|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitim ekonomisine giriş |
|
2) |
Beşeri sermeye yatırımı teorileri: dinamik optimizasyon |
|
3) |
Beşeri sermaye yatırımı teorileri: Sinyal modelleri |
|
4) |
Eğitimin getirisinin tahmin edilmesi: Minceryen ücret regresyonu |
|
5) |
Eğitimin dışsallığı ve sosyal getirinin tahmini |
|
6) |
Eğitimin getirisinin tahmininde beceri yanlılığı ve seçme yanlılığı |
|
7) |
Eğitimin getirisinin ölçümünde doğal deneyler |
|
8) |
Eğitimin çocuk çıktıları ve başarısındaki etkileri |
|
9) |
Çocuk başarısında ebeveynlerin, sosyoekonomik altyapının ve eğitim sisteminin rolü |
|
10) |
Türkiye'de çocuk başarısının belirleyicileri: PISA sonuçları |
|
11) |
Çocuk başarısında erken çocukluk eğitiminin rolü |
|
12) |
Akran etkisinin öğrenci başarısındaki rolü |
|
13) |
Nesiller arası aktarım mekanizmaları ve eğitimin etkisi |
|
14) |
Derste işlenen konuların tekrarı ve final sınavına hazırlık |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
|
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
|
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
|
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
|
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
|
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
|
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
|
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
|
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
|
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|