ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME4013 Biyosistemlerde Geribildirim Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; psikofizyolojik fonksiyonların kontrolü için biolojik-deri besleme teknolojisinin kullanımını açıklamak ve, psikofizyolojik olayların zihin-beden etkileşimini, temel biyolojik geri-besleme sistemlerinde enstrümantasyon tiplerini, tedavi uygulamalarında geri-besleme teknolojisinin kullanımını tanıtmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Psikofizyolojik öz-düzenleme temel ilkelerini tanımlar ve
zihin-beden etkileşimini açıklar.
2. Temel biyolojik geri-besleme sistemlerinde klinik beceriler edinir.
3. Bu alandaki tedavi uygulamalarını tanımlar.
4. Modelleme alanında biyolojik geri-besleme sistemlerini kullanabilir.
5. Klinik araştırmlarda uyulması gerekne bilimsel etik kuralları ve yasal konuları öğrenir.

Dersin İçeriği

Psikofizyolojik fonksiyonların kontrolü, homeostatis, psikofizyolojik öz-düzenleme ile zihin-beden etkileşimi, temel biyolojik geri-besleme sistemleri, enstrümantasyon, tedavi uygulamaları, klinik araştırmalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyolojik sistemlere giriş
1) Viscera, Kan Gemiler ve Bezler Kontrolü
2) İnsan vücudundaki otomatik kontrol sistemleri
3) İnsan vücudundaki otomatik kontrol sistemleri
3) Sinir sistemi modelleri
4) Sinir sistemi modelleri
5) Denge, duruş ve kas hareketlerinde kontrol sistemleri
6) Denge, duruş ve kas hareketlerinde kontrol sistemleri.
7) Kas-refleks mekanizması
8) Arasınav
9) Viscera, Kan Gemiler ve Bezler Kontrolü
10) Viscera, Kan Gemiler ve Bezler Kontrolü
11) Fizyolojik kontrol sistemlerinin SİMULINK uygulamaları
12) Fizyolojik kontrol sistemlerinin SİMULINK uygulamaları
13) Sunumlar
14) Dersin özeti ve değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Schwartz, M. (1995). Biofeedback: A practitioner’s guide (2nd ed.). New York: Guilford. Charlesworth, E., & Nathan, R. (1987). Stress management: A comprehensive guide to wellness. New York: Ballantine.
Diğer Kaynaklar: Schwartz, M. (1995). Biofeedback: A practitioner’s guide (2nd ed.). New York: Guilford. Charlesworth, E., & Nathan, R. (1987). Stress management: A comprehensive guide to wellness. New York: Ballantine.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 1 % 0
Sunum 4 % 20
Projeler 0 % 0
Seminer 4 % 20
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 33
Laboratuvar
Uygulama 2 6
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 32
Sunum / Seminer 2 6
Proje
Ödevler 4 24
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi 2 24
Juri 2 16
Final 1 3
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı