İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6104 Entegre Ortam Tasarımı Güz
Bahar
3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT
Dersin Amacı: Çoklu Ortam öğrenciler ve çalışanlar için hem bir öğretim aracı hem de bir öğrenme aktivitesi olarak eğitimde ve endüstride artarak önemli hale gelmeye başlamıştır. Bu iki ortamın eğitimcileri eğer çoklu ortamdan en iyi şekilde yararlanmak istiyorlarsa etkili bir çoklu ortam tasarımı oluşturabilmek için çoklu ortamın potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmak zorundadırlar. Bunu gerçekleştirmenin en iyi yollarından biri de basit çoklu ortam materyalleri geliştirmek ve uygulamaya koymaktır.
Bu ders yazı, ses, animasyon, grafik ve videonun kombinasyonundan oluşan etkileşimli bir çoklu ortam tasarlama ve oluşturma süreçlerini öğrencilere uygulamalı bir şekilde öğretmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler farklı programlarla video, ses ve yazıyı kullanarak en etkili çoklu ortam materyallerini hazırlayacaklardır. Öğrenciler aynı zamanda tasarım ilkelerini öğrenecekler ve yeni medyayı çoklu ortamda bu ilkelere göre en etkili şekilde tasarlamaya çalışacaklardır. Çoklu ortamı kapsayan en genel dört alan ise: içerik, estetik, kullanışlılık ve kullanılabilirlik.
Öğrenciler çoklu ortam ilkeleri ve yazılımları ile kendilerini yeterli hissettiklerinde bireysel ve grup ödevleri sayesinde etkileşimli projeler hazırlayacaklar ve öğrencilerin öğrendikleri yöntem, teknik ve teorileri eğitim ve endüstri gibi ortamlarda kullanılmak üzere bu projelere yansıtmaları beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. En son çoklu ortam türlerini, etkili çoklu ortam çözümlerini, ve çoklu ortam standartlarını okulda, evde, işte ve sanal gerçeklikte kullanmak üzere inceleyecekler,
2. Öğrenme teorilerinin çoklu ortamın gelişmesine ve teknoloji entegrasyon stratejilerine etkisini irdeleyecekler;
3. Etkili medya tekniklerini sınıfı bir aktif sorgulama, işbirliği ile keşfetme ve destekleyici etkileşim gibi yollarla şekillendirebilecekler;
4. Çoklu ortamın eğitimdeki tarihini öğrenecekler;
5. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini anladıktan sonra etkileşimli çoklu ortam uygulamaları tasarlayarak becerilerini geliştirecekler;
6. Etkileşimli çoklu ortam uygulamalarını geliştirmek için Adobe Flash programını kullanacaklar;
7. Tasarım ve yapıyı kontrol etmek için yazı ve bilgisayar dili ile uğraşacaklar;
8. Ses ve resimlerin her bir özelliği ile çalışacaklar;
9. Animasyonu ve videoyu kullanacaklar;
10. Öğretim tasarım ilkelerini uygulayacaklar;
11. Çoklu ortam planlamadaki, tasarımdaki ve üretimindeki maliyetleri bilecektir.

Dersin İçeriği

Oryantasyon
Ders izlencesinin gözden geçirme
Beklentiler
Çoklu Ortam nedir?
Çoklu Ortamla Öğrenme Fırsatları
ve Riskler
Ödev planlamaları
Çoklu ortamla öğrenme teorisinin temelleri
Çoklu ortam ve bilişsel mimari
Bilişsel yük, ikili kanal teorileri
Çoklu Ortamla Öğrenme Temel
İlkeleri-I
Çoklu ortam ilkesi
Biçim ilkesi
Gereksizlik ilkesi
Tutarsızlık ilkesi
Çoklu Ortamla Öğrenme Temel
İlkeleri-II
Parçalara bölme ilkesi
Çalışılmış örnek ilkesi
Dikkat çekme ilkesi
Yakınlık ilkesi
Video ve Çoklu Ortam Tasarımı
Bakış İlkesi
Rehberlik ilkesi
Embodiement
Dinamik çizim
Altyazı
İleri Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri
Rehberlikli Keşfetme
Çalışılmış örnek
Geri Bildiri
Çoklu Temsil
Öğrenme Kontrolü
Animasyon
İşbirliği
Uzmanlığın Geri Tepmesi
Bireysellik
Ara Sınav

Güncel Çoklu Ortam
Tasarımı Çalışmaları
Eğitimde Web 2.0 araçları
(Görsel, sunum, VR/AR vs.)
Eğitimde Web 2.0 araçları
(Görsel, sunum, VR/AR vs.)
AI ile Çoklu Ortam Materyali
Geliştirme
(Gamma, Synestsia vs.)
Final Sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Multimedya Dünyasının Vaatleri
3) Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi
4) Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi
5) Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi
6) Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri
7) Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri
8) Multimedya Uygulamalarında Ölçme ve Değerlendirme
9) Gelişmiş Bilgisayar Tabanlı Bağlamlarda Multimedya Öğrenimi - Animasyonlu Pedagojik Ajanlar ile Multimedya Öğrenimi - Sanal Gerçeklikte Multimedya Öğrenimi - Oyunlar, Simülasyonlar ve Mikro Dünyalar ile Multimedya Öğrenimi
10) Gelişmiş Bilgisayar Tabanlı Bağlamlarda Multimedya Öğrenimi - Animasyonlu Pedagojik Ajanlar ile Multimedya Öğrenimi - Sanal Gerçeklikte Multimedya Öğrenimi - Oyunlar, Simülasyonlar ve Mikro Dünyalar ile Multimedya Öğrenimi
11) Hipermedya ile Multimedya Öğrenme E-Öğrenmede Multimedya Öğrenme
12) Hipermedya ile Multimedya Öğrenme E-Öğrenmede Multimedya Öğrenme
13) Multimedya Ortamlarında Kullanılabilirlik
14) Güncel araştırmalar

Kaynaklar

Ders Notları: Mayer, R. E. (Ed.). (2005). The Cambridge handbook of multimedia learning. Cambridge university press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 15
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı