ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5140 | İleri Düzey Psikoterapi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere psikoanalitik yaklaşıma ait psikoterapinin temel becerilerini öğretmektir. Öğrenciler, psikodinamik tanı koyabilme ve psikodinamik model içerisinde vaka formülasyonunu öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikodinamik vaka formülasyonunun temel kavramları öğrenilir. Psikodinamik terapi içerisinde temel terapötik beceriler öğrenilir. Rüya çalışmasının temel mekanizmaları tanımlanır. Psikodinamik terapi içerisinde temel mülakat becerileri öğrenilir. |
Vaka formülasyonu ve Tarih Empati becerileri Empati becerileri ve uyum sağlama Savunmaların değerlendirilmesi Transferans Transferans Kontrtransferans Direnme Genel tekrar Mülakat becerileri Mülakat becerileri ve yorumlamaları Üslup ve yorumlama Rüya analizi Psikodinamik psikoterapilerin genel olarak değerlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Vaka formülasyonu ve Tarih | ||
2) | Empati becerileri | ||
3) | Empati becerileri ve uyum sağlama | ||
4) | Savunmaların değerlendirilmesi | ||
5) | Transferans | ||
6) | Transferans | ||
7) | Kontrtransferans | ||
8) | Direnme | ||
9) | Genel tekrar | ||
10) | Mülakat becerileri | ||
11) | Mülakat becerileri ve yorumlamaları | ||
12) | Üslup ve yorumlama | ||
13) | Rüya analizi | ||
14) | Psikodinamik psikoterapilerin genel olarak değerlendirilmesi |
Ders Notları: | "." |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |