KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5421 | Raylı Sistemlerin Mekaniği | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere raylı sistem araçlarının tasarımı ve işletmesi, uluslararası standardlara uygunluğu konularında en önemli konu olan araç dinamiği konusunda gerekli bilgiyi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler, • Raylı Sistem Araçlarının Dinamik Davranışı ve Prensipleri • Cer Tahrik ve Süspansiyon Etkileşimi • Araç Dinamik Davranışı ve Güvenliğine Etki Eden Faktörler • Araç Dinamik Modellenmesi ve Testi konularını öğrenme imkanlarını kazanırlar. |
Tekerlek-Ray Etkileşimi, Tekerlek-Ray Temas Kuvvetleri ve Bu Kuvvetlerin Uluslararası Standardlara Göre Ölçümü, Değerlendirilmesi. Yanal Hareketler. Eşdeğer Koniklik. Ray ve Tekerlek Profilinin Yanal Hareketlere Etkisi. Bojiye Etki Eden Kuvvetler. Süspansiyon Sistemi. Deray Şartları ve Analizi. Rüzgar ve Diğer Kuvvet Etkileri. Demiryolu Aracının Dinamik Modellenmesi. Demiryolu Aracının Titreşimi ve Mod Analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tekerlek-Ray Etkileşimi | ||
2) | Tekerlek-Ray Etkileşimi | ||
3) | Tekerlek-Ray Temas Kuvvetleri ve bu Kuvvetlerin Uluslararası Standardalara Göre Ölçümü, Değerlendirilmesi. | ||
4) | Yanal Hareketler | ||
5) | Demiryolu Aracının Dinamik Modellenmesi | ||
6) | Demiryolu Aracının Dinamik Analizi | ||
7) | Demiryolu Aracının Titreşimi ve Mod Analizi | ||
8) | Demiryolu Aracının Dinamik Stabilitesi | ||
9) | Demiryolu Aracının Standardlara Göre Statik Testleri | ||
10) | Demiryolu Aracının Standardlara Göre Dinamik Testleri | ||
11) | Bojiye Etki Eden Kuvvetler | ||
12) | İlgili Uluslararası Standardlar | ||
13) | Rüzgar ve Diğer Kuvvet Etkileri | ||
14) | Yanal Hareketlerin Kontrolu |
Ders Notları: | Derste Verilen Notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Handbook of Railway Vehicle Dynamics Simon Iwnicki , 2006, ISBN-10 : 0849333210 Railroad Vehicle Dynamics, A. A. Shabana, K.E. Zaazaa, H. Sugiyama, 2005 ISBN-10 : 1420045814 Fundamentals of Rail Vehicle Dynamics, A.H. Wickons, 2006 Taylor&Francis Co., ISBN : 902651946X |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |