ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5127 | Psikoterapi Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere psikoanalitik yaklaşımın temel öncüleerini sağlamaktır. Tarihsel bakış açısı çerçevesinde, Psikoanaltik düşümenin farklı okullarının çerçevesinde önemli temsillerini tanıtmaktır. Bu dersin sonunda, görüşme, değerlendirme, vaka formulasyonu ile ilgili bazı temel kavramlar ve psikoanalitik psikoterapide tedavi planlama,öğrencilerin ikinci dönem metaryalleri ile bağlantı kurabilmeleri için ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Learns the contribution of psychoanalytic theory to Clinical Psychology. Defines basic concepts of Psychoanalytic theory. Compares classical drive theory and Ego Psychology, Object Relations theories. Knows contemporary Psychoanalytic psychotherapy models. Compares and knows the differences between classical psychoanalysis and psychodynamic psychotherapy. |
Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri Hipnozdan serbest çağrışıma geçiş “Studies on Hysteria” Rüyalar ve temel mekanizmaları Topografik model Yapısal Model Psikoseksüel Gelişim Arasınav Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler Bağlanma Teorisi Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott Melanie Klein Heinz Kohut Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri | ||
2) | Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri | ||
3) | Hipnozdan serbest çağrışıma geçiş “Studies on Hysteria” | ||
4) | Rüyalar ve temel mekanizmaları | ||
5) | Topografik model | ||
6) | Yapısal Model | ||
7) | Psikoseksüel Gelişim | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler | ||
10) | Bağlanma Teorisi | ||
11) | Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott | ||
12) | Melanie Klein | ||
13) | Heinz Kohut | ||
14) | Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri |
Ders Notları: | Basch, M.F.( 1988). Understanding Psychotherapy. The Science behind the art. Basic Books. Meissner, W.W.(1991). What is effective in psychoanalytic therapy ?. Jason Aranson ltd. Quidonoz, D. (2003). Words that touch. Karnac books. Several articles and additional readings will be assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 2 | 50 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 30 | |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |