KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5125 | İleri Düzey Psikopatoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA |
Dersin Amacı: | Bu teori dersi yetişkinlerde psikopatolojinin çok çeşitli teorilerini ve tedavi bakış açılarını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. DSM-IV kapsamında temel bozuklukluklar, deneysel araştırma bulguları yönelimi ile keşfedilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; DSM IV TR’nin temel sistemini öğrenir. ( 5 ekseni değerlendirmek) Yetişkinlerin temel bozukluklarını bilir.Temel bozuklukların sebeplerini karşılaştırır. Temel bozuklukların tedavi olasılıklıklarını tanır. |
Psikiyatride sınıflandırma Psikotik Bozukluklar Şizofreni Duygu Bozuklukları Disosiyatif Bozukluklar Kaygı Bozuklukları Konu tekrarı Somatoform Bozukluklar Yeme Bozuklukları Kimlik Bozuklukları Normal sleep and sleep disorders Kişilik Bozuklukları. Yapay Bozukluklar. Uyum bozuklukları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kaygı Bozuklukları | ||
1) | Psikiyatride sınıflandırma | ||
1) | Kimlik Bozuklukları | ||
2) | Psikotik Bozukluklar | ||
3) | Şizofreni | ||
4) | Duygu Bozuklukları | ||
5) | Disosiyatif Bozukluklar | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Somatoform Bozukluklar | ||
9) | Yeme Bozuklukları | ||
10) | Kimlik Bozuklukları | ||
11) | Uyku bozuklukları | ||
12) | Kişilik Bozuklukları | ||
13) | Yapay Bozukluklar | ||
14) | Uyum bozuklukları |
Ders Notları: | "." |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |