ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT6006 | Web Temelli Materyal Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; web için etkili, verimli, ilgi çekici ve kaliteli e-öğrenme materyalleri tasarlamayı öğrenmek ve yeni araştırma literatürüne hakim olmak ve deneyimler, keşifler ve yansıtıcı düşünme yolu ile derinlemesine anlayış kazanmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Temel ilkeleri tanımlayabilecekler, Materyal tasarımı ve geliştirme için net bir kavrayış geliştirebilecekler, Uygun medyayı seçebilecekler, Dijital okur-yazarlık becerileri ve yeterlilikleri geliştirebilecekler, Belirli öğrencilere belirli konu alanlarını öğretmek için e-öğrenme sistemi oluşturabilecekler, Fikirleri, tartışmaları ve kritik bakış açılarını analiz edebilecek ve değerlendirebilecekler. |
Web Tabanlı Materyal Geliştirme dersi öğretim tasarımı ilkeleri ve kullanılabilirlik ilkeleri çerçevesinde öğrencilerin öğretimsel materyal tasarlamalarına ve geliştirmelerine yardım edecektir. Ayrıca bu ders onlara kavramlar, e-öğrenme tasarımına ilişkin tartışmaları ve literatür araştırmaları aracılığıyla rehberlik edecektir. Dersin yüz yüze saatleri, amatör e-materyal tasarımcılarının uygulamalı pratik yapmaları için tasarlanmıştır. Online saatleri e-öğrenme tasarımlarının kavramları üzerine okuma ve tartışmaları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon, Ders Hedefleri, 21. Yüzyıl Becerilerine ve ISTE Standartlarına Giriş, Algoritmik Düşünme ve Hesaplamalı Düşünmeyi Programlama | ||
2) | HTML, CSS Dreamweaver ve Photoshop'un temel kavramları | ||
3) | Öğrenme nesnelerini kurma ve öğrenme aktivitelerini seçme Sunum Web için sunumun etkili tasarımı: Smartart graphics, Lucidchart iSpring Presenter, Adobe Presenter Okuma Infographic Thinglink, Glogster | Chapter 1: Designing E-Learning | |
4) | Hikayeler Ekran kayıt etme, WeVideo, Movie Maker Powtoon Alan Gezileri | Chapter 2: Absorb-Type Activities | |
5) | Uygulamalar, Keşifler, Oyunlar ve Simülasyonlar Mind mapping Mindmaple, Mindup | Chapter 3: Do-Type Activities | |
6) | Yorumlama, soru sorma İş yardımcıları, orjinal çalışmalar Öğrenciler tarafından üretilen hikayeler Storybird Araştırma aktiviteleri Webquest | Chapter 4: Connect-Type Activities | |
7) | Javascript & HTML5 & Dreamweaver CS5 Google forms, Surveey.com Quiz Maker Proproofs Kahoot | Chapter 5: Tests | |
8) | Hazır bir şablon kullanmak için e-öğrenme modülü tasarlama | Chapter 6: Topics | |
9) | Animation Animatron PalyLab Flappy Code GoAnimate for Schools Pixel Floors | Chapter 7: Games and Simulations | |
10) | E-posta, Tartışma forumları Bloglar, Wiki'ler, Tweet'ler, Mülakatlar ve Etkileşimli Sunumlar Eğitim için Google araçları, Blogger Pinterest, Twitter, Google+, Padlet, Linoit | Chapter 8: Social Learning | |
11) | Captivate ya da Articulate Storyline programlarını kullanarak mobil bir uygulama için tasarım yapma | Chapter 9: Mobile Learning | |
12) | BAU Sistem yoluyla Sanal Sınıf Web Seminerleri, Canlı Sanal Toplantılar İşbirliği Medyaları Google Hangouts, Adobe Connect | Chapter 10: Design for the Virtual Classroom | |
13) | Yansıtıcı düşünme, İnceleme ve Değerlendirme | Chapter 11: Conclusion Essentialism | |
14) | Yansıtıcı düşünme, İnceleme ve Değerlendirme | E-öğrenme kuramsal yapısı ve uygulamalarına ilişkin genel ders yansıtmaları Yenilikçi e-öğrenme araştırma sorularının geliştirilmesi |
Ders Notları: | William Horton (2011.) E-Learning by Design, 2nd Edition. |
Diğer Kaynaklar: | Tools for developing materials for web based learning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 10 | % 40 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 10 | % 48 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 12 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 10 | 10 | 100 |
Ödevler | 10 | 10 | 100 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 248 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |