|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, faaliyet ve içeriğinin açıklanması. |
Ders notları. |
2) |
Siber güvenlik, gizlilik, risk, yasal düzenlemeler ve kurumsal bilgi sistemleriyle ilişkili temel kavramlar hakkında ileri düzeyde bilgi. |
Ders notları |
3) |
Siber güvenlik kavramının organizasyonlar üzerindeki uygulama ve etkileri. |
Ders notları. |
4) |
Bilgi Güvenliği Yönetimi, Standartlar. |
Ders notları. |
5) |
Yönetmelikler, yasal düzenlemeler ve uyumluluk. |
Ders notları. |
6) |
Etik, güvenlik mimarisi ve tasarım. |
Ders notları |
7) |
Güvenlik teknolojileri; temel şifreleme ve uygulamaları. |
Ders notları. |
8) |
Güvenlik teknolojileri; temel kriptografi ve uygulamaları. |
Ders notları. |
9) |
Fiziksel ve çevresel güvenlik, ağ güvenliği, genel güvenlik işlemleri. |
Ders notları. |
10) |
Fiziksel ve çevresel güvenlik, ağ güvenliği, genel güvenlik işlemleri. |
Ders notları. |
11) |
Yazılım geliştirme güvenliği. |
Ders notları. |
12) |
Adli Bilişim. |
Ders notları. |
13) |
Siber riskler. |
Ders notları. |
14) |
Saldırı tespit ve önleme. |
Ders notları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
4 |
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
5 |
1) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
4 |
1) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
2) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
3) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
5 |