ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB3006 Gelişimsel Değerlendirme ve Gözlem Bahar 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencinin; çocukluk dönemlerine göre çocuğun gelişimsel izlemi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olması amaçlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çocuğun gelişimsel olarak izleme ve değerlendirmenin önemini kavrar
2. Gelişimsel izleme ve değerlendirme yöntemlerini uygular
3. Ülkemizdeki çocugun gelişimi ile ilgili makaleleri analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu ders gelişim değerlendirme araçlarının kullanımı ve tanımını kapsar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuğun gelişimsel değerlendirilmesinin tanımı ve önemi Ders notları
2) Gelişimsel değerlendirme ilkeleri Ders notları
3) Gelişimi etkileyen faktörler Ders notları
4) Gelişim kuramları ve kavramları Ders notları
5) Yeni doğanda gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi Ders notları
6) Süt çocuğu döneminde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi Ders notları
7) Okul öncesi dönemde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi Ders notları
8) Adölesan döneminde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi Ders notları
9) Ara sınavı
10) Adölesan döneminde gelişimin izlenmesi ve değerlendirilmesi (devam) Ders notları
11) Dünya ve ülkemizde konuyla ilgili yapılan çalışmalar Ders notları
12) Dünya ve ülkemizde konuyla ilgili yapılan çalışmalar (devam) Ders notları
13) Gelişimsel tarama testlerine genel bakış Ders notları
14) Gelişimsel tarama testlerine genel bakış (devam) Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notlari haftalik verilecek Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Yiğit, R. (2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme. Sistem Ofset, Ankara. 2. Temel,F.Ersoy,Ö.Avcı,N. Ve Turla,A. (2005). Gazi Erken Çocukluk Değerlendirme Aracı. Gazi universitesi Yayını, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 2 % 10
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 27 27
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 4