İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT6104 | Entegre Ortam Tasarımı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT |
Dersin Amacı: | Çoklu Ortam öğrenciler ve çalışanlar için hem bir öğretim aracı hem de bir öğrenme aktivitesi olarak eğitimde ve endüstride artarak önemli hale gelmeye başlamıştır. Bu iki ortamın eğitimcileri eğer çoklu ortamdan en iyi şekilde yararlanmak istiyorlarsa etkili bir çoklu ortam tasarımı oluşturabilmek için çoklu ortamın potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmak zorundadırlar. Bunu gerçekleştirmenin en iyi yollarından biri de basit çoklu ortam materyalleri geliştirmek ve uygulamaya koymaktır. Bu ders yazı, ses, animasyon, grafik ve videonun kombinasyonundan oluşan etkileşimli bir çoklu ortam tasarlama ve oluşturma süreçlerini öğrencilere uygulamalı bir şekilde öğretmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler farklı programlarla video, ses ve yazıyı kullanarak en etkili çoklu ortam materyallerini hazırlayacaklardır. Öğrenciler aynı zamanda tasarım ilkelerini öğrenecekler ve yeni medyayı çoklu ortamda bu ilkelere göre en etkili şekilde tasarlamaya çalışacaklardır. Çoklu ortamı kapsayan en genel dört alan ise: içerik, estetik, kullanışlılık ve kullanılabilirlik. Öğrenciler çoklu ortam ilkeleri ve yazılımları ile kendilerini yeterli hissettiklerinde bireysel ve grup ödevleri sayesinde etkileşimli projeler hazırlayacaklar ve öğrencilerin öğrendikleri yöntem, teknik ve teorileri eğitim ve endüstri gibi ortamlarda kullanılmak üzere bu projelere yansıtmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. En son çoklu ortam türlerini, etkili çoklu ortam çözümlerini, ve çoklu ortam standartlarını okulda, evde, işte ve sanal gerçeklikte kullanmak üzere inceleyecekler, 2. Öğrenme teorilerinin çoklu ortamın gelişmesine ve teknoloji entegrasyon stratejilerine etkisini irdeleyecekler; 3. Etkili medya tekniklerini sınıfı bir aktif sorgulama, işbirliği ile keşfetme ve destekleyici etkileşim gibi yollarla şekillendirebilecekler; 4. Çoklu ortamın eğitimdeki tarihini öğrenecekler; 5. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini anladıktan sonra etkileşimli çoklu ortam uygulamaları tasarlayarak becerilerini geliştirecekler; 6. Etkileşimli çoklu ortam uygulamalarını geliştirmek için Adobe Flash programını kullanacaklar; 7. Tasarım ve yapıyı kontrol etmek için yazı ve bilgisayar dili ile uğraşacaklar; 8. Ses ve resimlerin her bir özelliği ile çalışacaklar; 9. Animasyonu ve videoyu kullanacaklar; 10. Öğretim tasarım ilkelerini uygulayacaklar; 11. Çoklu ortam planlamadaki, tasarımdaki ve üretimindeki maliyetleri bilecektir. |
Oryantasyon Ders izlencesinin gözden geçirme Beklentiler Çoklu Ortam nedir? Çoklu Ortamla Öğrenme Fırsatları ve Riskler Ödev planlamaları Çoklu ortamla öğrenme teorisinin temelleri Çoklu ortam ve bilişsel mimari Bilişsel yük, ikili kanal teorileri Çoklu Ortamla Öğrenme Temel İlkeleri-I Çoklu ortam ilkesi Biçim ilkesi Gereksizlik ilkesi Tutarsızlık ilkesi Çoklu Ortamla Öğrenme Temel İlkeleri-II Parçalara bölme ilkesi Çalışılmış örnek ilkesi Dikkat çekme ilkesi Yakınlık ilkesi Video ve Çoklu Ortam Tasarımı Bakış İlkesi Rehberlik ilkesi Embodiement Dinamik çizim Altyazı İleri Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri Rehberlikli Keşfetme Çalışılmış örnek Geri Bildiri Çoklu Temsil Öğrenme Kontrolü Animasyon İşbirliği Uzmanlığın Geri Tepmesi Bireysellik Ara Sınav Güncel Çoklu Ortam Tasarımı Çalışmaları Eğitimde Web 2.0 araçları (Görsel, sunum, VR/AR vs.) Eğitimde Web 2.0 araçları (Görsel, sunum, VR/AR vs.) AI ile Çoklu Ortam Materyali Geliştirme (Gamma, Synestsia vs.) Final Sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | ||
2) | Multimedya Dünyasının Vaatleri | ||
3) | Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi | ||
4) | Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi | ||
5) | Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi | ||
6) | Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri | ||
7) | Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri | ||
8) | Multimedya Uygulamalarında Ölçme ve Değerlendirme | ||
9) | Gelişmiş Bilgisayar Tabanlı Bağlamlarda Multimedya Öğrenimi - Animasyonlu Pedagojik Ajanlar ile Multimedya Öğrenimi - Sanal Gerçeklikte Multimedya Öğrenimi - Oyunlar, Simülasyonlar ve Mikro Dünyalar ile Multimedya Öğrenimi | ||
10) | Gelişmiş Bilgisayar Tabanlı Bağlamlarda Multimedya Öğrenimi - Animasyonlu Pedagojik Ajanlar ile Multimedya Öğrenimi - Sanal Gerçeklikte Multimedya Öğrenimi - Oyunlar, Simülasyonlar ve Mikro Dünyalar ile Multimedya Öğrenimi | ||
11) | Hipermedya ile Multimedya Öğrenme E-Öğrenmede Multimedya Öğrenme | ||
12) | Hipermedya ile Multimedya Öğrenme E-Öğrenmede Multimedya Öğrenme | ||
13) | Multimedya Ortamlarında Kullanılabilirlik | ||
14) | Güncel araştırmalar |
Ders Notları: | Mayer, R. E. (Ed.). (2005). The Cambridge handbook of multimedia learning. Cambridge university press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 14 | 20 | 280 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 420 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür. | |
2) | Dil eğitimiyle ilişkili disiplinler (dilbilim, psikodilbilim, sosyolingvistik, nörolinguistik vb.) arasında kuramsal bağlamda bütüncül ilişkiler kurar. | |
3) | Erken yaşta iki dillilik ve çok dillilik alanlarında disiplinler arası bilgi üretir ve yeni araştırma soruları geliştirir. | |
4) | İngilizce öğretimi bağlamında nitel ve nicel araştırma yöntemlerini derinlikli biçimde kullanarak özgün akademik çalışmalar tasarlar ve yürütür. | |
5) | Dil eğitimi teknolojilerini pedagojik yaklaşımlarla bütünleştirerek yenilikçi öğretim materyalleri ve yöntemleri geliştirir. | |
6) | İkinci dil edinimi ve yabancı dil öğretimi kuramları ışığında sınıf içi uygulamaları değerlendirebilir ve geliştirebilir. | |
7) | Farklı yaş gruplarına yönelik etkili dil öğretim stratejileri tasarlar; kültürel, bireysel ve toplumsal farklılıkları dikkate alarak uygulama önerileri sunar. | |
8) | Dil öğretiminde cinsiyet, kimlik, kültür ve güç ilişkilerini ele alan eleştirel söylem analizleri yapar ve bu analizleri öğretim sürecine entegre eder. | |
9) | Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda etkili iletişim kurabilir; kültürlerarası farkındalıkla eğitimsel çözümler üretir. | |
10) | Yabancı dil testleri ve değerlendirme sistemleri üzerine derinlikli bilgi sahibi olur; geçerlilik, güvenirlik ve ölçme teorileri doğrultusunda değerlendirme araçları geliştirir. | |
11) | İngiliz dili eğitimi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda etkin sunum yapar ve yayın etiğine uygun şekilde araştırmalarını yayımlar. | |
12) | Alanına katkı sağlayacak nitelikte özgün, yayına değer akademik çalışmalar üretir; araştırmalar yoluyla kuramsal bilgiye katkıda bulunur. | |
13) | Akademik liderlik göstererek, alanı ile ilgili güncel sorunlara çözüm üretmeye yönelik projeler geliştirir. | |
14) | Toplumsal katkı bilinciyle İngiliz dili eğitiminin sosyal işlevlerini değerlendirir ve çözüm odaklı eğitim politikaları önerir. | |
15) | İleri düzey bilişsel beceriler kullanarak eleştirel düşünür, yaratıcı çözümler üretir ve yenilikçi öğretim yaklaşımları önerir. | |
16) | Etik değerlere ve akademik dürüstlüğe bağlı kalarak bağımsız çalışabilir; disiplinler arası ekiplerle etkili şekilde iş birliği yürütür. |