ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6001 Eğitim Araştırmalarında Nicel Yöntemler Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dersin Amacı: Bu ders katılımcıların araştırma becerilerini geliştirmek için üst düzey bilişsel hedeflere göre tasarım ve değerlendirme yapmalarına yol gösterecektir:
* Öncelikle insan yaşamına yapılan eğitsel müdahalelerin öneminin kavranması.
* Araştırmaların yorumlanması ve çözümlenmesi,
* Araştırma tasarımı ve değerlendirmesine betimleyici, açıklayıcı ve yordayıcı katkı,
* Gözlemlerde ve anlatımlarda eleştirel ve yaratıcı anlayışla yaklaşım,
* Öğrenme deneyimlerinin bütünlük ve çeşitliliğini gönüllü kabullenme,
* Öğrencilerin öğrenme amaçlarını ve öğretmenlerin öğretici işlevlerini zenginleştirecek özgün araştırmalar önerme coşkusu...

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders aşağıdaki hedef kazanımlara göre tasarlanmıştır ve aynı ölçütlere göre değerlendirilecektir. Dersin başarılı biçimde tamamlanmış olabilmesi için bu hedeflere erişilmiş olunmalıdır.
* Araştırma kavramlarını ve terimlerini yerinde ve doğru kullanma;
* Eğitsel araştırmaların yapısal bileşenlerini algılama ve ayırt etme;
* Gözlem ve kanıtları doğru yorumlama;
* Özgün araştırma önerileri geliştirme;
* Araştırma yöntemlerinin olası katkılarını ve sınırlılıklarının farkına varma.

Dersin İçeriği

ÖLÇME KAVRAMLARI
Veri kaynakları
Evren, örneklem, istatistik, parametre
Betimsel ve vardamsal istatistik
Parametrik ve parametrik olamayan istatistikler
Ölçme Düzeyleri
Sınıflama
Sıralama ve dereceleme
Eşit Aralıklı
Oranlı
Kesikli ve sürekli değişkenler
Sıklık sayıları kasnağı
VERİ SUNUMU
Çubuk Çizge
Gelişim Çizgesi
Sıklık Çokgeni
Birikimli Sıklık çizgesi ve Büklümlü Çizge
BAŞARININ OALĞAN ÖLÜMÜ
Ortalama
Ortanca
Tepe değer
Olağan dağılım
Olağan dağılımın matematiksel özellikleri
BAŞARIDAKİ DEĞİŞKENLİĞİN ÖLÇÜMÜ
Aralık
Standart sapma
Varyans
GÖRELİ BAŞARININ ÖLÇÜMÜ
Yüzdelikler
Standart puanlar ve z puanları
T-ölçeği
Not verme
BAĞLANTILARIN ÖLÇÜMÜ
İki etkenin bağımlılıktan uzaklaşması
İlişki içeren ölçümler
Pearson ilişki katsayısı r
Sıra düzeni ilişki katsayısı
Kendall sıra düzeni ilişki katsayısı (t, tau)
Some further thoughts on relationships
The coefficient of determination
REGRESSION ANALYSIS
Simple linear regression
Multiple regression
Using the coefficient of determination in multiple regression analysis
INFERENTIAL STATISTIC
Sampling methods
Simple random sampling
Systematic sampling
Stratified sampling
Cluster sampling
Stage sampling .»
Sampling error
Levels of confidence
distributions
Degrees of freedom
Hypothesis formulation and testing
Statistical significance
One-tailed and two-tailed tests
Type 1 and Type 2 error
Independent and dependent variable
Correlated and uncorrelated data
Parametric and non-parametric statistics: some further observations
ONE GROUP DESIGN: SINGLE OBSERVATIONS ON ONE VARIABLE
Using the chi square one-sample test
Using the Kolmogorov-Smirnov one-sample test
ONE GROUP DESIGN: ONE OBSERVATION PER SUBJECT ON EACH OF TWO OR MORE VARIABLES
Using the Pearson product moment correlation coefficient
Using simple linear regression
Using Spearman's rank order correlation coefficient (rho)
Using Kendall's rank order correlation coefficient (tau)
Using the point biserial correlation coefficient
Using the correlation coefficient tetrachoric r
Using partial correlation
Using the phi coefficient
Using Yule's Q
Using the contingency coefficient
Choosing a measure of association
ONE GROUP DESIGN: REPEATED OBSERVATIONS ON THE SAME SUBJECTS UNDER TWO CONDITIONS OR BEFORE AND AFTER
Using the r test for correlated data
Using the Wilcoxon matched pairs signed ranks test
ONE GROUP—MULTI-TREATMENT (TRIALS): TREATMENTS AS INDEPENDENT VARIABLE
Using the one-way analysis of variance for correlated means (with repeated
measures on the same sample or separate measures on matched samples)
Using the Friedman two-way analysis of variance by ranks
TWO GROUP DESIGNS: STATIC COMPARISONS ON ONE OR MORE VARIABLES
Using the (test for independent samples (pooled variance)
Using the t test for independent samples (separate variance)
Using the Mann-Whitney U test (for moderately large samples N2 between 9
Using the Mann-Whitney U test (for large samples JV2 20)
Using x2, chi square (2 x k)
Using the Kolmogorov-Smirnov two-sample test
MULTI GROUP PESIGN: MORE THAN TWO GROUPS, ONE SINGLE VARIABLE
Using one-way analysis of variance, independent samples.
Using the Kruskal-Wallis one-way analysis of variance by ranks
Using chi square in (fcxn) tables
FACTORIAL DESIGNS—THE EFFECT OF TWO INDEPENDENT VARIABLES ON THE DEPENDENT VARIABLE
(a) No repeated measures on factors
(b) Repeated measures on ONE factor
(c) Repeated measures on BO

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) MEASUREMENT CONCEPTS Measurement Assessment Evaluation Sources of data Populations, parameters, samples and statistics Descriptive and inferential statistics Parametric and non-parametric statistics Gary Shank, Launcelot Brown. Exploring Research Literacy. Routledge: Taylor&Francis; 2007. Norman Blaike. Designing Social Research. Polity Press; 2007 Paul R. Kinnear, Colin D. Gray. PASW Statistics 17. Psychology Press: Taylor&Francis; 2010. Robert C. Bogdan, Sari Knopp Biklen. Qualitative Research in education. Allyn and Bacon; 1998. L. R. Gay, G. E. Mills, P. Airasian. Educational Research. Pearson Educational International; 2009.
2) PREPARATION AND PRESENTING DATA Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (n.d.). Research methods in education. Retrieved from http://knowledgeportal.pakteachers.org/sites/knowledgeportal.pakteachers.org/files/resources/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
3) MEASURING TYPICAL ACHIEVEMENT MEASURING RELATIVE ACHIEVEMENT MEASURING VARIATIONS IN ACHIEVEMENT Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (n.d.). Research methods in education. Retrieved from http://knowledgeportal.pakteachers.org/sites/knowledgeportal.pakteachers.org/files/resources/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
4) MEASURING ASSOCIATION, DEPENDENCY AND RELATIONSHIP Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (n.d.). Research methods in education. Retrieved from http://knowledgeportal.pakteachers.org/sites/knowledgeportal.pakteachers.org/files/resources/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
5) ONE GROUP DESIGN: ONE OBSERVATION PER SUBJECT ON EACH OF TWO OR MORE VARIABLES Simulation of pearson r on MS-Excell
6) ONE GROUP DESIGN: REPEATED OBSERVATIONS ON THE SAME SUBJECTS UNDER TWO CONDITIONS OR BEFORE AND AFTER TWO GROUP DESIGNS: STATIC COMPARISONS ON ONE OR MORE VARIABLES Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher London
7) TWO GROUP DESIGNS: STATIC COMPARISONS ON ONE OR MORE VARIABLES Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher London
8) ONE GROUP—MULTI-TREATMENT (TRIALS): TREATMENTS AS INDEPENDENT VARIABLE Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher (pp.206-306) London
9) ONE GROUP—MULTI-TREATMENT (TRIALS): TREATMENTS AS INDEPENDENT VARIABLE Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher (pp.206-306) London
10) TWO GROUP DESIGNS: STATIC COMPARISONS ON ONE OR MORE VARIABLES Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher (pp.206-306) London
11) MULTI GROUP PESIGN: MORE THAN TWO GROUPS, ONE SINGLE VARIABLE Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher (pp.206-306) London
12) MIDTERM EXAMINATION Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P.W. (2014) Educational Research: Competencies for Analysis and Application (10th ed.). Pearson New International. Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher (pp.206-306) London
13) MULTI GROUP PESIGN: MORE THAN TWO GROUPS, ONE SINGLE VARIABLE Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher London
14) FACTORIAL DESIGNS—THE EFFECT OF TWO INDEPENDENT VARIABLES ON THE DEPENDENT VARIABLE Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher London

Kaynaklar

Ders Notları: Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (n.d.). Research methods in education: http://knowledgeportal.pakteachers.org/sites/knowledgeportal.pakteachers.org/files/resources/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf
Diğer Kaynaklar: Airasian, G. Mills (2014). Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. Pearson: USA Al-Habaish, S. M. (2012). The Correlation between General Self-Confidence and Academic Achievement in the Oral Presentation Course. Theory and Practice in Language Studies, 2(1), 60-65. Antonios, R. (2013). Interpereting quantitative data with IBM SPSS statistics. Sage Publications. Ary, D., Jacobs, L., Razavieh, A. & Sorensen, C. (2009) Introduction to Research in Education. Canada: Wadsworth Cengace Learning. Bachman, L. F. (2004). Statistical Analyses for Language Assessment. Cambridge University Press. Campbell, D. T., Stanley, J. C. (1966). Experimental and quasi-experimental designs for research. Boston: Houghton Mifflin Company. Cohen, L., & Holliday, M. (1982). Statistics for Social Scientists: An Introductory Text with Computer Programs in Basic. Harper and Row Publisher (pp.206-306) London Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (n.d.). Research methods in education. Retrieved from http://knowledgeportal.pakteachers.org/sites/knowledgeportal.pakteachers.org/files/resources/RESEARCH%20METHOD%20COHEN%20ok.pdf Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Saddle River, NJ: Prentice Hall. Creswell, J. W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Fourth Edition, Lincoln: Sage Publications. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (Vol. 8). New York: McGraw-Hill. Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P.W. (2014) Educational Research: Competencies for Analysis and Application (10th ed.). Pearson New International. 66, 124, 343, 503. Graziano, A. M., & Raulin, M. L. (1993). Research methods: A process of inquiry. HarperCollins College Publishers. Jackson, S. L. (2011) Research Methods and Statistics: A Critical Thinking Approach. United States: Wadsworth Cengace Learning.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 15
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 10 % 20
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 12 12 144
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı