ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6006 Web Temelli Materyal Geliştirme Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Dersin Amacı: Dersin amacı; web için etkili, verimli, ilgi çekici ve kaliteli e-öğrenme materyalleri tasarlamayı öğrenmek ve yeni araştırma literatürüne hakim olmak ve deneyimler, keşifler ve yansıtıcı düşünme yolu ile derinlemesine anlayış kazanmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
 Temel ilkeleri tanımlayabilecekler,
 Materyal tasarımı ve geliştirme için net bir kavrayış geliştirebilecekler,
 Uygun medyayı seçebilecekler,
 Dijital okur-yazarlık becerileri ve yeterlilikleri geliştirebilecekler,
 Belirli öğrencilere belirli konu alanlarını öğretmek için e-öğrenme sistemi oluşturabilecekler,
 Fikirleri, tartışmaları ve kritik bakış açılarını analiz edebilecek ve değerlendirebilecekler.

Dersin İçeriği

Web Tabanlı Materyal Geliştirme dersi öğretim tasarımı ilkeleri ve kullanılabilirlik ilkeleri çerçevesinde öğrencilerin öğretimsel materyal tasarlamalarına ve geliştirmelerine yardım edecektir. Ayrıca bu ders onlara kavramlar, e-öğrenme tasarımına ilişkin tartışmaları ve literatür araştırmaları aracılığıyla rehberlik edecektir. Dersin yüz yüze saatleri, amatör e-materyal tasarımcılarının uygulamalı pratik yapmaları için tasarlanmıştır. Online saatleri e-öğrenme tasarımlarının kavramları üzerine okuma ve tartışmaları içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, Ders Hedefleri, 21. Yüzyıl Becerilerine ve ISTE Standartlarına Giriş, Algoritmik Düşünme ve Hesaplamalı Düşünmeyi Programlama
2) HTML, CSS Dreamweaver ve Photoshop'un temel kavramları
3) Öğrenme nesnelerini kurma ve öğrenme aktivitelerini seçme Sunum Web için sunumun etkili tasarımı: Smartart graphics, Lucidchart iSpring Presenter, Adobe Presenter Okuma Infographic Thinglink, Glogster Chapter 1: Designing E-Learning
4) Hikayeler Ekran kayıt etme, WeVideo, Movie Maker Powtoon Alan Gezileri Chapter 2: Absorb-Type Activities
5) Uygulamalar, Keşifler, Oyunlar ve Simülasyonlar Mind mapping Mindmaple, Mindup Chapter 3: Do-Type Activities
6) Yorumlama, soru sorma İş yardımcıları, orjinal çalışmalar Öğrenciler tarafından üretilen hikayeler Storybird Araştırma aktiviteleri Webquest Chapter 4: Connect-Type Activities
7) Javascript & HTML5 & Dreamweaver CS5 Google forms, Surveey.com Quiz Maker Proproofs Kahoot Chapter 5: Tests
8) Hazır bir şablon kullanmak için e-öğrenme modülü tasarlama Chapter 6: Topics
9) Animation Animatron PalyLab Flappy Code GoAnimate for Schools Pixel Floors Chapter 7: Games and Simulations
10) E-posta, Tartışma forumları Bloglar, Wiki'ler, Tweet'ler, Mülakatlar ve Etkileşimli Sunumlar Eğitim için Google araçları, Blogger Pinterest, Twitter, Google+, Padlet, Linoit Chapter 8: Social Learning
11) Captivate ya da Articulate Storyline programlarını kullanarak mobil bir uygulama için tasarım yapma Chapter 9: Mobile Learning
12) BAU Sistem yoluyla Sanal Sınıf Web Seminerleri, Canlı Sanal Toplantılar İşbirliği Medyaları Google Hangouts, Adobe Connect Chapter 10: Design for the Virtual Classroom
13) Yansıtıcı düşünme, İnceleme ve Değerlendirme Chapter 11: Conclusion Essentialism
14) Yansıtıcı düşünme, İnceleme ve Değerlendirme E-öğrenme kuramsal yapısı ve uygulamalarına ilişkin genel ders yansıtmaları Yenilikçi e-öğrenme araştırma sorularının geliştirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: William Horton (2011.) E-Learning by Design, 2nd Edition.
Diğer Kaynaklar: Tools for developing materials for web based learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 10 % 40
Sunum 0 % 0
Projeler 10 % 48
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 12
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 10 10 100
Ödevler 10 10 100
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 248

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı