|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Doğal ve Yapay Zeka |
Ders notları |
2) |
Sezgisel Problem Çözümleme |
Ders notları |
3) |
Bilgilerin Modellenmesi Ve Yüklem Mantığı |
Ders notları |
4) |
Mantıksal programlama |
Ders notları |
5) |
Uzman Sistemler ve Adli Bilişimde Uygulanabilirliği |
Ders notları |
6) |
Yapay Sinir Ağları ve Adli Bilişimde Uygulanabilirliği |
Ders notları |
7) |
Genetik Algoritmalar ve Adli Bilişimde Uygulanabilirliği |
Ders notları |
8) |
Bulanık Mantık ve Adli Bilişimde Uygulanabilirliği |
Ders notları |
9) |
Doğal Dil İşleme ve Adli Bilişimde Uygulanabilirliği |
Ders notları |
10) |
Ses İşleme ve Adli Bilişimde Uygulanabilirliği |
Ders notları |
11) |
Görüntü İşleme ve Adli Bilişimde Uygulanabilirliği |
Ders notları |
12) |
Biyometride Yapay Zeka Uygulamaları I (Yüz Tanıma) |
Ders notları |
13) |
Biyometride Yapay Zeka Uygulamaları II (Parmak İzi) |
Ders konuları |
14) |
Biyometride Yapay Zeka Uygulamaları III (Karakter Tanıma, El Yazısı) |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
1) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
1) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
|
1) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
2) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
2) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
3) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
3) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
|
3) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|