KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 2 |
Ön Koşullar: |
|
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Dr. Öğr. Üyesi BURAK DOĞRUYOL Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK Dr. HATİCE GÜNEŞ Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Dr. SERKAN ÖZGÜN Prof. Dr. METEHAN İRAK Dr. Öğr. Üyesi BANU ÇANKAYA Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencileri tez sürecine hazırlamak ve akademik araştırma becerilerini geliştirmektir. Seminer dersi, öğrencilerin araştırma sürecine dair temel bilgileri edinmelerini, literatürü sistematik bir şekilde taramalarını, araştırma sorularını oluşturmalarını ve akademik yazım becerilerini geliştirmelerini sağlamayı hedefler. Bu ders, öğrencilerin tez sürecinde başarılı olabilmeleri için bilimsel düşünme, eleştirel değerlendirme ve akademik iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bir temel oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Klinik psikoloji alanında bilimsel makaleleri içeren veri tabanlarını tanır ve etkili bir şekilde kullanır. Üniversite kütüphanesinin web sitesi ve fiziksel ödünç sistemini tanır ve kaynaklara erişim sağlar. Referans yönetim programı (Zotero) kullanarak kaynaklarını düzenler ve akademik bir kütüphane oluşturur. Sistematik literatür tarama tekniklerini kullanarak ilgili alanlardaki güncel araştırmaları inceler. Literatürdeki bilgi eksikliklerini belirleyerek araştırma soruları oluşturur ve bunları akademik dilde tartışabilir. Akademik yazım kurallarına uygun olarak araştırma sürecini planlar ve bilimsel bir rapor hazırlama sürecine katkıda bulunur. |
Tez danışmanı ile öğrencinin ilerleyişi üzerine toplantılar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtılması | Tez süreci hakkında temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
2) | Klinik Psikoloji ile İlgili Veri Tabanlarının Tanıtımı | APA PsycArticles, PubMed, Web of Science, Scopus gibi veri tabanlarının incelenmesi | |
3) | Kütüphane Kaynaklarının Kullanımı | Bahçeşehir Üniversitesi kütüphanesi web sitesi ve fiziksel ödünç sisteminin incelenmesi | |
4) | Referans Yönetim Programları | Zotero’nun kurulumu ve kullanımı, akademik kütüphane oluşturma | |
5) | Sistematik Literatür Taraması Yöntemleri | Anahtar kelime belirleme, Boolean operatörleri ile arama teknikleri | |
6) | Literatür Taramasının Uygulanması ve Kapsamlı Kaynak İncelemesi | Önceden belirlenen araştırma konusuna göre sistematik literatür taraması | |
7) | Literatürdeki Boşlukların Belirlenmesi ve Eleştirel Değerlendirme | Taranan çalışmaların sınıflandırılması ve eksikliklerin belirlenmesi | |
8) | Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme | ||
9) | İstatistiksel Testlerin ve Yazılımların İncelenmesi | ||
10) | Akademik Yazım Teknikleri ve Bilimsel Makale Yapısı; Akademik Yazım Rehberlerinin İncelenmesi | Örnek makalelerin incelenmesi ve yazım pratiği | |
11) | Açık Bilim Uygulamaları, Klinik Çalışmaların Ön Kayıt Süreçleri | ||
12) | Fon Sağlama, Kongre ve Etik Kurul Başvuruları | Örnek kongre sunumlarının incelenmesi | |
13) | Sunum Becerileri ve Akademik Tartışma | Örnek kongre sunumlarının incelenmesi | |
14) | Soru & Cevap |
Ders Notları: | American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. |
Diğer Kaynaklar: | Please follow the thesis guideline of the Bahçeşehir University. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 100 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 28 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | 4 | 12 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 40 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |