SİBER GÜVENLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CYS5123 Web Uygulama Güvenliği: Bilgisayar Korsanlığı ve Savunma Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersin Amacı: Bilgi güvenliğinin kurumsal yönetim yöntemlerinin gösterilmesi, bilgi erişimi modellerinin irdelenmesi ve bilgi güvenliği politikalarının tartışılması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler; bilgi yönetimi konusunu, bilgiye erişim modellerini, bilgi yönetimi yönetmeliklerini, yönetimsel süreçlerin denetimini ve sertifikasyonunu öğrenecekler.

Dersin İçeriği

Veri güvenliği temel ilkelerinin tanıtımı, veri güvenlik düzeylerini tanımlayan standartlar, kullanıcı yetki düzeyleri ile ilgili standartlar, bilgi sisteminde tutulacak olan verilen güvenlik açısından sınıflandırılması, bilgi sistemini kullanma hakkı olanların yetkilerinin güvenlik açısından sınıflandırılması, kullanıcı ve veri güvenlik sınıflandırmasına uygun olarak erişimlerin izlenmesi, denetlenmesi ve raporlanması, bilgi yönetimi strateji ve politikaları, bilgi yönetişimi, bilgi yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası yönetmelik ve kuralların tanıtılması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve giriş Ders notları
2) Bilgi güvenliği ve bilgiye erişim Ders notları
3) Gizlilik düzeyleri ve erişim düzeyleri Ders notları
4) Erişim modelleri Ders notları
5) Gizlilik sınıflandırması yöntemleri Ders notları
6) Erişimin denetlenmesi Ders notları
7) Erişimin yadsınamazlığı Ders notları
8) Bilgi yönetimi kavramı Ders notları
9) Bilgi yönetimi politikaları Ders notları
10) Bilgi yönetimi standartları Ders notları
11) Bilgi yönetimi sertifikasyonu Ders notları
12) Ulusal ve uluslararası bilgi güvenliği prensipleri Ders notları
13) Güncel konular Ders notları
14) Güncel konular Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları: Management of Information Security, 4th Ed., Michael E. Whitman, Herbert J. Mattord, 2013, Cengage Learning. Fundamentals Of Information Systems Security, 2nd Ed., David Kim, Michael G. Solomon, 2013, Jones & Bartlett Learning.
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 4 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 0 0 0
Ödevler 4 8 32
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme .
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.