) Zaman içerisinde hafıza nasıl değişir? Okuma: Ofen, & Shing (2013).
14) Öğrenmeye geri dönüş: Öğrenme stratejileri Okuma: Lucariello et al. (2016) İzleme: The science of learning https://youtu.be/TrAitbuk3fM

Kaynaklar

Ders Notları: o Articles: o Baddeley, A. (2003). Working memory: Looking back and looking forward. Nature Reviews Neuroscience, 4. 829-­‐839. o Cowan, N. (2014). Working memory underpins cognitive development, learning, and education. Educational Psychology Review, 26(2), 197-­‐223. o De Boer, J., Kommers, P.A.M., de Brock, B., & Tolboom, J. (2016). The influence of prior knowledge and viewing repertoire on learning from video. Education and Information Technologies, 21(5), 1135-­‐1151. o De Houwer, J., Barnes-­‐Holmes, D., & Moors, A. (2013). What is learning? On the nature and merits of a functional definition of learning. Psychonomic Bulletin & Review, 20(4), 631-­‐642. o Delaney, P. F., & Ericsson, K. A. (2016). Long-­‐term memory and transient storage in reading comprehension: What is the evidence? Comment on Foroughi, Werner, Barragan, and Boehm-­‐Davis (2015). Journal of Experimental Psychology: General, 145(10), 1406-­‐1409. o Ertmer, P. A., & Ottenbreit-­‐Leftwich, A. (2013). Removing obstacles to the pedagogical changes required by Jonassen’s vision of authentic technology-­‐enabled learning. Computers & Education, 64, 175-­‐182. o Forughi, C. K., Barragan, D., & Boehm-­‐Davis, D. (2016). Interrupted reading and working memory capacity. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 5, 395-­‐400. o Kozan, K., Ercetin, G., & Richardson, J. (2015). Input modality and working memory: Effects on second language text comprehension in a multimedia learning environment. System, 55, 63-­‐73. o Lucariello, J.M., Nastasi, B.K., Anderman, E.M., Dwyer, C., Ormiston, H., & Skiba, R. (2016). Science supports education: The behavioral research based for psychology’s top 20 principles for enhancing teaching and learning. Mind, Brain, and Education, 1-­‐13. o Ofen, N. & Shing, Y.L. (2013). From perception to memory: Changes in memory systems across the lifespan. Neuroscience and Biobehavioral Reviews 37, 2258–2267. o Sweller, J. (2016). Working memory, long-­‐term memory and instructional design. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 5, 360-­‐367. o Tricott, A., & Sweller, J. (2014). Domain-­‐specific knowledge and why teaching generic skills does not work. Educational Psychology Review, 26, 265-­‐283. o Chapter(s) in: o Stolovitch, H. D., & Keeps, E. J. (2011). Telling ain’t training. Danvers, MA: ASTD Press. o Taylor, L. (2005). Introducing cognitive development. Hove: Psychology Press.
Diğer Kaynaklar: Additional reading will be available on itslearning platform.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 30
Seminer 1 % 30
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 90 90
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 3 10 30
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 2 30 60
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 70 70
Toplam İş Yükü 292

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı