ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5021 Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amaci, ogretmenlerin kendi calismalarinin, urettikleri materyallerin uzerinde yansitici dusuncelerini iceren online ogretmen portfolyosu olusturmalarini saglamak, ve bu dersle profesyonel hayatlarina yansitici gozle bakmalarini saglamaktir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda ogrenciler:
1. Staj ve gozlemlerin nasil yapildigi konusunda detayli bilgi sahibi olacaklar
2. Ogretmen egitimi programi dizayn etmenin yararlarini edinecekler
3. kendi siniflarinda eylem arastirmasi yapabilecekler

Dersin İçeriği

Bu ders pratige dayali bir ders olup farkli seviyelerde Ingilizce ogreten ogretmenlerin katilmasindan olusmaktadir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanitilmasi
2) Eylem arastirmasi
3) Metotlar (GT, AL, CLT, eclecticism, error correction, technology etc)
4) Dil ogretminde konular: EIL, ELF, EMI, (non) native, etc
5) Dil ogretiminde konular: Content – grammar, vocab, skills, pragmatics, ESP, CLIL, critical pedagogy etc
6) Dil ogretiminde konular: Professional accountability (reflection, qualifications , beliefs, burnout, teaching style etc)
7) Sinif yonetimi ile ilgili konular
8) ogrenci ozellikleri
9) ogrenci davranislari
10) GEnel tekrar ve arastirma raporu calistayi
11) Seminer: temel konular ve deneyimlerin ozeti
12) Becerilerin gelisimi: Gorsel sunumlar ve makale icin yazim kurallari
13) DErs ozeti
14) Poster sunumlari
15) EXAM

Kaynaklar

Ders Notları: Richards, J. (1998). Beyond Training. Cambridge University Press. Richards, J. (2005). Language Teaching Awareness: A Guide To Exploring Beliefs And Practices. Cambridge University Press. Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: Wallace, M. (1997). Training Foreign language teachers: A reflective Approach. Cambridge University Press. Tomlinson, C. A. (1999). The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners. ASCD: USA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 30
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 9 27
Derse Özgü Staj 2 4 8
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 12 48
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 1 12 12
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı