ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5130 Bilişsel Davranışçı Terapisi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ
Dersin Amacı: Belirli davranışsal bozuklukların tedavisinde son yıllarda giderek yaygınlaşan bilişsel davranışçı tedavi yaklaşımı hakkında bir anlayış kazandırlması ve tekniklerinin öğretilmesi ve uygulama becerilerinin öğretilmesi; konuya ilişkin kuramsal tartışmaların gözden geçirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilişsel davranışçı yaklaşımın gelişimini öğrenmek. BDT'nin temelleri hakkında detaylı bilgi edinmek. BDT'nin uygulama alanları hakkında detaylı bilgi edinmek. Temel davranışçı ve bilişsel müdahalaler hakkında detaylı bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Bilişsel Davranışçı Terapilerin gelişimi
Bilişsel Davranışçı Terapilerin bilimsel arkaplanı
Bilişsel Davranışçı Terapilerin temelleri
BDT'den kimler yararlanır/yararlanamaz
Biliş seviyeleri
BDT değerlendirmesi
Ara sınav
BDT formülasyonu
Terapi amaçları belirleme
Davranışçı müdahaleler: seans içindekiler ve ödevler
Bilişsel müdahaleler: psiko-eğitim, metafor kullanma
Bilişsel müdahaleler: inançlar ve düşüncelerle çalışma
Duygularla çalışma
Dönemin genel değerlendirmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişsel Davranışçı Terapilerin gelişimi
2) Bilişsel Davranışçı Terapilerin bilimsel arkaplanı
3) Bilişsel Davranışçı Terapilerin temelleri
4) BDT'den kimler yararlanır/yararlanamaz
5) Biliş seviyeleri
6) BDT değerlendirmesi
7) Ara sınav
8) BDT formülasyonu
9) Terapi amaçları belirleme
10) Davranışçı müdahaleler: seans içindekiler ve ödevler
11) Bilişsel müdahaleler: psiko-eğitim, metafor kullanma
12) Bilişsel müdahaleler: inançlar ve düşüncelerle çalışma
13) Duygularla çalışma
14) Dönemin genel değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları: "."
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 2 % 50
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 35 70
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı