SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5129 | Bilişsel-Davranışçı Psikoterapi Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı birçok rahatsızlık için uygulanabilen olan bilişsel davranış terapisinin teorisi ve partiğine giriş yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda, bilişsel davranış terapisinin temel prensipleri ve mantığı, değerlendirmesi ve mantığı ve prosedürlerinin formülasyonu, BDT'nin bilişsel ve davranışsal müdahale teknikleri tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler, bilişsel davranış terapisinin teorisinin kavram ve prensipleri, bilişsel davranış terapisinin terapiye yaklaşım teknikleri (hem davranışsal hem bilişsel müdaheler), BDT'nin yapısı, tedavinin nasıl planlanması ve terapi sürecinin sonlandırılması prensiplerini anlamaya yetkin olmalıdırlar. |
Derse giriş BDT'ye giriş BDT Modeli Değerlendirme ve Kavramsallaştırma Değerlendirme ve Kavramsallaştırma Seansların düzenlenmesi Ara sınav Davranışsal Müdaheleler Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Düşünceleri ortaya çıkarma Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Otomatik düşünceleri değerlendirme ve düzenleme Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Aracı inançları ortaya çıkarma ve düzenleme Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Temel inançları ortaya çıkarma ve düzenleme İmgeleme teknikleri & Terapinin sonlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | Refrans Kitabın 1. bölümünün okunması | |
2) | BDT'ye giriş | Referans kitabın 2., 3., and 4. bölümlünün okunması | |
3) | Terapötik İttifakın Tanımı ve Önemi | Referans kitabın 5. bölümlünün okunması | |
4) | Vaka Formülasyonu Geliştirme ve Formülasyonun Terapötik Sürece Entegrasyonu | Referans kitabın 6., 8., ve 9. bölümlünün okunması | |
5) | Bilişsel Yenden Yapılandırma Teknikleri; alternatif düşünceler, Sokratik Sorgulama | Referans kitabın 7. bölümlünün okunması | |
6) | Duygu-Düşünce-Davranış Bağlantısı, Duygularla Çalışmada BDT teknikleri | Referans kitabın 10. bölümlünün okunması | |
7) | Ara Sınav | ||
8) | Ara İnanaçların Tanımak ve Ara İnançlar ile Çalışmak | "Referans kitabın 11. bölümlünün okunması | |
9) | Temel İnançları Tanımak ve Temel İnançlar ile Çalışmak | ||
10) | Davranışsal Müdahale Teknikleri: Maruz Bırakma ve İmgeleme | Referans kitabın 13. bölümlünün okunması | |
11) | Davranışsal Müdahale Teknikleri: Ödev Verme | "Referans kitabın 14. bölümlünün okunması " | |
12) | Seansları Sonlandırma | Referans kitabın 15. bölümlünün okunması | |
13) | Depresyon ve Anksşyete Bozukluklarının Bilişsel Modeli | ||
14) | Final |
Ders Notları: | Dobson, D. & Dobson, K.S. (2009). Evidence-Based Practice of Cognitive Behavioral Therapy. Guilford Press, NY. Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2011). An Introduction to Cognitive-Behavior Therapy. Skills and Applications. Sage Publications, London. |
Diğer Kaynaklar: | Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Guilford Press, NY. Beck, J. (2011 ). Cognitive Behavior Therapy. Basics and Beyond. Guilford Press, NY. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 18 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 32 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 9 | 18 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 32 | 32 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |