BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6004 Tümleşik Medya Tasarımı Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP CÖMERT
Dersin Amacı: Çoklu Ortam öğrenciler ve çalışanlar için hem bir öğretim aracı hem de bir öğrenme aktivitesi olarak eğitimde ve endüstride artarak önemli hale gelmeye başlamıştır. Bu iki ortamın eğitimcileri eğer çoklu ortamdan en iyi şekilde yararlanmak istiyorlarsa etkili bir çoklu ortam tasarımı oluşturabilmek için çoklu ortamın potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmak zorundadırlar. Bunu gerçekleştirmenin en iyi yollarından biri de basit çoklu ortam materyalleri geliştirmek ve uygulamaya koymaktır.
Bu ders yazı, ses, animasyon, grafik ve videonun kombinasyonundan oluşan etkileşimli bir çoklu ortam tasarlama ve oluşturma süreçlerini öğrencilere uygulamalı bir şekilde öğretmeyi hedeflemektedir. Öğrenciler farklı programlarla video, ses ve yazıyı kullanarak en etkili çoklu ortam materyallerini hazırlayacaklardır. Öğrenciler aynı zamanda tasarım ilkelerini öğrenecekler ve yeni medyayı çoklu ortamda bu ilkelere göre en etkili şekilde tasarlamaya çalışacaklardır. Çoklu ortamı kapsayan en genel dört alan ise: içerik, estetik, kullanışlılık ve
kullanılabilirlik.
Öğrenciler çoklu ortam ilkeleri ve yazılımları ile kendilerini yeterli hissettiklerinde bireysel ve grup ödevleri sayesinde etkileşimli projeler hazırlayacaklar ve öğrencilerin öğrendikleri yöntem, teknik ve teorileri eğitim ve endüstri gibi ortamlarda kullanılmak üzere bu projelere yansıtmaları beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. En son çoklu ortam türlerini, etkili çoklu ortam çözümlerini, ve çoklu ortam standartlarını okulda, evde, işte ve sanal gerçeklikte kullanmak üzere inceleyecekler,
2. Öğrenme teorilerinin çoklu ortamın gelişmesine ve teknoloji entegrasyon stratejilerine etkisini irdeleyecekler;
3. Etkili medya tekniklerini sınıfı bir aktif sorgulama, işbirliği ile keşfetme ve destekleyici etkileşim gibi yollarla şekillendirebilecekler;
4. Çoklu ortamın eğitimdeki tarihini öğrenecekler;
5. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini anladıktan sonra etkileşimli çoklu ortam uygulamaları tasarlayarak becerilerini geliştirecekler;
6. Etkileşimli çoklu ortam uygulamalarını geliştirmek için Adobe Flash programını kullanacaklar;
7. Tasarım ve yapıyı kontrol etmek için yazı ve bilgisayar dili ile uğraşacaklar;
8. Ses ve resimlerin her bir özelliği ile çalışacaklar;
9. Animasyonu ve videoyu kullanacaklar;
10. Öğretim tasarım ilkelerini uygulayacaklar;
11. Çoklu ortam planlamadaki, tasarımdaki ve üretimindeki maliyetleri bilecektir

Dersin İçeriği

This course introduces students to the design and production process of developing interactive multimedia, a combination of text, sound, animation, graphics, and video. Students will be given an opportunity to work with a variety of software including programs used for sound and video production, multimedia presentations, web and desktop publishing, and photo & image editing.

Students will understand the theoretical and empirical foundations of multimedia learning and cognition. Students will understand how multimedia cognition research is conducted and its resultant principles. Students are also to develop an understanding of new media related guiding design principles for the design of effective multimedia materials and are to apply them in developing multimedia applications.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Syllabus
2) Multimedya Dünyasının Vaatleri The promise of Multimedia World
3) Multimedya Öğrenmenin Bilişsel Teorisi Cognitive Theory of Multimedia Learning
4) - Öğreticiler, Hipermedya, Alıştırmalar - Simülasyonlar, Eğitsel Oyunlar, Dijital Hikaye Anlatımı • Tutorials, Hypermedia, Drills • Simulations, Educational Games, Digital Storytelling
5) Multimedya Öğrenmenin Temel İlkeleri - I - Multimedya Prensibi - Bölünmüş Dikkat İlkesi - Modalite İlkesi - Artıklık İlkesi Basic Principles of Multimedia Learning – I • Multimedia Principle • Split-Attention Principle • Modality Principle • Redundancy Principle
6) Multimedya Öğrenmenin Temel İlkeleri - II - Temel İşlemleri Yönetme Prensipleri: Bölümlere Ayırma, Ön Eğitim ve Modalite İlkeleri - Ekstra İşlemlerin Azaltılmasına Yönelik İlkeler: Tutarlılık, Sinyalleşme, Artıklık, Mekansal Bitişiklik ve Zamansal Bitişiklik İlkeleri Sosyal İpuçlarına Dayalı İlkeler: Kişiselleştirme, Ses ve Görüntü İlkeleri Basic Principles of Multimedia Learning – II • Principles for Managing Essential Processing: Segmenting, Pre-training, and Modality Principles • Principles for Reducing Extraneous Processing: Coherence, Signaling, Redundancy, Spatial Contiguity, and Temporal Contiguity Principles Principles Based on Social Cues: Personalization, Voice, and Image Principles
7) Multimedya Oluşturma - Metin, Ses, Görüntüler Animasyon ve Video Creating Multimedia • Text, Sound, Images Animation and Video
8) Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri - I - Multimedya Öğreniminde Rehberli Keşif İlkesi Multimedya Öğreniminde Üzerinde Çalışılmış Örnek İlkesi Advanced Principles of Multimedia Learning - I • The Guided Discovery Principle in Multimedia Learning The Worked-Out Example Principle in Multimedia Learning
9) Multimedya Öğreniminin İleri İlkeleri - İçerik Alanları Çoklu Ortam Öğreniminde Pedagojik Ajanlar Advanced Principles of Multimedia Learning – Content Areas Pedagogical Agents in Multimedia Learning
10) Multimedya Öğrenmenin İleri İlkeleri - III Çoklu Ortam Öğreniminde Pedagojik Ajanlar Advanced Principles of Multimedia Learning - III Pedagogical Agents in Multimedia Learning
11) -Multimedya Uygulamalarında Ölçme ve Değerlendirme -Assessment and Evaluation in Multimedia Applications
12) Gelişmiş Bilgisayar Tabanlı Bağlamlarda Multimedya Öğrenimi - Animasyonlu Pedagojik Ajanlar ile Multimedya Öğrenimi - Sanal Gerçeklikte Multimedya Öğrenimi - Oyunlar, Simülasyonlar ve Mikro Dünyalar ile Multimedya Öğrenimi Multimedia Learning in Advanced Computer-Based Contexts • Multimedia Learning with Animated Pedagogical Agents • Multimedia Learning in Virtual Reality • Multimedia Learning with Games, Simulations, and Micro worlds
13) - Hipermedya ile Multimedya Öğrenme E-Öğrenmede Multimedya Öğrenme • Multimedia Learning with Hypermedia Multimedia Learning in e-Courses
14) Usability in Multimedia Environments Usability in Multimedia Environments

Kaynaklar

Ders Notları: • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. • Mayer, R. (2007). Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. • Related book chapters
Diğer Kaynaklar: • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. • Mayer, R. (2007). Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. • Related book chapters

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 10
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 45
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 3 60 180
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 302

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.