ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME4013 | Biyosistemlerde Geribildirim | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; psikofizyolojik fonksiyonların kontrolü için biolojik-deri besleme teknolojisinin kullanımını açıklamak ve, psikofizyolojik olayların zihin-beden etkileşimini, temel biyolojik geri-besleme sistemlerinde enstrümantasyon tiplerini, tedavi uygulamalarında geri-besleme teknolojisinin kullanımını tanıtmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikofizyolojik öz-düzenleme temel ilkelerini tanımlar ve zihin-beden etkileşimini açıklar. 2. Temel biyolojik geri-besleme sistemlerinde klinik beceriler edinir. 3. Bu alandaki tedavi uygulamalarını tanımlar. 4. Modelleme alanında biyolojik geri-besleme sistemlerini kullanabilir. 5. Klinik araştırmlarda uyulması gerekne bilimsel etik kuralları ve yasal konuları öğrenir. |
Psikofizyolojik fonksiyonların kontrolü, homeostatis, psikofizyolojik öz-düzenleme ile zihin-beden etkileşimi, temel biyolojik geri-besleme sistemleri, enstrümantasyon, tedavi uygulamaları, klinik araştırmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Fizyolojik sistemlere giriş | ||
1) | Viscera, Kan Gemiler ve Bezler Kontrolü | ||
2) | İnsan vücudundaki otomatik kontrol sistemleri | ||
3) | İnsan vücudundaki otomatik kontrol sistemleri | ||
3) | Sinir sistemi modelleri | ||
4) | Sinir sistemi modelleri | ||
5) | Denge, duruş ve kas hareketlerinde kontrol sistemleri | ||
6) | Denge, duruş ve kas hareketlerinde kontrol sistemleri. | ||
7) | Kas-refleks mekanizması | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Viscera, Kan Gemiler ve Bezler Kontrolü | ||
10) | Viscera, Kan Gemiler ve Bezler Kontrolü | ||
11) | Fizyolojik kontrol sistemlerinin SİMULINK uygulamaları | ||
12) | Fizyolojik kontrol sistemlerinin SİMULINK uygulamaları | ||
13) | Sunumlar | ||
14) | Dersin özeti ve değerlendirme |
Ders Notları: | Schwartz, M. (1995). Biofeedback: A practitioner’s guide (2nd ed.). New York: Guilford. Charlesworth, E., & Nathan, R. (1987). Stress management: A comprehensive guide to wellness. New York: Ballantine. |
Diğer Kaynaklar: | Schwartz, M. (1995). Biofeedback: A practitioner’s guide (2nd ed.). New York: Guilford. Charlesworth, E., & Nathan, R. (1987). Stress management: A comprehensive guide to wellness. New York: Ballantine. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Ödev | 1 | % 0 |
Sunum | 4 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 11 | 33 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 2 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 32 | |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Proje | |||
Ödevler | 4 | 24 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | 2 | 24 | |
Juri | 2 | 16 | |
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |