|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı ve döneme ilişkin kısa özet |
|
2) |
Halkla İlişkilere kısa bir hatırlatma -
Halkla İlişkilerin Kurumsal İletişim bağlantısına ilişkin tartışmalar |
|
3) |
Kurum nedir? Kurumsal iletişim nedir? Kurumsal strateji neidr? Kurumlarda iletişim türleri (Yönetimsel, Pazarlama, Organizasyonel) Kurumsal iletişimin temel işlevleri |
|
4) |
Kurumsal iletişim teorileri - Sistem teorisi - Grunig'in iletişim yönetimi konsepti ve mükemmellik |
|
5) |
Ek teoriler - Argenti'nin işlevsel kurumsal iletişim tanımı - Van Riel'in kurumsal iletişim ilkeleri - Bruhn'un bütünleşik kurumsal iletişim kavramı - Cornelissen'in kurumsal iletişim yaklaşımı - Stratejik Yönetim kapsamında kurumsal iletişim |
|
6) |
Stratejik iletişim kapsamında kurum kültürü
Kurumsal Vizyon ve Misyon |
|
7) |
Kurumsal Değerler -
Kurum kimliği ve unsurları -
Kurum kimliği türleri |
|
8) |
Vize Sınavı Haftası |
|
9) |
Kurumsal İmaj ve kurumsal itibar |
|
10) |
Kurumsal amaçlar, hedefler ve stratejiler |
|
11) |
Sosyal paydaş teorisi - Sosyal paydaşların önceliklendirme stratejileri |
|
12) |
Communication strategies for different stakeholder groups |
|
13) |
Kurumsal iletişimde önemli konular ve olaylar |
|
14) |
Dönemin tekrar edilmesi ve kurumsal iletişim konusunda genel bir bakış açısı yaratılması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
4 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
3 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
4 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
1 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
1 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
3 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
4 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
2 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
5 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
2 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
1 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
4 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
3 |