ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5129 Bilişsel-Davranışçı Psikoterapi Kuramları Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı birçok rahatsızlık için uygulanabilen olan bilişsel davranış terapisinin teorisi ve partiğine giriş yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda, bilişsel davranış terapisinin temel prensipleri ve mantığı, değerlendirmesi ve mantığı ve prosedürlerinin formülasyonu, BDT'nin bilişsel ve davranışsal müdahale teknikleri tartışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenciler, bilişsel davranış terapisinin teorisinin kavram ve prensipleri, bilişsel davranış terapisinin terapiye yaklaşım teknikleri (hem davranışsal hem bilişsel müdaheler), BDT'nin yapısı, tedavinin nasıl planlanması ve terapi sürecinin sonlandırılması prensiplerini anlamaya yetkin olmalıdırlar.

Dersin İçeriği

Derse giriş
BDT'ye giriş
BDT Modeli
Değerlendirme ve Kavramsallaştırma
Değerlendirme ve Kavramsallaştırma
Seansların düzenlenmesi
Ara sınav
Davranışsal Müdaheleler
Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Düşünceleri ortaya çıkarma
Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Otomatik düşünceleri değerlendirme ve düzenleme
Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Aracı inançları ortaya çıkarma ve düzenleme
Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Temel inançları ortaya çıkarma ve düzenleme
İmgeleme teknikleri & Terapinin sonlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) BDT'ye giriş
3) BDT'ye giriş
4) BDT Modeli
5) Değerlendirme ve Kavramsallaştırma
6) Değerlendirme ve Kavramsallaştırma
7) Structure of Sessions
8) Ara sınav
9) Davranışçı müdahaleler
10) Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Düşünceleri ortaya çıkarma
11) Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Otomatik düşünceleri değerlendirme ve düzenleme
12) Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Aracı inançları ortaya çıkarma ve düzenleme
13) Cognitive Restructuring- Eliciting & Modifying Core Beliefs
14) İmgeleme teknikleri & Terapinin sonlanması

Kaynaklar

Ders Notları: Dobson, D. & Dobson, K.S. (2009). Evidence-Based Practice of Cognitive Behavioral Therapy. Guilford Press, NY. Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2011). An Introduction to Cognitive-Behavior Therapy. Skills and Applications. Sage Publications, London.
Diğer Kaynaklar: Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Guilford Press, NY. Beck, J. (2011 ). Cognitive Behavior Therapy. Basics and Beyond. Guilford Press, NY.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 18
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 32
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 9 18
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 32 32
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı