KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5131 | Psikodinamik Psikoterapi Kuramları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere psikoanalitik yaklaşımın temel öncüleerini sağlamaktır. Tarihsel bakış açısı çerçevesinde, Psikoanaltik düşümenin farklı okullarının çerçevesinde önemli temsillerini tanıtmaktır. Bu dersin sonunda, görüşme, değerlendirme, vaka formulasyonu ile ilgili bazı temel kavramlar ve psikoanalitik psikoterapide tedavi planlama,öğrencilerin ikinci dönem metaryalleri ile bağlantı kurabilmeleri için ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Klinik Psikolojiye psikoanalitik teorinin katkısı öğrenir. Psikoanalitik teorinin temel kavramlarını tanımlar. Klasik dürtü teorisi, Ego Psikolojisi ve Nesne İlişkileri Teorileri karışılaştırılır. Çağdaş Psikoanalitik Psikoterapi modellerini bilir. Klasik Psikoanaliz ile Psikodinamkik psikoterapinin farklarını karşılaştırır ve bilir. |
Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri Moving from Hypnosis to Free association , “Studies on Hysteria” Rüyalar ve temel mekanizmaları Topografik model Yapısal Model Psikoseksüel Gelişim Arasınav Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler Bağlanma Teorisi Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott Melanie Klein Heinz Kohut Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri | ||
2) | Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri | ||
3) | Hipnozdan serbest çağrışıma geçiş “Studies on Hysteria” | ||
4) | Rüyalar ve temel mekanizmaları | ||
5) | Topografik model | ||
6) | Yapısal Model | ||
7) | Psikoseksüel Gelişim | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler | ||
10) | Bağlanma Teorisi | ||
11) | Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott | ||
12) | Melanie Klein | ||
13) | Heinz Kohut | ||
14) | Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri |
Ders Notları: | Basch, M.F.( 1988). Understanding Psychotherapy. The Science behind the art. Basic Books. Meissner, W.W.(1991). What is effective in psychoanalytic therapy ?. Jason Aranson ltd. Quidonoz, D. (2003). Words that touch. Karnac books. Several articles and additional readings will be assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |