KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5126 Klinik Görüşme Bahar 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere temel kavramlarını ve tanısal görüşmenin becerilerini ve bir klinik psikoloğun tanısal safha sırasında psikoanalitik kavramların yardımı ile nasıl işini derineştirebileceğini öğretir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Farklı kaynaklardan Klinik verileri karşılaştırır ve bütünleştirir. Klinik gözlemlemenin temel becerilerini bilir. Klinik görüşmenin temel becerilerini bilir. Psikodinamik psikoterapi açısında tanısal değerlendirmeyi tanımlar.

Dersin İçeriği

Klinik değerlendirme nedir? Değerlendirmenin amaçları
Klinik gözlemleme becerileri
Klinik Gözlemleme Becerileri
Danışandan very toplama: Hastaların tarihçesi
Klinik görüşme becerileri
Klinik görüşme becerileri
Klinik görüşme becerileri
Yarı yapılandırılmış görüşme
Test verilerini değerlendirme
How to arrive at a clinical decision?
Adli hususlar & Etik ikilemler
Psikodinamik psikoterapide tanısal değerlendirme
Psikodinamik psikoterapide tanısal değerlendirme
Sunumlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik değerlendirme nedir? Değerlendirmenin amaçları
2) Klinik gözlemleme becerileri
3) Klinik Gözlemleme Becerileri
4) Danışandan very toplama: Hastaların tarihçesi
5) Klinik görüşme becerileri
6) Ara sınav
7) Klinik görüşme becerileri
8) Yarı yapılandırılmış görüşme
9) Test verilerini değerlendirme
10) Klinik bir yargıya nasıl ulaşırız?
11) Adli hususlar & Etik ikilemler
12) Psikodinamik psikoterapide tanısal değerlendirme
13) Psikodinamik psikoterapide tanısal değerlendirme
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları: "."
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 10
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer 1 10
Proje
Ödevler 1 40
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 20
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 30
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı