KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5888-1 | Tez | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK Dr. HATİCE GÜNEŞ Dr. SERKAN ÖZGÜN Dr. Öğr. Üyesi BURAK DOĞRUYOL Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK Prof. Dr. METEHAN İRAK Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Dr. Öğr. Üyesi BANU ÇANKAYA Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin kendi araştırma alanlarında özgün bir tez çalışması yürütmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, akademik araştırma sürecinin tüm aşamalarını deneyimleyerek bilimsel düşünme, analiz etme ve eleştirel değerlendirme becerilerini geliştirirler. Öğrenciler, ilgili literatürü sistematik bir şekilde inceleyerek mevcut bilgi birikimini analiz eder ve kendi araştırma konularına uygun bir metodoloji belirlerler. Ayrıca, öğrenciler tez çalışmaları kapsamında etik kurul başvurusu yapmayı öğrenirler. Araştırmalarının etik kurallara uygunluğunu değerlendirerek gerekli belgeleri hazırlar, bilgilendirilmiş onam formlarını oluşturur ve etik kurul onayı aldıktan sonra veri toplamaya başlarlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Araştırma önerisi hazırlama sürecini öğrenir ve akademik yazım kurallarına uygun şekilde sunar. İlgili alandaki bilimsel çalışmaları sistematik bir şekilde inceleyerek literatür taraması yapar ve mevcut bilgi birikimini analiz eder. Araştırma sürecini yönlendirecek araştırma sorusu ve hipotezleri oluşturur. Araştırma tasarımına uygun metodolojiyi seçer ve gerekçelendirir. Etik kurallara uygun şekilde bilgilendirilmiş onam formları hazırlar ve etik kurul başvurusu yapar. Çalışmanın temel çerçevesini belirleyen giriş bölümünü bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazar. |
Literatür taraması yapma Çalışmanın yöntemine karar verme Data toplama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtılması | ||
2) | Tez Sürecine Giriş ve Araştırma Konusunun Belirlenmesi | Literatür Taraması | |
3) | Literatür Taraması ve Kaynak Yönetimi | Zotero uygulamasının incelenmesi. | |
4) | Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme | Literatür Taraması | |
5) | Araştırma Yöntemleri ve Metodoloji Seçimi | Nicel, nitel ve karma yöntemler, veri toplama tekniklerinin incelenmesi. | |
6) | Etik Kurul Başvurusu ve Bilgilendirilmiş Onam Formları | Etik kurul başvuru formunun incelenmesi | |
7) | Araştırma Önerisi Yazımı ve Geri Bildirim | Literatür Taraması | |
8) | Araştırma Önerisi Yazımı ve Geri Bildirim | Literatür Taraması | |
9) | Giriş Bölümü Yazımı | Literatür Taraması | |
10) | Giriş Bölümü Yazımı | Literatür Taraması | |
11) | Giriş Bölümü Yazımı | Literatür Taraması | |
12) | Giriş Bölümü Yazımı | Literatür Taraması | |
13) | Veri Toplama Sürecine Hazırlık | SPSS, Hayes Macro gibi ilgili yazılımların edinilmesi. | |
14) | Veri Toplama Sürecine Hazırlık | Literatür Taraması |
Ders Notları: | American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. |
Diğer Kaynaklar: | Please follow the thesis guideline of the Bahçeşehir University. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 1 | % 60 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |