SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CYS5123 | Web Uygulama Güvenliği: Bilgisayar Korsanlığı ve Savunma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersin Amacı: | Bilgi güvenliğinin kurumsal yönetim yöntemlerinin gösterilmesi, bilgi erişimi modellerinin irdelenmesi ve bilgi güvenliği politikalarının tartışılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler; bilgi yönetimi konusunu, bilgiye erişim modellerini, bilgi yönetimi yönetmeliklerini, yönetimsel süreçlerin denetimini ve sertifikasyonunu öğrenecekler. |
Veri güvenliği temel ilkelerinin tanıtımı, veri güvenlik düzeylerini tanımlayan standartlar, kullanıcı yetki düzeyleri ile ilgili standartlar, bilgi sisteminde tutulacak olan verilen güvenlik açısından sınıflandırılması, bilgi sistemini kullanma hakkı olanların yetkilerinin güvenlik açısından sınıflandırılması, kullanıcı ve veri güvenlik sınıflandırmasına uygun olarak erişimlerin izlenmesi, denetlenmesi ve raporlanması, bilgi yönetimi strateji ve politikaları, bilgi yönetişimi, bilgi yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası yönetmelik ve kuralların tanıtılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı ve giriş | Ders notları | |
2) | Bilgi güvenliği ve bilgiye erişim | Ders notları | |
3) | Gizlilik düzeyleri ve erişim düzeyleri | Ders notları | |
4) | Erişim modelleri | Ders notları | |
5) | Gizlilik sınıflandırması yöntemleri | Ders notları | |
6) | Erişimin denetlenmesi | Ders notları | |
7) | Erişimin yadsınamazlığı | Ders notları | |
8) | Bilgi yönetimi kavramı | Ders notları | |
9) | Bilgi yönetimi politikaları | Ders notları | |
10) | Bilgi yönetimi standartları | Ders notları | |
11) | Bilgi yönetimi sertifikasyonu | Ders notları | |
12) | Ulusal ve uluslararası bilgi güvenliği prensipleri | Ders notları | |
13) | Güncel konular | Ders notları | |
14) | Güncel konular | Ders notları |
Ders Notları: | Management of Information Security, 4th Ed., Michael E. Whitman, Herbert J. Mattord, 2013, Cengage Learning. Fundamentals Of Information Systems Security, 2nd Ed., David Kim, Michael G. Solomon, 2013, Jones & Bartlett Learning. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 288 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
1) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
1) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
1) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
2) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
2) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
2) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
3) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . | |
3) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |