|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve döneme ilişkin kısa özet |
|
2) |
Halkla İlişkilere kısa bir hatırlatma -
Halkla İlişkilerin Kurumsal İletişim bağlantısına ilişkin tartışmalar |
|
3) |
Kurum nedir? Kurumsal iletişim nedir? Kurumsal strateji neidr? Kurumlarda iletişim türleri (Yönetimsel, Pazarlama, Organizasyonel) Kurumsal iletişimin temel işlevleri |
|
4) |
Kurumsal iletişim teorileri - Sistem teorisi - Grunig'in iletişim yönetimi konsepti ve mükemmellik |
|
5) |
Ek teoriler - Argenti'nin işlevsel kurumsal iletişim tanımı - Van Riel'in kurumsal iletişim ilkeleri - Bruhn'un bütünleşik kurumsal iletişim kavramı - Cornelissen'in kurumsal iletişim yaklaşımı - Stratejik Yönetim kapsamında kurumsal iletişim |
|
6) |
Stratejik iletişim kapsamında kurum kültürü
Kurumsal Vizyon ve Misyon |
|
7) |
Kurumsal Değerler -
Kurum kimliği ve unsurları -
Kurum kimliği türleri |
|
8) |
Vize Sınavı Haftası |
|
9) |
Kurumsal İmaj ve kurumsal itibar |
|
10) |
Kurumsal amaçlar, hedefler ve stratejiler |
|
11) |
Sosyal paydaş teorisi - Sosyal paydaşların önceliklendirme stratejileri |
|
12) |
Communication strategies for different stakeholder groups |
|
13) |
Kurumsal iletişimde önemli konular ve olaylar |
|
14) |
Dönemin tekrar edilmesi ve kurumsal iletişim konusunda genel bir bakış açısı yaratılması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|