KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5131 Psikodinamik Psikoterapi Kuramları Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere psikoanalitik yaklaşımın temel öncüleerini sağlamaktır. Tarihsel bakış açısı çerçevesinde, Psikoanaltik düşümenin farklı okullarının çerçevesinde önemli temsillerini tanıtmaktır. Bu dersin sonunda, görüşme, değerlendirme, vaka formulasyonu ile ilgili bazı temel kavramlar ve psikoanalitik psikoterapide tedavi planlama,öğrencilerin ikinci dönem metaryalleri ile bağlantı kurabilmeleri için ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Klinik Psikolojiye psikoanalitik teorinin katkısı öğrenir. Psikoanalitik teorinin temel kavramlarını tanımlar. Klasik dürtü teorisi, Ego Psikolojisi ve Nesne İlişkileri Teorileri karışılaştırılır. Çağdaş Psikoanalitik Psikoterapi modellerini bilir. Klasik Psikoanaliz ile Psikodinamkik psikoterapinin farklarını karşılaştırır ve bilir.

Dersin İçeriği

Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri
Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri
Moving from Hypnosis to Free association , “Studies on Hysteria”
Rüyalar ve temel mekanizmaları
Topografik model
Yapısal Model
Psikoseksüel Gelişim
Arasınav
Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler
Bağlanma Teorisi
Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott
Melanie Klein
Heinz Kohut
Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri
2) Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri
3) Hipnozdan serbest çağrışıma geçiş “Studies on Hysteria”
4) Rüyalar ve temel mekanizmaları
5) Topografik model
6) Yapısal Model
7) Psikoseksüel Gelişim
8) Arasınav
9) Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler
10) Bağlanma Teorisi
11) Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott
12) Melanie Klein
13) Heinz Kohut
14) Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri

Kaynaklar

Ders Notları: Basch, M.F.( 1988). Understanding Psychotherapy. The Science behind the art. Basic Books. Meissner, W.W.(1991). What is effective in psychoanalytic therapy ?. Jason Aranson ltd. Quidonoz, D. (2003). Words that touch. Karnac books. Several articles and additional readings will be assigned throughout the semester.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 30
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 25 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek.
2) Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek.
3) Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak.
4) Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak.
5) Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek.
6) Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek.
7) Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek.
8) Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek.
9) Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak.
10) Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak.
11) Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek.
12) Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak.